Toon posts:

Hoe start ik die bootable memtest.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met de pc, na enekele stappen is mij geadviseerd memtest maar eens te laten werken. Ik heb dus een boot-disk gemaakt (geen diskette aanwezig) maar als ik de cd erin doe en de pc opstart, knippert er heel kort F : 1.44 in de bovenhoek (sneller kan ik niet lezen) en dan neemt windows het over. De disk start dus kennelijk niet ...

Hoe doe ik dit ? De cd is gemaakt met Nero onder de tab bootdisk en het brandproces is voltooid. De cd wordt onder windows ook herkend als support_md8083.

Ik heb ook de 'gewone' raw.exe geprobeert, maar ik heb geen idee wat ik in moet vullen op die knipperende cursor om de boel te gaan laten werken.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:24

The Third Man

The Third Jellyfish

Je heb echt een rare omweg gemaakt, ze hebben op memtest.org ook gewoon ISO's staan die je zo kan branden en het meteen doen...

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 07-01-2006 19:50 ]

Verwijderd

in de bios ff de boot-volgorde aanpassen

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51
Volgens mij heb je die memtest verkeerd op de cd gezet. Je moet geen bootdisk maken met Nero. De ISO op memtest is namelijk bootable.
• Gewoon deze zipfile downloaden: http://www.memtest.org/download/1.65/memtest86+-1.65.iso.zip
• De ISO uit pakken en ergens op jouw HD zetten.
• En in Nero > Recorder > Burn Image en dan de ISO selecteren.
• Branden maar! :)

[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 07-01-2006 19:52 ]

• falcon4ever
  • Laatst online: 23-05 07:15
wat hierboven wordt geadviseerd, ff de ISO downloaden en branden.
Wel even in je bios instellen dat de cd-rom drive dient te worden geboot. (voor je hd)

Verwijderd

Topicstarter
ik had die iso.zip uitgepakt en dat wordt een .iso inderdaad , die moest ik branden onder boot disk, dus dat heb ik gedaan ja.

onder tab > cd/boot kan je dan die image invullen en wordt het brandproces voltooid. Ik heb dus een cd met 2.09 mb data.

ik wil die iso ook wel direct branden, maar das volgens mij precies hetzelfde ....

ai, Bios instellen, nu wordt het tricky, ik ben geen expert ....

Edit :

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~m.wijdeman1/nero.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 20:04 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Nee een expert ben je echt niet ;) Maar je komt er nog wel.

Een iso is juist bedoeld als een kant-en-klare cd, een zogeheten 'image'. Die brand je dus niet als bestand óp de cd, maar als directe kopie náár de cd. Kies in Nero bij het menu File voor 'Burn Foreign Image'. Makkelijker is overigens via Nero Express (vlam met oranje X bovenin in het midden).

EDIT
(Trouwens de reden waarom jouw methode niet werkt is omdat het image waar Nero het over heeft bij een Bootable CD een Floppy Image is. Nero laadt op de CD eerst een Floppy-emulator die vervolgens doet als de inhoud van dat image op die floppy staat. Echter de ISO van Memtest is ontworpen om direct te booten (dus zonder emulator). Het memtest floppy immage kan al helemaal niet want dat bevat niet eens een filesystem, om op die manier de hoeveelheid ingelezen data in het RAM te minimaliseren.)

[ Voor 52% gewijzigd door The Third Man op 07-01-2006 20:15 ]

• D-Three
  • Laatst online: 27-05 07:51
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:59:
ik had die iso.zip uitgepakt en dat wordt een .iso inderdaad , die moest ik branden onder boot disk, dus dat heb ik gedaan ja.
Neen, moet je branden als image :)
onder tab > cd/boot kan je dan die image invullen en wordt het brandproces voltooid. Ik heb dus een cd met 2.09 mb data.

ik wil die iso ook wel direct branden, maar das volgens mij precies hetzelfde ....
Ik dacht van niet aangezien die image die je daar moet invullen eigenlijk de "onzichtbare" bootgegevens van de CD moeten zijn. Die bootable ISO is dat niet. Geen idee hoe ik het heel erg goed kan uitleggen want dat is niet altijd mijn beste kant :)
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:05:
Kies in Nero bij het menu File voor 'Burn Foreign Image'.
Het hangt er waarschijnlijk van af welke versie je hebt. Bij mij staat er dus "Burn Image" onder het menu Recorder.
Makkelijker is overigens via Nero Express (vlam met oranje X bovenin in het midden).
Mja, daar leer je niks mee bij ;) :P

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Inderdaad dus branden zoals hierboven wordt verteld.
Probeer dan nog eens te booten met die cd. Het zou goed kunnen dat je bios al goed staat ingesteld. :)

Werkt het nog niet, dan zul je in de bios de boot volgorde moeten veranderen.
De bios kom je in door tijdens het booten van de pc op het juiste tijdstip op de juiste knop te drukken.
De bios kan je inkomen met de "del" knop, met "F2" of "F1". Gewoon direct vanaf het opstarten van de pc continu op een van deze toetsten rammen. Werkt het niet, probeer dan een van de andere.
En ga als je in de bios bent opzoek naar iets als: "first boot" "second boot" enz..
Maak je niet ongerust als je iets veranderd. Je moet alle veranderingen namelijk opslaan voordat ze werken.

Verwijderd

Topicstarter
Goed image gemaakt op 'jullie' manier > cd erin > opstarten :

Intel pentium 4 logo in beeld , rest zwart en verder niets, als ik de cd-lade opendoe, start windows 'door' er wordt nog steeds niets geboot ...

Die cd moet toch gewoon starten ?

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-04 10:08
cd er in prakken voordat je je pc afsluit.
PC start op druk op del zoek in de bios naar boot volgworde.
Zet op firs boot: cd speler en op de second boot op HD.

exit and Save.

gaat ie weer opstarten en dan moet ie hem vanzelf pakken

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Kan je voor de zekerheid even exact weergeven hoe je de image nu hebt gebrand?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

In plaats van de memtest image was ik voor de ultimatebootcd image gegaan. Uitgebreider, voor je weet maar nooit, met memtest erbij. Het kost je net zoveel cds..

Verwijderd

Topicstarter
onder recorder zit 'burn image' die heb ik gebruikt ....

Verwijderd

Topicstarter
oke gelukt allemaal !

bedankt.
Pagina: 1