Hallo, ik heb een thuisnetwerk met 3 pc's achter een router. Mshome werkte tot deze week perfect. Nu is er op één pc een Apache html server geinstalleerd. Vanaf dat moment is die pc niet meer toegankelijk vanaf de andere pc's. De andere twee kunnen nog wel communiceren. Op de PC met de Apache is via \\computernaam in de URL nog wel toegang te krijgen tot de andere 2 pc's. Dit trucje werkt niet omgekeerd. ik krijg meldingen als: 'kan netwerkpad niet vinden' of 'mis de machtigingen'.
PC 1: Pentium 3, XP, Apache server
PC 2: AMD 2600+, XP
PC 3: Laptop, AMD 2200, XP
PS: sinds deze week is onze internetsnelheid naar beneden gegaan (kabel via UPC), is dit tijdelijk of kan de PC met de Apache server deze snelheid naar beneden halen. Ben niet zo goed op de hoogte van de gevolgen van dit soort dingen. Het lijkt me dat de server met name up-load bandbreedte gebruikt en niet om te downloaden.
PPS: op de router heeft de PC 1 een vast IP adres gekregen, maakt dit wat uit?
PPS: kan op PC 1 via netwerklocatie toevoegen wel één voor één de gedeelde mappen op de andere pc's terughalen. Op de andere twee kan dit niet.
Alvast bedankt
PC 1: Pentium 3, XP, Apache server
PC 2: AMD 2600+, XP
PC 3: Laptop, AMD 2200, XP
PS: sinds deze week is onze internetsnelheid naar beneden gegaan (kabel via UPC), is dit tijdelijk of kan de PC met de Apache server deze snelheid naar beneden halen. Ben niet zo goed op de hoogte van de gevolgen van dit soort dingen. Het lijkt me dat de server met name up-load bandbreedte gebruikt en niet om te downloaden.
PPS: op de router heeft de PC 1 een vast IP adres gekregen, maakt dit wat uit?
PPS: kan op PC 1 via netwerklocatie toevoegen wel één voor één de gedeelde mappen op de andere pc's terughalen. Op de andere twee kan dit niet.
Alvast bedankt