Toon posts:

PC Reboot steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, als ik mijn pc aan zet, start hij ongeveer op tot in windows, en dan gaat hij direct weer uit (reboot). :( En dat gaat in principe de hele tijd door. Ik krijg geen foutmeldingen, geen piepjes, geen blauwe schermen (ja, het bureaublad, die lege blauwe pagina).

Ik heb de volgende hardware:
Asus P4P800-x
2 × 512 mb ram
Pentium 4 3.0ghz
1 × 160 GB maxtor diamondmax 9 hdd
1 × 250 GB maxtor diamondmax 10 hdd
GeForce FX 5700 (geloof ik)

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb die FAQ (over opstartproblemen) al doorgelezen, maar dat gaat meer over voeding/geheugen/bios problemen enzo, maar ik heb niet de indruk dat daar iets mis mee is omdat ik geen foutmeldingen, geen piepjes, geen blauwe schermen krijg.

Weet iemand raad? :'(

Verwijderd

welke voeding heb je dan om maar eens mee te beginnen???

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, de voeding die standaard bij de kast zat. De kast is van Aopen. Volgens mij 300 watt. (Ik ben nu niet thuis, dus ik kan het niet controlleren)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 17:06 ]

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 23:07

Royale de Luxe

The limit is out there

Check die dan maar eens goed...

Is dit een nieuw systeem?

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• EvilVoicez942
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05-2021
Northwood of Prescott cpu? Klinkt idd als een voeding probleem.

P4°2.0blablablablabla

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een presscot CPU. Maar ik heb nog nooit problemen gehad, ik heb er tot 2 uur vannacht probleemloos mee gewerkt. Kan dit dan zomaar plotseling kapot zijn?

En hoe check ik dit dan? Of dit de oorzaak is?

Edit: Dit is geen nieuw systeem. De hardware is 11 maanden oud (behalve de 250gb HDD en 1 512mb geheugen reepje), en de kast (dus ook de voeding) is schat ik 2 jaar oud..

Edit: nu ik er ineens aan terug denk.. Windows stond vast toen ik hem uit zette, hij bleef hangen bij het uitzetten (dat welkomst scherm). Misschien dat dat verklaart waarom hij ook precies bij windows uitgaat..

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu, toen ik op f8 drukte, 'automatisch opnieuw opstarten' uitgezet, en nu krijg ik eindelijk een foutmelding, van windows.

Het systeemproces Windows Logon Process is onverwacht afgebroken.

Dus het heeft GELUKKIG niets met de hardware te maken lijkt mij, dus ik ga maar even verder klooien.

Verwijderd

Heb je windows al opnieuw geinstaleerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:55:
Hallo, als ik mijn pc aan zet, start hij ongeveer op tot in windows, en dan gaat hij direct weer uit (reboot). :( En dat gaat in principe de hele tijd door. Ik krijg geen foutmeldingen, geen piepjes, geen blauwe schermen (ja, het bureaublad, die lege blauwe pagina).
Ik heb hetzelfde probleem gehad. De pc was vastgelopen, en nadat ik de resetknop ingeduwd heb, startte de pc op tot het Windows logo en rebootte daarna weer. Dit ging heel de tijd zo door, zonder dat ik foutmeldingen of piepjes kreeg. Ook de F8 werkte niet meer, om te proberen of de pc het in de veilige modus wel deed.

Ik heb vervolgens de harde schijf eruit gehaald, in mijn andere pc gezet, en checkdisk gedraaid. Tijdens de checkdisk kwamen er veel bad sectors tevoorschijn, dus mijn harde schijf was flink beschadigd door de vastloper. Nadat alle fouten gerepareerd waren, heb ik de harde schijf in de "defecte pc" gezet, en deed de pc het weer uitstekend.... :*)

Dus probeer even de checkdisk..... Ik garandeer je niet dat dat ook jouw oplossing is, maar het kan zijn dat je HDD beschadigd is. :/
Pagina: 1