Toon posts:

logitech Mx610 geeft fout bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mede forumers

ik heb onlangs dus een logitech mx 610 aangeschaft
echter krijg ik nu een fout als ik de laptop afsluit na het installeren van setpoint 2.47 NL

(ik gebruikte norton AV 2005 e ndie gaf een ccapp die niet meer reageerde)

ik heb de laptop helemaal geformateerd
nu staat er op windows xp pro nl met SP2 en alle updates zijn geinstalleert
verder staat er office 2003 nl op met sp2
en setpoint 2.47NL (van logitech site gedownload)

nu ben ik dus het 1 en ander gaan uitproberen.
als de usb dongel vna de muis in de usb poort zit en je sluit af krijg je dus een foutmelding vna dwwin.exe
als je setpoint verweiderd is die fout ook weg (maar nu kan je je muis knoppen niet meer configureren)
als je setpoint hebt geinstalleert en je haalt de usb dongel uit de usb poort en je sluit dan af is ook de fout weg
(ik ben geen grote computer freak, maar min laptop staat altijd op de zelfde plek, en om steeds de dongel er uit te halen vind ik wel een gedoe voor het afsluiten)

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het weg halen vna deze fout

hier onder geef ik aan welke fout die exact geeft:
dwwin.exe - initialisatie van DLL-bestand is miskukt [x]
-----------------------------------------------------------

kan de toepassing niet initialiseren omdat het
windows werkstation wordt afgesloten

[ ok ]

ps: wat ik al geprobeert heb is bij de regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AeDebug
en daar de waarde van auto op 0 gezet.

maar dit helpt niet want hij geeft hem nog steeds door

m.v.g joerie

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-02 19:45
Helaas geen oplossing, maar ik heb dit probleem ook op 2 pc's, dus ik hou dit topic even in de gaten.
Hij sluit bij mij wel normaal af, maar ik zie dus wel steeds die melding even snel voorbij komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Marco op 07-01-2006 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij sluit nu ook wel af idd
maar die melding schiet voorbij (moest het met een film cam vast leggen zelfs voor een foto was het te snel)

maar voordat ik hem volledig geformateerd had stond nortin er dus op
en toen bleef die hangen tot je op be eindigen klikte vna ccApp

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand die hier iets over weet ?

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het misschien een beetje laat...

Maar ik heb het zelfde probleem net opgelost.

Ik gebruik een Logitech MX518, samen met een Logitech Destop Express toetsenbord, de muis van deze set gebruik ik als afstandbediening bij het films kijken op de tv. Ik heb maandag Windows (XP) opnieuw geinstalleerd omdat die er wel weer eens aan toe was.
Voor de format gebruikte ik Setpoint 2.47, zonder dat dit ooit problemen gaf. Maar na de herinstallatie kreeg ik de volgende error bij het afsluiten van Windows. Deze error stond in het logboek als:
"Toepassingspop-up: dwwin.exe - Initialisatie van DLL-bestand is mislukt : Kan de toepassing niet initialiseren omdat het Windows-werkstation wordt afgesloten."

In eerste instantie dacht ik dat het probleem bij Dr Watson lag, aangezien dwwin.exe een bestand is dat daarbij hoort. Ik vond dit al vreemd omdat ik dus net opnieuw windows heb geinstalleerd. (en ik had ook alle updates al binnen)
Daarna dacht ik dat het aan de update van Windows GDI+ lag, maar na wat onderzoek lag het hier ook niet aan.
Toen had ik via google gevonden dat je er een probleem bekend was dat te maken had met een bepaalde gamepad (ben de naam even kwijt) en logitech producten, die een dwwin afsluiterror gaven. De oplossing die daar stond uitgelegt vereiste een registeraanpasssing bij het setpoint.exe bestand. Dit werkte niet.

Wat werkte voor mij, was het installeren van Setpoint versie 2.46, deze versie staat bij de meuktracker.
Hierbij geeft hij al 2 dagen geen foutmelding meer bij het afsluiten.

Ik neem aan dat de moderaters het goed vinden dat ik hier de oplossing post, ook al is het 2 maanden later. Ik denk dat het handig voor als er ooit nog eens mensen het zelfde probleem hebben, dat ze dan hier de oplossing kunnen vinden. Er staat namelijk weinig over dit probleem op het internet.
Indien het plaatsen van dit bericht wel ongewenst is, mijn excuses