[XP] 2 users - maar één kan internetten

Pagina: 1
Acties:

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
Het volgende is het probleem:
Ik heb 2 users op mijn laptop (acer aspire 1520) aangemaakt, de eerste user (die ik standaard gebruik) kan sinds de installatie van een draadloze router niet meer op internet komen (ook niet op de adminpagina van de router zelf. Pingen lukt, ook krijg ik een ip-adres toegewezen, en msn- lukt ook, maar geen internet dus.
De tweede user ('test') die ik heb aangemaakt om even te testen, blijkt wel verbinding te kunnen maken (mits ik die direct aanklik na het opstarten), eerst de orginele user aanmelden, afmelden en daarna aanmelden via 'test' werkt ook niet.

Vermoeden is dus dat er één of andere internet instelling niet goed is, of dat er een programmaatjes is die de boel blokkeert.

De instellingen heb ik vergeleken, en diverse uitgeprobeerd, mocht niet baten.
De volgende programma's heb ik verwijderd / of voor gezorgd dat ze niet opstarten:
- hitman verwijderd
- spyware stormer
- msn uitgeschakeld
- firewall uitgeschakeld
- en volgens mij nog een paar andere, mocht helaas ook niet baten...

Weet iemand een oplossing voor het probleem? Of wellicht bestaat er software die kijkt wat er blokkeert?

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
heb je niet toevallig een user aangemaakt met beperkte rechten?

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

geen verklaring, wel een oplossing.
gebruik je test account ihv, of maak een derde account aan waar je ihv mee werkt.
documenten en andere zooi heb je eerder overgezet dan nu nog verder proberen.
ik had dezelfde ellende met winamp, liep elke keer vast, account verwijdert, nu doet hij het perfect.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je toevallig iets Norton achtigs geinstalleerd? Die is bekend om de diversiteit aan problemen die het geeft :P

• arjen-h
exempt schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:10:
heb je niet toevallig een user aangemaakt met beperkte rechten?
nee de eerste user (die nu dus geen verbinding kan maken) is het hoofdaccount, het 2e account die wel internet heeft, heeft ook alle rechten.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:23:
geen verklaring, wel een oplossing.
gebruik je test account ihv, of maak een derde account aan waar je ihv mee werkt.
documenten en andere zooi heb je eerder overgezet dan nu nog verder proberen.
ik had dezelfde ellende met winamp, liep elke keer vast, account verwijdert, nu doet hij het perfect.
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar dan moet ik wel mijn volledige outlook, picasa database en wie weet wat nog maar overzetten, gaat ook weer tijd kosten... en tja dan heb ik nog steeds geen duidelijk over het probleem.
elevator schreef op zondag 08 januari 2006 @ 09:50:
Heb je toevallig iets Norton achtigs geinstalleerd? Die is bekend om de diversiteit aan problemen die het geeft :P
nee geen Norton, ik had alleen hitman, en ook die heb eraf gehaald. Een andere laptop waar norton wel op staat werkt perfect op het netwerk overigens.

waarschijnlijk wordt er iets bij het account opgestart wat de boel blokkeert, weet iemand hoe ik kan controleren wat er bij het aanmelden allemaal wordt opgestart?

[ Voor 1% gewijzigd door arjen-h op 08-01-2006 15:51 . Reden: typo ]

• arjen-h
het lijkt erop dat het nu opgelost is, er stond een programaatjes in het menu start onder "opstarten" > bttray, deze bleek de boosdoener

onder bttray had ik ooit een bleutooth netwerk gemaakt, zodat het mogelijk is om via bleutooth met een iPaq draadloos te internetten. kennelijk gaat dat niet helemaal samen. ik heb er ook te weinig verstand van om het precies uit te zoeken. het probleem is in ieder geval bekend en opgelost!
Pagina: 1