[MCE 2005] Wat wel en niet installeren?

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Het is weer zover, ik ben het gekloot met mijn computer helemaal zat, dus we gaan weer een poging doen de problemen op te lossen.
Het eerste probleem was dat Maxtor 250GB HDDs niet zo fijn werken met mijn nForce 4 mobo, dus ik heb mar eens wat geld uitgeteld voor een mooie Western Digital.
Het idee is nu om de WD op de nForce4 (sata) controller aan te sluiten, en de Maxtors op de Silicon Image, waar ze naar het schijnt wel goed werken. Zo kan XP lekker booten vanaf de WD (alleen nforce4 kan booten), en de Maxtortjes als data-schijven lekker wegrotten op die SI die niet kan booten :P

Maar nu, XP herinstalleren. Ik krijg altijd een hoop gezeik achteraf dat ik drivers niet goed installeer, verkeerde drivers installeer, en weet ik veel wat. Dus ik vroeg mij af of jullie mij misschien vantevoren kunnen inlichten wat wel, niet, en in welke volgorde te installeren :)

Bij deze de specs:
ASUS A8N-SLI Deluxe
ASUS nVidia 7800GTX 256 (Extreme N7800GTX)
2x Maxtor 250GB (Diamondmax 9/10)
1x Western Digital (bij Mycom gekocht, weet eerlijk gezegd niet welke het precies is, windows zegt WDC WD2500JD-00HBC0)
Plextor PX-740A
ASUS Quiettrack 16x std DVD-speler
Hauppauge (hoe spreek je dat trouwens in godsnaam uit?!) WinTV 500MCE
Soundblaster Audigy 2 ZS
Std USB-cardreader (maar gaat zeer binnenkort vervangen worden omdat dit kreng geen 1GB MMC kaarten leest)
Std Floppy Drive

Heb hier twee XP MCE 2005 disks, en de standaard driver cds voor alle troep (maar moet uiteraard de nieuwste drivers downloaden, toch?)

Graag jullie advies :)
(kan ik jullie naderhand de schuld geven als het niet lukt *mwuhahaha* }))

Alvast bedankt,
TB

PS. heb dit maar in Windows OS gezet, aangezien ik het niet kwijt kan in mobos, videokaarten, of andere specifiekere fora. Ik hoop dat de GoT-goden dit mij vergeven :)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-03 19:45
Uiteraard de nieuwste driver's gebruiken.
Voor ASUS zijn de makkelijk te vinden op de ASUS Website even als van Hauppauge

voor mijn MCE neem ik de volgende stappen altijd met installeren:

1 Moederbord Drivers (AGP/PCI-e, SATA enz.)
2 Ethernet
3 Video Kaart
4 Geluids gebeuren
5 TV kaart
6 Overige Hardware (toetsenbord muis enz.)
7 Windows Update
8 Antivirus
9 MPEG decoder
10 MPEG decoder update's
11 MCE Update (Rolupdate 2)
12 MCE starten Gids invoeren enz
13 MCE Plugin's

En volla dan draait ie.

Dan nog handje vol programma's en klaar

[ Voor 7% gewijzigd door Nelisj op 07-01-2006 20:12 ]

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-03 13:09
nvidia driver
Chipset driver !LET OP! To avoid crashing file system, please do update the chipset driver before updating Bios version 1012 or later!!
Audio Driver
Netwerk driver

Audio driver voor je Soundblaster Audigy 2 ZS moet je ff van cd pakken want daar staat me een lijst :?
en wil je toch de nieuwste hebben zoekze klik hier

Neem aan dat je bij je Hauppauge ook een cdtje hebt ook daar het spulletje vandaan halen voor dat ding.

Verder zal ik dit er op zetten

- Nero
- Wat beveiliging... ik gebruik zelf Symantec werkt pefect maar ja zijn altijd mensen die het niet met mij eens zijn :)
- SP2 installeren (altijd als eerste doen voor alle andere software krijg je het minste gezeik O-) )
- Windows update draaien
- Firefox er op zetten
- Microsoft Anti spyware
- Office
- games.... })
- En dat was me lijstje.
- Nog ff defragmenteren temp files weggooien schijf opruiming....

Dat was het zo'n beetje.

En dit uh alles op eige risico aan deze reactie kunnen geen rechte verleend worden O-)

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Oki, aan de hand van wat tips hiero maar even schematje gemaakt, zou iedereen eens willen kijken of hij/zij het daarmee eens is?EDIT
  • M*A*S*H, Men Behaving Badly, en Dad's Army op recording zetten
EDIT2:
WinTV,soundblaster en videokaart drivers vergeten

[ Voor 40% gewijzigd door TheBlasphemer op 08-01-2006 16:11 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]