Seriële kabel omzetten naar netwerkkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• explorer007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2024
Weet iemand of het mogelijk is om een serieele kabel om te zetten naar een netwerk kabel.
Deze serieele kabel ligt vanuit de meterkast naar zolder en het zou gunstig zijn om deze om te zetten naar een netwerk kabel. Dit ivm hoge aanleg kosten die ik anders zou hebben. Grootste vraag is of deze kabels technische geschikt zijn om netwerk signalen te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-04 18:54

BHQ

Why the hell heb je een seriële kabel lopen? 8)7
Zou volgens mij moeten werken mits er -iets- van twists in de kabel zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• explorer007
was destijds een kabel om de isdn centrale te programmeren. functie vervalt tegenwoordig door gebruik ADSL

vermoed niet dat er twists in zitten
kabel zal max 25 meter zijn

[ Voor 25% gewijzigd door explorer007 op 07-01-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:14
gewoon proberen, lijkt mij het beste

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-04 08:54

Aapje

Opel-beun
Is het een grote moeite om de kabel anders te vervangen met UTP?

Gewoon de stekker boven eraf knippen, goed de kabel aan elkaar tapen/knopen.
En beneden iemand laten trekken terwel boven iemand de kabel de leiding invoert?

Of loopt 't niet doorleidingen?
Kan me voorstellen dat je UTP duur vind... en als je alleen internet erdoor heen zou doen, zou je 10mbits wel uit de serieele kabel kunnen halen gok ik dan :)

(/me heeft wel eens een netwerk kabel geknipt met telefoon cat2 kabel ;p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• explorer007
ja ligt onder huis door ed.
Is ook niet bij mij thuis dus heb eigenlijk niet echt de mogelijkheid om ermee te experimenteren.

en er zitten teveel een te scherpe bochten in het traject.

Geld is niet zo'n probleem, maar een kabelman laten komen om die kabel helemaal aan te leggen, want zelf ga ik dat niet doen, kost al gelijk weer net iets te veel geld als het een kwestie kunnen zijn van kabeleinden naar netwerk om te vormen.... denk je niet?

en dat van die telkabel naar netwerkabel moet denk ik wel kunnen, ik ken de Cat2 specificatie's niet (meer) uit mijn hoofd maar volgens mij heb je voor netwerk toch minimaal 4 draadjes nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door explorer007 op 07-01-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien werkt het met 10mb/half duplex

heb je al draadloos overwogen?

nb
Wat de meeste mensen niet beseffen dat er vaak domweg loze leidingen liggen die je zo kan gebruiken. heb je al eens gekeken in je meterkast of je ongebruikte buizen ziet ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 18:25

RammY

Dát!

Dr zijn toch van die omvormertjes van serieel naar utp.. maar dat was meen ik voor een console cable.
Maja principe is het zelfde.
Als je er maar 2 van hebt ...
Ik zou zeggen: Try it out anders weet jet nooit.

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.lammertbies.nl...ost-serial-rj45.html#dtew

Of deze: http://www.pccables.com/01910.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.pccable.com/images/01910.jpg

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31879

Dit is wel utp, maar aaleen bedoeld voor low speed serial connections.

Als je kabel geen twisten heeft geef ik je weinig kans. Maar anderzeids kost proberen natuurlijk ook niet zo veel.

Probeer echter wel de aangesloten verbinding op 10mb te forceren aangezien de kabel qualiteit op 100mb al 10 x zo nauw steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Als die kabel minstens 4 aders heeft, kan je er toch gewoon utp stekkertjes aan maken :? Ik snap niet wat je moeilijk doet :). Ik heb het ook gedaan met een oude telefoonkabel, had precies 4 aders :P. Gebruik dit schema in de faq (kabel 1, 2, 3, en 6 aansluiten) :).

[ Voor 51% gewijzigd door stefan001 op 08-01-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 22:11

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Heb hier zelf nog een niet getwiste netwerkkabel liggen en die trekt het prima op 10Mb, 100Mb gaat niet.
Waarschijnlijk moet dat in jouw geval dus ook wel mogelijk zijn, je moet dus alleen de netwerkkaart op 10Mb forcen al shet niet vanzelf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Proberen.... als het echt niet anders kan.

