Merkwaardige internetuitval + routercrashes

Pagina: 1
Acties:

• jourik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01-2025
Sinds een tijdje hebben we hier een raar probleem. Om de zoveel tijd (met geluk om de paar uur), valt het internet uit. Dit geld voor alle computers in het netwerk. Vaak doet de router het nog wel, maar zegt ie alleen dat ie geen connectie met internet kan maken. Ik dacht zelfs dat ie dan ook wel eens 'connected' zegt, maar dat weet ik niet meer zeker. Soms is de router's web-interface bijna niet te bereiken (zeer langzaam of zelfs niet) en moeten we de boel resetten. We hebben heel veel geprobeerd en geanalyseerd, maar komen er niet uit wat het probleem is. We zouden wat hulp kunnen gebruiken qua ideeën waar we de fout nog meer zouden kunnen zoeken.

Netwerk:
ADSL modem -> Linksys wireless router met DHCP -> Switch -> Computers

Geprobeerd:
Zonder switch er tussen -> Nog steeds uitval
Direct met een computer op de modem -> Geen uitval (!!)
Andere kabel tussen de router en de modem -> Nog steeds uitval

Aanvulling: de router is een gloednieuwe router. Daarvoor met de oude router was het probleem ook al. Het lijkt erop dat er toch iets op het netwerk fout zit.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. Iemand een creatief idee waar het aan zou kunnen liggen?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Ben je sterk aan het downloaden? Sommige routers gaan op hun bek daarmee. Heb je de laatste firmware al geupdate? Hier heb je een linkje wat 1 van onze lieve mods zei.
Het eerste stukje is eigenlijk alleen relevant.

[ Voor 10% gewijzigd door silverstorm op 07-01-2006 16:26 ]

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 22:54

BHQ

Wat de knaap hierboven meld, 9 vd 10 keer is het een nieuwe firmware die het oplost of minder leechen :)

• jourik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01-2025
1. Mods zijn idd lief
2. Firmware was al geprobeerd.

3. Een van de huisgenootjes bleek inderdaad vrij aardig te downloaden. Even zonder haar geprobeerd, en hup, 3 uur lang internet! Net nadat ze haar downloaden weer hervatte ging de router weer plat.

Ze gebruikt LimeWire. Staat die bekend als connectie-spammer? Ik kan geen instelling daar vinden voor het maximaal aantal connecties dat ie onderhuids aanmaakt ofzo. (wel maximaal aantal downloads, maar das wat anders lijkt me)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 17:05

job

Kijk eens naar haar upload ipv naar haar download te kijken.
Een volle upload maakt internet zo goed als onmogelijk.

Limewire staat bij mij in elkgeval niet bekend als een programma dat veel connecties maakt. Althans ik er heb er nog geen router op z'n mail mee zien gaan. Met emule wel overigens.
Maar ik heb al jaren geen limewire meer gedraait.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 07-01-2006 19:31 ]