[advies] Asus A6R of Packard Bell R3450

Pagina: 1
Acties:
  • 1.314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BirminghamB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-04-2021
Ik ben al een tijdje een laptop, met een 15.4 scherm, aan het zoeken voor de vervanging van mijn huidige desktop. Ik heb al heel wat forums doorgespit en had gekozen voor een Asus A6R. Nu liep ik vandaag door de stad en kwam een packard bell tegen voor een vergelijkbare prijs, maar met een betere processor en een groter harde schijf.

Echter ik hoor dat de packard hell een klotemerk is. Grotendeels door de pentiumII machines destijds, maar geldt dit nogsteeds? Ze schijnen samen te zijn gegaan met NEC en alleen maar Amerk onderdelen te gebruiken.

Gebruiksdoel:
- tekstverwerking
- spss
- muziek
- internet
(wisselend werkplek, maar meestal wel met stroom)
Budget: +- 850 e

Packard Bell R3450 --> 875,-
15.4" TFT WXGA (1280x800)
AMD Turion 64 ML30, 1,60 GHz
ATI Radeon Xpress 200M, 128 MB (shared)
512 MB
80 GB (4200)
DVD-RW
WLAN 802.11g
WBH 355 x 250 x 40 (30?)
http://www.packardbell.nl...asp?partnumber=PB22B00205

Asus A6R --> 825,-
15.4" TFT WXGA (1280x800)
Celeron M 380 1.6G
ATI RADEON XPRESS 200+ ATI SB400 [edit] zelfde gr.kaart als de pb[edit]
512MB DDRII (512x1)
60GB (4200)
8X DVD+/-RW DUAL Double Layer
WLAN 802.11g
0.4M CMOS Camera
WBH 354 x 284 x 35
2 jaar garantie
http://www.asus.nl/produc...134&model=665&modelmenu=1

Wat vinden jullie? Moet ik bij de Asus blijven met een celeron procossor of kan ik beter voor de turion kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door BirminghamB op 07-01-2006 18:20 ]

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

voor 50 euro krijg je: Shared videogeheugen(geen probleem als je geen grote grafische dingen wil gaan doen) Een snellere processor en een grotere hardeschijf. Ik zou zeker voor de Turion laptop gaan!

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor Asus kiezen, omdat dit merk mij gewoon erg goed bevalt. Packardbell heb ik niet zo'n hele goede ervaring mee, al was dat met desktops. Kwa specs zou ik voor de turion gaan, die is toch wel een stukje sneller dan een celeron! een ander pluspunt is dat die ook langer op de accu mee gaat.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou kiezen voor Asus. Al is het maar omdat de service van Packard Bell gewoon zwaar waardeloos is. Als je er een keertje gezeik mee hebt dan kun je goed een half jaar verder zijn voordat je weer een werkend systeem hebt.

Daarbij zou ik even nagaan of het een NEC platform is (wat de duurdere zijn) of een Mitac geval. Met name de low-end notebooks van PB zijn Mitacs en dat zijn kwalitatief gezien niet de beste notebooks als je ze mobiel gaat gebruiken.
PB is idd een onderdeel van NEC, maar ze maken gewoon hun eigen producten.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:05
Tja afwegingen moeten worden gemaakt zie het zo.

-De asus heeft 1 x 512 DDR2 geheugen packard bell waarschijnlijk Sodimm pc2700 2x 256mb.
-Turion en Celeron M zijn nog niet zo'n super groot verschil, zie het zo ik heb ook een celeron M ik doe 2.5 uur met de accu. (Kwa prestatie zal het niet veel schelen Celeron M is ook een Dothan core)
-Asus tov Packard Hell.... Ik zou het dan zowiezo al weten.
-Verder tja de hardeschijf van de packard bell is groter, is het echt belangrijk de opslag ruimte of zeg je van nee niet echt.
-Asus heeft Zero brite doth ofzo, betekent geen dooie pixels in het scherm.

Met andere woorden kijk gewoon wat je het meest aanspreekt ;) .

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Master op 08-01-2006 01:22 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Onlangs verscheen de bovengenoemde laptop van packer bell in het makro krantje voor 800 euro inclusief. En daardoor ben ik even het één en ander gaan uitzoeken.

Qua specs zit het dus wel goed bij beide systemen en volgens jullie is de service van packard bell het grootste minpunt van dit systeem. Maar nu vraag ik me af, als je er geen gekke dingen mee doet, redelijk verstand van de hardware + drivers enz. Dan kan er toch vrij weinig mis gaan lijkt mij?

En hoe zit het met de dode pixel garantie van packard bell?

(en je kan er toch fatsoenlijk een dvdtje mee kijken :+? )

[ Voor 13% gewijzigd door Ronwiel op 02-03-2006 17:44 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
http://h10010.www1.hp.com...49-12318174-68282373.html

deze is ook wel leuk,
deze kost minder bij webshops als adviesprijs HP, ~924 euro
maar wel een glanzend breedbeeldscherm en HP kwaliteit.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dnc1n schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:13:
http://h10010.www1.hp.com...49-12318174-68282373.html

deze is ook wel leuk,
deze kost minder bij webshops als adviesprijs HP, ~924 euro
maar wel een glanzend breedbeeldscherm en HP kwaliteit.
Ziet er idd goed uit, voor ze ver ik zie zelfde specs. Maar is de service en de kwaliteit van de hardware bij HP dan zoveel beter?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ken PB (Nec) niet zo weet wel dat hp hele stevige en goed afgewerkte laptops levert,
eigenlijk zou je eens een gelijkwaardige NEC en zo'n HP in de winkel moeten bekijken.
De packet Bell heeft wel weer betere afmetingen.

die PB van de macro is ook met Turion en dan voor 800 euro?
klinkt als een hele goede aanbieding dan

Verwijderd

ik heb zelf vandaag deze PB R3450 aangeschaft bij de Dixons. ik liep eigenlijk naar binnen voor de HP ZV61213EA voor 746,=, maar ze hadden juist de PB in de aanbieding gegooid voor 796,=.