Ik ben altijd een beetje huiverig met van die "brakke" kabels. In sommige gevallen kan het best goed werken, maar in andere gevallen weer niet. Is gewoon helemaal afhankelijk van de kwaliteit van de kabel, de lengte van de kabels (ik vind 25m in zo'n geval best lang) en de eventuele storing door invloeden van andere kabels.

Edit:

Kun je, door gebruik te maken van eventueel al aanwezige telefoonbekabeling in het huis, het ADSL-modem niet op een strategischere plaats neerzetten? (Van waaruit je wel een UTP-kabeltje naar de PC zou kunnen krijgen.)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 08-01-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Ik denk niet dat het zo verstandig is om je ADSL Modem 25 meter van je ISRA af te zetten...
Ik zit hier op max 8 meter ofzo en ik heb al gigantisch last van CRC erros..
Daarbij komt dan nog dat ik ADSL 1 heb...
Ga je upgraden heb je n probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 07:19

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ik heb thuis nog een speciaalconverterblokje liggen voor serieel naar utp, ook 10mbs idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RammY schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:05:
Ik denk niet dat het zo verstandig is om je ADSL Modem 25 meter van je ISRA af te zetten...
Ik zit hier op max 8 meter ofzo en ik heb al gigantisch last van CRC erros..
Daarbij komt dan nog dat ik ADSL 1 heb...
Ga je upgraden heb je n probleem....
Sterker nog, als dit kan zou ik het juist doen. het singaal voor het modem is veel minder gevoelig voor het kabelsoort wat je gebruikt dan de netwerk/utp kant.

de splitter kun je rustig beneden laten zitten het filter is alleen functioneel voor de telefoon. de modem hangt direct aan het isra (doorgelust in het filter)

er lopen n.l. al etterlijke honderden meters telefoon kabel naar je modem. die 8 meter extra mag niet uitmaken. ik weet bijna zeker dat je een ontiegelijk brak kabletje hebt gebruikt dan voor die 8 meter.

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 08-01-2006 18:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-04 08:54

Aapje

Opel-beun
fish schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:08:
[...]
er lopen n.l. al etterlijke honderden meters telefoon kabel naar je modem. die 8 meter extra mag niet uitmaken. ik weet bijna zeker dat je een ontiegelijk brak kabletje hebt gebruikt dan voor die 8 meter.
Voledig eensch met fish, ik zit ook met precies 15m telefoon kabel af van me splitter, nieuw gekocht bij de gamma, werkt perfect...
Geen dB verlies etc gaat al jaren goed.

En voor de TS: Probeer eerst of je netwerk op 10mbit erdoor hene kan krijgen lukt dat niet, probeer het data signaal van je modem :)
Denk dat het 2de wel veel succes kan hebben, neem aan dat die kabel die erligt zonder draadbreuken ligt oid
Kwestie van proberen...

En ik zie plaatjes voorbij komen van Console aansluit gevallen van cisco switches ?
Dacht dat die dingen iig niet de goede draadvolgorde hadden :P
Maja als je 2 aan elke kan hebt zou je straight hebben...

En de TS heeft die de kabel al open geknipt?
Wellicht is 't gewoon een twisted cat5e kabel met een paar serial connectors erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

fish schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:08:
[...]

Sterker nog, als dit kan zou ik het juist doen. het singaal voor het modem is veel minder gevoelig voor het kabelsoort wat je gebruikt dan de netwerk/utp kant.

de splitter kun je rustig beneden laten zitten het filter is alleen functioneel voor de telefoon. de modem hangt direct aan het isra (doorgelust in het filter)

Hmz hmjah daar heb je dan wel weer gelijk in ;) bekabeling is niks mis mee maar de splitter zit wel net voor mn modem ;) daar ging het mij nou ook om :P
Maargoed das n ander verhaal... Dit was offtopic dus.

