Toon posts:

Usb 2.0 blijft op 1.1 draaien ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abit ic7 max3 board met 5 usb poorten welken allemaal te traag werken.
Zodra ik er een voip-phone of cardreader op aansluit wordt mij verteld dat dit apparaat sneller kan werken. Maar alle geven de zelfde melding.
Heb reeds de bios geupdate alle usb poorten in hardware verwijderd en opnieuw laten instellen door windows...maar helaas.
Iemand enig idee??

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:22

The Third Man

The Third Jellyfish

Misschien een idee om ff te melden welk OS (Windows?) je draait en precies welke versie.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je de drivers van je USB2.0 geinstalleerd? op mijn Asrock K7S8XE draaien de poorten ook niet op full speed als ie niet Windows XP SP2 krijgt!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Heb win xp met sp2 dus drivers maneel installeren gaat helaas niet.

Verwijderd

Hier heb je de drivers voor Usb 2.0 voor jouw moederbord. Zie onderaan de pagina.

Gevonden door middel van kopieren mobo naam uit jouw post, google, kies eerste resultaat, kies drivers . . . (easy as dell)

Edit: ik lees opnieuw laten instaleren door Windows? dan doen ze het idd niet op 2.0 . . .

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 19:17 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:15:
Hier heb je de drivers voor Usb 2.0 voor jouw moederbord. Zie onderaan de pagina.

Gevonden door middel van kopieren mobo naam uit jouw post, google, kies eerste resultaat, kies drivers . . . (easy as dell)

Edit: ik lees opnieuw laten instaleren door Windows? dan doen ze het idd niet op 2.0 . . .
Lezen is voor jou niet zo 'easy as dell' geloof ik hè:
Description:
For Microsoft Windows 9x/Me
|:(

Windows XP SP1 en SP2 hebben ingebouwde USB 2.0 support, alleen moet wel het stuurprogramma bijgewerkt worden (Update Driver) na installatie en dan vind hij het nieuwe stuurprogramma zelf in de Driver Cache.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn helaas 98 en me drivers.
Bij het board zitten ook drivers maar die verwijzen weer naar sp2

For Microsoft Windows 9x/Me
Revision v1.1.02

zou zeggen ga je mee naar Hans Anders??

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 19:21 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Maar goed, probeer dus eens het stuurprogramma bij te werken in Apparaatbeheer (dus niet weggooien) en dan zelf te laten zoeken....

Verwijderd

Mijn welgemeende excuses . . .ik was weer eens te lomp. Maar (om het goed te praten voor mezelf) ik begon te posten voordat ik had gelezen dat het om Windows XP ging.

Divers voor usb 2.0 VOOR XP voor de Abit IC7-G mobo staan hier. Dit is niet helemaal jouw moederbord maar er bestaat een kans dat het werkt.

Edit: misschien dat het updaten van de chipset drivers uitkomst bieden ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 19:30 ]

Verwijderd

Ikzelf heb ook dit probleem met een redelijk oud moederbord die het wel ondersteund.
gigabit ga-8siml

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Luukabc, ik weet niet hoe ver je computerkennis gaat maar nu maak je niet bepaald een ervaren indruk...

Áls je drivers zoekt voor een onderdeel van de southbridge van een mobo ga je per definitie niet naar de mobofabrikant maar naar de chipsetfabrikant, Intel dus in dit geval. Daar is een kant en klaar product te downloaden die alle drivers voor de chipsetonderdelen bijwerkt, genaamd INF_UPDATE.

Een obscuur drivertje van een driverforum trekken lijkt me nou niet echt het handigst als er zoiets bekends als de INF_UPDATE te krijgen valt.

Verwijderd

Topicstarter
Bijwerken in xp gaat niet die vindt het wel best zo

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Probeer dan deze INF_UPDATE eens...

edit: stomme Intel URL's :P

[ Voor 37% gewijzigd door The Third Man op 07-01-2006 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed dat er een knip/plak functie bestaat :*)
Pagina: 1