Toon posts:

HELP; probleem met Plextor 8x20 brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2 jaar oude Plextor R820Ti brander (SCSI, 8 speed branden, 20 speed lezen).

Sinds enkele maanden mislukken steeds meer cd's... zowel Platinums als Philips. Op 2 speed wil ie nog wel DivX-cd's branden, maar op 4 of 8 speed lukt bijna niets meer. Nero 5 geeft als foutmelding "Schrijffout" of "Fixation Error".

Weet iemand wat dit inhoudt ? Ik heb wel eens gehoord dat om de zoveel tijd de laser "uitgelijnd" moet worden ???

Het probleem doet zich ook bij een "frisse" Win98 en Win2k installatie voor, en zowel bij Nero 5 als bij Adaptec Easy CD Creator, en zowel aan een Adaptec 2940U2W als aan een Diamond Fireport 40 SCSI controller...

<HELLUP> :'(

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
zal die waarschijnlijk aan het eind van zijn leven zijn,
maar ik geloof dat er op plextor 3 jaar garantie zit dus dat maakt dan niet uit

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Zoiets heb ok bij minn vorige HP ook gehad, er mislukken er steeds meer.
Dus kapot=garantie

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens http://www.plextor.be zit er maar 1 jaar volledige garantie op de PX-R820Ti :(
Dus moet ik op zoek naar een nieuwe brander...

:'(

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aangezien je garantie vervallen is kan je eens overwegen om de drive te openen en de lens te kuisen met isopropyl alcohol (te verkrijgen bij de apotheek). Veelal *verslijten* branders vroegtijdig door bijvoorbeeld teeraanslag op de lens (als je veel rookt bijvoorbeeld) of hardnekkig stof. Vele branders kan je op deze manier nieuw leven in blazen.

Een spuitbusje "canned air" doet soms ook al wonderen om stof van de lens te verwijderen.

Natuurlijk garandeer ik je niet dat dit het probleem met je Plex is, maar het is het proberen waard.