Externe Case HD 3.5" S-ATA

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Ik ben op zoek naar een externe usb2.0 case voor een S-ATA HD van 200GB (DM10) en natuurlijk dat ie liefst ook grotere HD's zoals 300-500GB ondersteund voor latere upgrade.

De eisen die er aan moet voldoen:

- Minimaal 200GB S-ATA ondersteuning, liefst ook NCQ en grotere HD's voor latere upgrade.
- Geen actieve cooling (dus geen fans)
- USB 2.0 High Speed aansluiting (480 Mbps)
- Firewire 400/800 is optioneel, niet nodig eigenlijk.
- Budget tot 40 euro
- Aluminium behuizing, liefst eentje die je ook rechtopstaand kan zetten dmv een vertical stand.
- Stabiel is belangrijk. Dingen zoals Sweex en Q-Tec vertrouw ik niet helemaal.

Als dit soort dingen niet bestaan, dan eentje voor een P-ATA hardeschijf. Dan maar extra geld uitgeven voor een P-ATA hardeschijf.

Nu heb ik de volgende gevonden;

Conceptronic Serial ATA Harddisk box 3,5"
Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.nl/site/images/userpics/produkten//CHD3SATA/CHD3SATA.gif
http://www.conceptronic.n...tabid=195&cat=30&grp=3030
Volgens mij is dit zo'n box om je S-ATA HD naar buiten te leiden via een PC? Ik zie nergens dat er een USB2.0 aansluiting op zit?

Iemand helpz0rz?

Verwijderd

In die link van jouw staat boven de "NEW: Grab ‘n’ Go 3,5” Hard Disk USB to Serial ATA/IDE" Dit is volgens mij precies wat je bedoelt.

Ook het ik deze gevonden, de NST-360SU-BK
Zie http://www.vantecusa.com/product-storage.html# en klik de NST-360SU-BK (onderaan in het eerste rijtje van de Nextar 3)

Usb 2.0 of firewire moet je zelf weten, volgens mijn weten is usb 2.0 sneller maar firewire stabieler (geen fluctuerende snelheden) dus met grotere bestanden soms sneller. Volgens mij is firewire meer geschikt voor externe hd's, maar dat weet ik niet zeker.

Edit: jij had op die link de 3e gezien, die eerste is volgens mij meer wat je bedoeld. Dat product dat ik gevonden heb ik trouwens comming soon, dus nog NIET beschikbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 18:21 ]

Verwijderd

Raidsonic maakt ook mooi spul, bijvoorbeeld de ICY BOX serie. Zelf heb ik er ook eentje, mooi design en werkt super.

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 11:23
ik heb sinds pas een icy box gekocht bij salland, voor slechts 33€ (zwart 30€). en moet zeggen dat het ding mooi is vormgegeven, een hoog pimp gehalte heeft en ook nog eens lekker koel blijft.
http://www.sallandautomatisering.nl/
absoluut een aanrader.

• The Conman
darklord007 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:56:
ik heb sinds pas een icy box gekocht bij salland, voor slechts 33€ (zwart 30€). en moet zeggen dat het ding mooi is vormgegeven, een hoog pimp gehalte heeft en ook nog eens lekker koel blijft.
http://www.sallandautomatisering.nl/
absoluut een aanrader.
die jij bedoeld is denk ik een P-ATA versie?

ik zie deze als S-ATA
http://www.raidsonic.de/d...ases.php?we_objectID=3767

kost wel 48 euro bij salland.

Ik ben van plan 2 van deze aan te schaffen en hem aansluiten op de Linksys NSLU2
Zelf heb ik nog 2x 200GB S-ATA liggen, dus met die external cases die ook S-ATA kan bespaar ik geld voor 2 extra/nieuwe P-ATA schijven

[ Voor 18% gewijzigd door The Conman op 08-01-2006 03:28 ]

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Misschien is dit ook een mooi alternatief van Mapower te verkrijgen bij Alternate 8)

| My SpiderWeb |

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
NCQ???
daar heb je niks mee te maken... dat werkt toch niet in die drives...
Maargoed, ik en 3 vrienden van mij hebben een icybox, werkt perfect en lekker snel.
Voelt ook stabiel aan (moet je wel de deksel goed dichtduwen).
Op school zie ik veel andere bay's (van lacie, chipmunk en maxtor) maar ik vind ze vaak een beetje plastic-achtig uitzien...

Ik ben zeer tevreden met mn icybox (heb met firewire, is toch wel sneller hoor)

• The Conman
http://www.raidsonic.de/d...ases.php?we_objectID=3767

Ben nu wel bijna zeker dat ik deze ga nemen.

Maar nog een vraagje, er zit geen fan op.
De behuizing is wel van aluminium en dient die ook als heatspreader?
Koelt hij wel voldoende? Want het wordt een 24/7-NASschijf

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
De icybox zelf word redelijk warm ja, en uit verschillende reviews bleek dat de temps goed waren.
(deze reviews waren van een a anderhalf jaar geleden oid.. hem hem al een tijdje)

Maar kies ook een lekkere koele hd (samsung bijv... check mn specs)
Je kan je temps echter nooit uitlezen als ze in een externe behuizing zitten...

