Sinds een tijdje hebben we hier een raar probleem. Om de zoveel tijd (met geluk om de paar uur), valt het internet uit. Dit geld voor alle computers in het netwerk. Vaak doet de router het nog wel, maar zegt ie alleen dat ie geen connectie met internet kan maken. Ik dacht zelfs dat ie dan ook wel eens 'connected' zegt, maar dat weet ik niet meer zeker. Soms is de router's web-interface bijna niet te bereiken (zeer langzaam of zelfs niet) en moeten we de boel resetten. We hebben heel veel geprobeerd en geanalyseerd, maar komen er niet uit wat het probleem is. We zouden wat hulp kunnen gebruiken qua ideeën waar we de fout nog meer zouden kunnen zoeken.
Netwerk:
ADSL modem -> Linksys wireless router met DHCP -> Switch -> Computers
Geprobeerd:
Zonder switch er tussen -> Nog steeds uitval
Direct met een computer op de modem -> Geen uitval (!!)
Andere kabel tussen de router en de modem -> Nog steeds uitval
Aanvulling: de router is een gloednieuwe router. Daarvoor met de oude router was het probleem ook al. Het lijkt erop dat er toch iets op het netwerk fout zit.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. Iemand een creatief idee waar het aan zou kunnen liggen?
Netwerk:
ADSL modem -> Linksys wireless router met DHCP -> Switch -> Computers
Geprobeerd:
Zonder switch er tussen -> Nog steeds uitval
Direct met een computer op de modem -> Geen uitval (!!)
Andere kabel tussen de router en de modem -> Nog steeds uitval
Aanvulling: de router is een gloednieuwe router. Daarvoor met de oude router was het probleem ook al. Het lijkt erop dat er toch iets op het netwerk fout zit.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. Iemand een creatief idee waar het aan zou kunnen liggen?