Toon posts:

[Dreamweaver] transparency png wordt blauw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!!! Ik heb een apart logo gemaakt in fireworks, met een transparent background. Wanneer ik deze als .png opsla dan krijgt deze opeens wel een witte achtergrond.

Waarschijnlijk is dit een ontzettende n00b vraag, maar ik heb overal gezocht maar kon er niets over vinden... Wie kan me vertellen wat ik anders moet doen om de achtergrond transparant te houden. (Want .png bestanden kunnen voor zover ik weet transparantie bevatten?)

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 15:30:
Help!!! Ik heb een apart logo gemaakt in fireworks, met een transparent background. Wanneer ik deze als .png opsla dan krijgt deze opeens wel een witte achtergrond.

Waarschijnlijk is dit een ontzettende n00b vraag, maar ik heb overal gezocht maar kon er niets over vinden... Wie kan me vertellen wat ik anders moet doen om de achtergrond transparant te houden. (Want .png bestanden kunnen voor zover ik weet transparantie bevatten?)
Bedoel je dat die .png een achtergrondkleur heeft in IE of in Fireworks zelf? Of in Dreamweaver?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 22:14
.gif bestanden kunnen wel transparantie bevatten.

Verwijderd

Topicstarter
nXXt schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:35:
[...]

Bedoel je dat die .png een achtergrondkleur heeft in IE of in Fireworks zelf?
Als ik het bestand importeer in dreamweaver heeft ie opeens wel een achtergrondkleur, en dus ook in IE. In fireworks zie ik er niets van en staat ie op transparant.

Edit: Dat moet zijn: In dreamweaver nog niet, in IE is het wel een achtergrondkleur, en in firefox niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 15:44 ]

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:38:
[...]

Als ik het bestand importeer in dreamweaver heeft ie opeens wel een achtergrondkleur, en dus ook in IE. In fireworks zie ik er niets van en staat ie op transparant.

Edit: Dat moet zijn: In dreamweaver nog niet, in IE is het wel een achtergrondkleur...
Dat ligt dus aan IE; IE ondersteunt geen .png transparency.

Verwijderd

Topicstarter
nXXt schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:44:
[...]

Dat ligt dus aan IE; IE ondersteunt geen .png transparency.
Hoe moet ik dat oplossen? Als .gif opslaan? Of ondersteunt IE transparency sowieso niet?

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-04 11:25
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:46:
[...]

Hoe moet ik dat oplossen? Als .gif opslaan? Of ondersteunt IE transparency sowieso niet?
transparante gif's worden wel ondersteunt in IE

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-04 12:29
Er zijn ook diverse scriptjes in omloop welke er voor zorgen dat je de PNG's toch transparant kunt krijgen. Al heb ik het nog niet werkend gekregen.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 19:34

Copyman

Dode muis

PNG alpha/transparantie is mogelijk in Internet Explorer door een behavior (*.htc) te gebruiken. Door deze behavior in CSS toe te passen op het img element, handelt pngbehavior.htc de rest af.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
img {
    behavior: url("/path/naar/pngbehavior.htc");
}

Hier te downloaden: http://webfx.eae.net/dhtml/pngbehavior/pngbehavior.html

[ Voor 8% gewijzigd door Copyman op 07-01-2006 17:51 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Pagina: 1