/edit
de plek doet er ook veel toe...
in mn kamer staat ie op de grond bij een deur naar buiten (heb de beneden verdieping)
hier komt een kleine stroom koude lucht door, en mn icybox is daar ook altijd koud

[ Voor 25% gewijzigd door ixl85 op 08-01-2006 19:26 ]

• The Conman
ah, de plek waar ik hem ga zetten is vrij cool dus geenprobleem denk ik, wel ga ik 2 van die cases op elkaar stapelen of vertical naast elkaar zetten (wat is beter?)...

Verder had ik nog een vraagje, aangezien de Linksys NSLU2 het volgende ondersteund...
USBport1 Ext3/NTFS/FAT32, USBport2 Ext3/FAT32...

Ik wou beide hd's op NTFS, maar port2 ondersteund geen NTFS (is gebleken uit linksysinfo forum)

Wat lijkt een betere oplossing? NTFS + FAT32 of 2x Ext3... zelf denk ik aan 2x Ext3 omdat de FAT32 maar max iets van 32GB partitie kan en max filesize van 2gb?

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 09:59
Op mijn NSLU2 (originele FW, want met Unslung werkt het niet):
Port1: 2x FAT32 via powered USB-hubje (1x 250GB, 1x 300GB)
Port2: Ext3 (250GB) --> voor iso's en andere files groter dan 4GB

Dit zijn overigens allemaal PATA-schijven (2x Maxtor, 1x WD)

[ Voor 28% gewijzigd door palmpaul op 11-01-2006 06:17 . Reden: poortvolgorde gewijzigd ]

-always ill, but highly intelligent

• The Conman
palmpaul schreef op maandag 09 januari 2006 @ 03:52:
Op mijn NSLU2 (originele FW, want met Unslung werkt het niet):
Port1: Ext3 (250GB) --> voor iso's en andere files groter dan 4GB
Port2: 2x FAT32 via powered USB-hubje (1x 250GB, 1x 300GB)

Dit zijn overigens allemaal PATA-schijven (2x Maxtor, 1x WD)
Huh? Is dat ook mogelijk om via een usb hubje meerdere HD's aan te sluiten op 1 port?
In dat geval ga ik 2x NTFS op port 1 aansluiten, handig swappable met me pc's enzo...

Verwijderd

The Conman schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:50:
Ik ben op zoek naar een externe usb2.0 case voor een S-ATA HD van 200GB (DM10) en natuurlijk dat ie liefst ook grotere HD's zoals 300-500GB ondersteund voor latere upgrade.
zelf heb ik ook zo'n IcyBox, al anderhalve maand, en ze bevalt mij zeer goed. Toen ik zonet op de doos keek zag ik dat er opstond: "supports harddisks up to 250 GB", maar bij mij zit daar dus ook een 300GB in die probleemloos werkt.

Ze is wel bijna vol (de schijf zelf is al een half jaar oud) en daarom denk ik eraan binnenkort een nieuwe externe harde schijf te kopen, een seagate van 320 gig of zo.

zelf vroeg ik mij wel af, of ze ergens de controllers me de kabels zonder meer verkochten (kan 'k wat in elkaar modden), en of er externe schijven van die grootte en prijs zijn die geen aparte powersupply nodig hebben (want de andere kant van mijn bureau heeft wel wat weg van een bord spaghetti)

ideetjes, iemand?

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 11:23
ik heb op meerdere plaatsen gelezen dat de icy box geen opslag limiet heeft. vreemd dat het dan wel op de doos staat

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

-Sander-

///M Powerrrrrr

The Conman schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:50:
Conceptronic Serial ATA Harddisk box 3,5"
[afbeelding]
http://www.conceptronic.n...tabid=195&cat=30&grp=3030
Volgens mij is dit zo'n box om je S-ATA HD naar buiten te leiden via een PC? Ik zie nergens dat er een USB2.0 aansluiting op zit?

Iemand helpz0rz?
Deze kast heeft aan de achterkant een SATA aansluiting er zijn SATA PCI controllers in de omloop die ook een aansluiting aan de achterkant hebben (in het PCI slot) zodoende kan je dan extern met die rode SATA kabel je HDD aansluiten.

Deze kast heeft dus alleen maar een SATA aansluiting (zowel intern als extern) en geen USB/FW oid.

[ Voor 4% gewijzigd door -Sander- op 10-01-2006 18:22 ]

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 09:59
The Conman schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 02:26:
[...]Huh? Is dat ook mogelijk om via een usb hubje meerdere HD's aan te sluiten op 1 port?
In dat geval ga ik 2x NTFS op port 1 aansluiten, handig swappable met me pc's enzo...
NTFS op een NSLU2 is vooralsnog een grote no-no, als ik de berichten op Linksysinfo mag geloven. Het meest stabiele is nog altijd EXT3, en dankzij de IXT2IFS-driver kun je die nu ook wat makkelijker lezen en schrijven onder XP.

-always ill, but highly intelligent

Pagina: 1