Ter vergelijking de HP
Mobile AMD Sempron Uitvoering 3200+
512 MB Intern geheugen (max.) 2048 MB
Beeldscherm grootte 15,4 inch Beeldscherm resolutie 1280 x 800
Videokaart type ATI RADEON® XPRESS 200M IGP 128 MB Model videokaart onboard
Geluid Geluid onboard Luidsprekers intern
Opslagmedia Opslagcapaciteit 60 GB Snelheid 4200 rpm
DVD-Dual
Aansluitingen Ethernet, modem, TV-out, USB 2.0 PC card 1 x type II Accu 8-cels lithium-ion Besturingssysteem Windows XP

Dus voor 50 euro 20GB grotere HD, zuinigere cq snellere processor (alhoewel daar de meningen over verdeeld zijn), een snellere HD (want 5400rpm, zo zei de verkoper), en een firewire.

Maarrrrr...
na de nodige opstartprocedures met installatie te zijn doorlopen maar even gekeken onder de motorkap:
- HD 70 GB (of geven de eigenschappen van de C: schijf onder XP altijd tien minder aan ;-)
- 384 MB intern
- HD 4200 rpm

maandag maar weer even terug, met al die extra moeite wordt die 50 euro wel snel opgeslurpt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

80GB is nooit helemaal 80GB in windows, daarnaast is het zo dat PB altijd een 2e partitie aanmaakt voor de recovery meuk erop (van een aantal GB, en die is niet zichtbaar).
Verder is 384MB ram heel logisch, 512MB - 128MB = 384MB ram.
hdd is dan wel jammer, maar goed, dat is niet iets waar ik echt een punt van zou maken (maar goed, dat ligt er ook aan hoe ik mijn notebook gebruik).

Verwijderd

Heb zelf een PB R3450
pro's:
beeldscherm is scherp en zeer duidelijk, diamond view breedbeeld. 15,4
Notebook met AMD Turion 64 ML30 mobile processor met 1MB cache is bij normaal gebruik geruisloos.. amd Cool’n’Quiet
moederbord is dezelfde als bij NEC Versa notebooks

64 bit processor
3 x USB 2.0
1 x IEEE1394 Firewire iLink DV
S/PDIF
802.11 b/g WIFI met WPA en WEP en AES
10/100 LAN Ethernet
Nec Dual Layer R9 Multidrive DVD -/+ RW brander 8x 24x
Grote harddisk van IBM Hitachi Travelstar HDD 4200 80GB
goed geluid met de geintegreerde speakers + subwoofer. interne mic
mooi design
goede prijs en direct leverbaar bij veel winkels.

nadelen: touchpad is groot en raak ik aan met pols tijdens typen.
breedbeeld is eigenlijk onzin en je verliest effectieve ruimte minder oppervlakte ivm 15" 3x4 wel meer pixels.
Door diamondview wel zeer scherp beeld maar de glans is even wennen.
merk is packard bell en hoewel van nec met a merk onderdelen betekent dat ondersteuning via de winkel die wel een 0800 nummer van pb kunnen bellen (kan iemand die mij geven?) maar gewone gebruikers moeten betaald 0900 bellen met volgens onderzoek van het AD zeer lange wachtijden.
pre-installed software waaronder nNorton Internet Security en Virusscan Firewall..
Standaard geen recoverycd of windows cd deze kan je wel zelf branden met speciale tool op notebook.
Recoveryparititie van meer dan 4Gb op je schijf en niet benaderbaar via windows wat natuurlijk wel zo veilig is.
Geen printerpoort of toetsenbord of muisaansluiting.
Ontwaken uit slaapstand geeft bij mij soms troubles / geen reactie blijft in slaapstand slechts te verhelpen door stroom en accu te verwijderen, idee iemand?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 20:11 ]

• khamikaze99
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 08:13
@seven5: je kunt je touchpad uitschakelen door gebruik te maken van "synaptics". dit is de software die je touchpad aanstuurt. Ik werk er nu geweldig mee:-) gebruik het als zoekterm in google en gooi er ook nog "download" achter en het kan niet missen.

verder heb ik ook het probleem dat ik mijn laptop niet uit zijn "sleep" krijg. Heb jij hier ondertussen een oplossing voor?

Mocht je willen dan kun je ook via de mail contact met mij opnemen: khamikaze99apenstaart hotmail punt com

I might not be perfect, but some parts of me are excellent!

Verwijderd

Sorry voor de kick, ik zal antwoord geven op bovenstaande vraag over de sleepmode.

Ik heb het probleem nog steeds. Ik heb echter tegenwoordig sleepmode uitstaan ( config energiebeheer ) dus gebruik het niet meer. Als de notebook in sleepmode gaat en je daarna kort de powerknop indrukt hoor je bij de harde schijf een tijdje niets en daarna wsss wsss (2 zoekacties kort achter elkaar op schijf dan weer 4 seconde niets en daarna weer hetzelfde enz.) Bij langdurig indrukken van de powerknop ( 6 seconden) gaat de laptop wel gewoon uit, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling.

PS bedankt voor de synaptics tip ( tik om te klikken uitzetten tijdens typen )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 14:49 ]

Pagina: 1