[delphi editor] Waarom werkt ctrl-shift-u niet hier?

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier ben ik dus al maanden mee aan het pielen. Ik wil in delphi stukken geselecteerde tekst naar rechts laten inspringen. En ik doe dat altijd met ctrl-shift-u , zodat ik niet handmatig 2 spaties voor een heleboel regels moet zetten :)
Maar op de een of andere manier werkt dit dus niet meer bij mij :{

Een aantal maanden geleden werkte het niet meer, een reinstall van delphi en zelfs een reinstall van windows en delphi hielpen niet :{

Als ik de toetsenbord combi gebruik, gebeurt er nix. Geen bliepje door de pc speaker. Gewoon nix :{

En aangezien ik vandaag dus voor een regeltje of 200 2 spaties moest zetten en ik het na minutenlang op spatie heien eigenlijk wel een beetje zat was, heb ik dit topic maar even geopend.

Iemand enig idee?

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-04 16:25

Spockz

Live and Let Live

Misschien als tussentijds lapmiddeltje, 2 spaties kopieren en dan plakken met ctrl - v?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dit gaat met CTRL-k-i (ctrl blijven inhouden, dan achtereenvolgens k en i intoetsen).
Met CTRL-k-u gaat de tekst een tab naar links.

Hoe je aan dat ctrl-shift-u komt weet ik niet, die kende ik niet.

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-04 10:30
Wat ook handig is, je kunt met alt blokken selecteren. (eerst alt indrukken en vervolgens het blok selecteren) als er dan al 1 of meerdere spaties voor de regels staan heb je heel vlug je hele blok voorzien van spaties.

code:
1
2
3
4
5
6
  Probeer maar
  de spaties die 
  hier voor staan
  zou je in een keer
  moeten kunnen selecteren
  in delphi althans

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

ctrl-shift-i (indent) en ctrl-shift-u (unindent) zijn in delphi de standaard shortcuts om een geselecteerd blok te laten verspringen. Kijk eens bij de settings van de editor. Wellicht heb je de shortcuts daar aangepast?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 16:10
kingjotte schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:42:
Wat ook handig is, je kunt met alt blokken selecteren. (eerst alt indrukken en vervolgens het blok selecteren) als er dan al 1 of meerdere spaties voor de regels staan heb je heel vlug je hele blok voorzien van spaties.

code:
1
2
3
4
5
6
  Probeer maar
  de spaties die 
  hier voor staan
  zou je in een keer
  moeten kunnen selecteren
  in delphi althans
Zo'n alt-select heeft in Delphi (5 iig :X :P) nog een voordeeltje, met ctrl-v blijft je cursor op dezelfde col staan maar gaat een row omlaag. Als je dan 2 spaties (met alt) selecteerd en een paar seconden lang je ctrl-v ingedrukt houd heb je zo hele stukken van extra spaties voorzien.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Omdat een ander onderdeel van Delphi (GExperts? ModelMakerCodeExplorer?) van Delphi deze toets al afvangent. Of omdat een ander programma (Trillian?) deze toets al afvangt.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Glacier
  • Niet online
LordLarry schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:15:
Of omdat een ander programma (Trillian?) deze toets al afvangt.
Reply duurde ff (drukdruk :X ), maar dat was het dus :)
Trillian is zo vriendelijk om ongevraagd global hotkeys af te vangen :{

Maar bedankt voor de tip! :) *D

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Haha, ik had dat paar maanden geleden ook, kwam ook door Trillian. Heb echt uren lopen zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door jelmervos op 11-01-2006 16:03 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

ook leuk... rsi krijgen door trillian :X

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:11:
ook leuk... rsi krijgen door trillian :X
Die mag je ff uitleggen :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 15:11

Bosmonster

*zucht*

Kun je niet gewoon de tekst selecteren en op tab rammen? Dat werkt in de meeste editors die ik ken prima. En shift-tab om weer uit te springen.

Verder inderdaad programma's als ICQ, Trillian etc.. die het nodig vinden key-combinaties voor je hele systeem af te vangen... Heb ik ook eens uren lopen zoeken toen bepaalde shortcuts in Photoshop ineens niet meer werkte (bleek door een nieuwe versie van ICQ te komen...)

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 11-01-2006 17:54 ]

Verwijderd

uuuh je zegt dat je handmatig 200 x 2 spaties moest zetten, dus conclusie: leuk rsi krijgen door trilian :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 09:22 ]

Pagina: 1