Ik heb hier een Toshiba Satellite 4030CDS laptop staan, met daarin een Xircom RealPort Ethernet 10/100 + Modem 56 netwerkkaart.
Eerst heeft op deze laptop Windows 98 gestaan, zonder netwerkkaart. Nu is het de bedoeling dat er Windows NT op komt met uiteraard een netwerkverbinding zodat het op bedrijfsnetwerk gebruikt kan worden.
Echter wil dit niet lukken: Bij installatie van de driver krijg ik óf een blauw scherm, óf het scherm wordt zwart, en als ik gelukt heb, wordt de netwerkkaart wél geinstalleerd; maar geeft vervolgens geen teken van leven (weigert verbinding te maken).
Het volgende heb ik al geprobeerd:
Verder heb ik ook de PCMCIA driver van Toshiba gedownload, maar dit mocht ook niet baten.
Met Google en GoT kon ik geen oplossing vinden, wellicht dat hier iemand op GoT een idee/tip heeft of zelf ervaring heeft met een soortgelijk probleem met een Toshiba laptop uit deze serie of Xircom netwerkkaart...
Eerst heeft op deze laptop Windows 98 gestaan, zonder netwerkkaart. Nu is het de bedoeling dat er Windows NT op komt met uiteraard een netwerkverbinding zodat het op bedrijfsnetwerk gebruikt kan worden.
Echter wil dit niet lukken: Bij installatie van de driver krijg ik óf een blauw scherm, óf het scherm wordt zwart, en als ik gelukt heb, wordt de netwerkkaart wél geinstalleerd; maar geeft vervolgens geen teken van leven (weigert verbinding te maken).
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Netwerkkaart installeren tijdens installatie Windows NT
Resultaat: Blauw scherm en herstart - Netwerkkaart installeren nà installatie Windows NT
Resultaat: Idem - Netwerkkaart installeren nà Windows NT en nà Service Pack 6a (na installatie netwerkkaart ook de Service Pack opnieuw gedaan)
Resultaat: Netwerkkaart wordt geinstalleerd; maar weigert vervolgens verbinding te maken - Om te testen of de netwerkkaart niet kapot is, Windows 2000 geinstalleerd
Resultaat: Netwerkkaart werkt gewoon (dus netwerkkaart is OK) - Zelfde 'tests' als 1, 2 en 3 maar dan met Toshiba PCMCIA driver (zie hieronder)
Resultaat: In plaats dat ik een blauw scherm krijg, wordt het scherm zwart
Verder heb ik ook de PCMCIA driver van Toshiba gedownload, maar dit mocht ook niet baten.
Met Google en GoT kon ik geen oplossing vinden, wellicht dat hier iemand op GoT een idee/tip heeft of zelf ervaring heeft met een soortgelijk probleem met een Toshiba laptop uit deze serie of Xircom netwerkkaart...