Back on topic......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• explorer007
back on topic
fish schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:36:
mischien werkt het met 10mb/half duplex

heb je al draadloos overwogen?

nb
Wat de meeste mensen niet beseffen dat er vaak domweg loze leidingen liggen die je zo kan gebruiken. heb je al eens gekeken in je meterkast of je ongebruikte buizen ziet ?
draadloos ligt er al alleen boven is geen stabiele verbinding. Dit is ivm banktransacties (die boven gaan plaatsvinden) wel heel noodzakelijk. uiteindelijk zal er boven waarschijnlijk een switch komen te liggen omdat daar 2 computers staan. waarvan er denk ik 1 te oude is om sowieso draadloos voor te overwegen.

en over die loze leidingen.. naar gekeken maar zijn er niet. meterkast staat trouwens buiten. (don't ask why :P )
RammY schreef op zondag 08 januari 2006 @ 02:05:
Dr zijn toch van die omvormertjes van serieel naar utp.. maar dat was meen ik voor een console cable.
Maja principe is het zelfde.
Als je er maar 2 van hebt ...
Ik zou zeggen: Try it out anders weet jet nooit.

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.lammertbies.nl...ost-serial-rj45.html#dtew

Of deze: http://www.pccables.com/01910.htm
[afbeelding]
ziet er goed uit ja, denk dat dit wel eens zou kunnen helpen. Maar wat MASH_MAN, L_Jinx en BazzH ook zeggen zou de 25 meter wel eens parten kunnnen spelen icm de interferentie. want er zitten volgens mij niet echte twists in de kabel.
BaBoOn schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:33:
[...]

En voor de TS: Probeer eerst of je netwerk op 10mbit erdoor hene kan krijgen lukt dat niet, probeer het data signaal van je modem :)
Denk dat het 2de wel veel succes kan hebben, neem aan dat die kabel die erligt zonder draadbreuken ligt oid
Kwestie van proberen...

En ik zie plaatjes voorbij komen van Console aansluit gevallen van cisco switches ?
Dacht dat die dingen iig niet de goede draadvolgorde hadden :P
Maja als je 2 aan elke kan hebt zou je straight hebben...

En de TS heeft die de kabel al open geknipt?
Wellicht is 't gewoon een twisted cat5e kabel met een paar serial connectors erop :)
Wacht ff wat bedoel je met datasignaal van de modem?

oww en de kabel is geen cat5(e) kabel want volgens mij lopen er 10 draadjes doorheen dus zal wel serieel zijn, zo'n ouwe direct connetion kabel lijkt het op waarmee je een netwerk verbindingen kon maken tussen 2 pc's via de com poort met hyperterm. Maar helaas kan ik dat dus niet op dit moment nakijken.

@BazzH
Dat van die modem verplaatsen, owrdt een beetje lastig. ten eerste liggen er geen UTP kabels door huis heen. toen er over is gegaan van ISDN naar ADSL is er gelijk een draadloze modem gekomen. ISDN kabel liggen er dus nog wel zo hier en daar, maarja die zijn zo goed als allemaal in gebruik voor telefoons ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Eigenlijk is het enige wat je moet weten of de kabel genoeg aders heeft. Daarna is het vervolgens gewoon een kwestie van proberen of de kabel geen last heeft van inkoppeling. Als de kabel een goede afscherming heeft, kun je mazzel hebben. Je hebt naar mijn idee niets aan de stekkers de RammY je aanreikt, puur vanwege het feit dat dit niets meer is dan alleen een converter van SubD9 naar RJ45. Het enige wat je hoeft te doen is de RJ45 connectoren aan de kabel krimpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gewoon een utp er aan knijpen en proberen de volgrode als in de faq aan te houden. Vervolgens de snelheid op 10Mbit/half zetten (100mbit zou alleen werken als het een cat5 kabel was) en een schietgebedje houden.

Gewoon proberen dus.

(andere opties zijn uiteraard draadloos of over het stopcontact , powerline, maar dat is wel veel duurder en en ongeveer net zo snel in de praktijk)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1