Toon posts:

Printen in Windows op een gedeelde printer op Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb al wat in het forum gezocht, maar ben nog niet echt tegengekomen wat ik zocht.

Ik heb hier een Apple iMac G5 staan en wat computers met Windows XP en ME erop.
Nu heb ik een printer (Epson Stylus RX250) geinstalleerd op de Mac en gedeeld.

Echter, kan ik in Windows niet de printer toevoegen die is geinstalleerd en gedeeld op de Mac.
Wel zie ik de computernaam van de Mac in Windows.

Weet iemand op welke manier ik dit kan oplossen, zodat ik wel kan printen vanaf een Windows PC op een printer die is geinstalleerd en gedeeld op een Mac ?

Alvast bedankt.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 15:18

silverstorm

tearing me apart

Virtual pc is volgens mij wat je nodig hebt. Hier heb je stukje van ms er over. Ik weet niet of dit het helemaal is, maar dan moet je maar ff beetje verder zoeken.
[/lui]

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
silverstorm schreef op Saturday 07 January 2006 @ 17:04:
Virtual pc is volgens mij wat je nodig hebt. Hier heb je stukje van ms er over. Ik weet niet of dit het helemaal is, maar dan moet je maar ff beetje verder zoeken.
[/lui]
Nee...dit is om andere besturingssystemen te mounten.
Als je goed leest zie je dat ik meerdere systemen heb, waar Virtual PC overbodig is, omdat er geen OS gemount wordt.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 21:36

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

ik heb geen verstand van mac's, ik neem aan dat je het op de standaard mac manier hebt geprobeerd (wat dat ook kan zijn) kan je er geen http printer van maken. http://mac:port/printer

>.< >.< >.< >.<

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Mac OS X's Printer Sharing maakt gebruik van CUPS. Zoek daar eens naar, icm Windows :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Als je je printer via het netwerk aansluit, kan je gewoon de software op je mac installeren en dan instellen dat hij ook netwerkverkeer voor je printer toestaat. Hij draait dan via de 10/100 Switch. Werkt erg goed, heb vier windows Pc's en 1 Mac op deze manier aangesloten op een HP Bussiness Jet 1100.
Pagina: 1