7800GT SLI-systeem vind maar 1 kaart !!

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo.

Nou,de titel spreek eigelijk al voorzich. Om te beginnen, alles heeft het netjes gedaan zoals het hoort. 3DMark scores gehaald van 10000+. Heel fijn allemaal, ik had dan ook de installatie gevolgd zoals uitgelegd op www.slizone.com.

Opeens merkte ik dat in een spel mijn performance wat minder is, dus ik kijken in de driver bij Tabblad: SLI Multi-GPU. Daar staat het volgende:
Uw grafischische kaart heeft SLI-Technologie. Voeg een 2e grafische kaart toe met SLI-Technologie voor... etc
Met andere woorden; hij doet maar alsof er maar 1 kaartje in zit. Ook als we naar apparaatbeheer gaan vind hij maar 1 7800GT.

Ze werken allebij, geen defecten aan hardware, want ik heb ook ze ook beide in een single-card configuratie getest.

Ik heb onderhand echt alles geprobeerd. Alle vga-drivers, mobo-drivers, bios-settings. Een complete fresh install. (niet leuk als je voor de 2e keer alles moet installen als je net een heerlijk snel pc-tje hebt) Ik weet het nu gewoon echt niet meer.

Een vergelijkbaar probleem heb ik tot nog niet kunnen vinden omdat als ergens SLI niet werkt, worden er daar wel 2 kaarten gevonden. Bij mij nu dus niet.

Heb je net 2 dagen een gloed nieuw systeem krijg je dit. Ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen, want ik ga echt uit het raam springen anders.

NB
Nog even voor de duidelijkheid; het heeft allemaal gewerkt! Heeft gister nog heel fijn 2 kaartjes kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Fiddle op 07-01-2006 15:21 . Reden: TYPO ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 videokaart proberen in beide slots lukt dat wel?

Als dat niet lukt stuur je videokaarten naar mij en spring dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:37
SLI Bridge kapot :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik weet niet hoe het zit met sli, maar als die bridge kapot zou hij dan toch niet 2 kaarten vinden? (mits er 2 inzitten) Probeer eens de megeleverde drivers ofzo en normaal moet je sli ook enablen onder je driversettings dus kijk daar eerst eens ;)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:56
op de a8n-sli heb je zo'n insteekkaartje tussen de 2 pci-express sloten zitten, waarmee je kunt kiezen tussen single video en SLI. Misschien heb je deze nog niet goed staan?

[ Voor 13% gewijzigd door dribbel op 08-01-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jup die zit goed. Het probleem is immiddels opgelost!

Namelijk toen ik vrijdag deze pc kreeg, heb ik hem natuurlijk voor het 1st in elkaar gezet, toen ging dus alles goed.

Dus wat ben ik gaan doen, ik deed even alsof ik wederom alles net had en ging stap voor stap alles weer aansluiten. Wel eerst van tevoren driver cleaner pro eroverheen gedonderd.

1) Voeding-snoer ontkoppeld.
2) Stoom toevoer naar Moederboord ontkoppeld.
3) beide kaartjes eruit.
4) EZ plug-los.
5) kaartje van dual/single VGA weer op Single gezet (want zo komt de boel ook binnen).
6) Battary removed, jumper voor 5 sec verplaatst, jumper terug, battary terug (=manual bios reset).

Vervolgens de installatie volgens SLIZone.com. Dit had ik uiteraard al een stuk of 4 keer gepropbeerd, maar dan zonder stap 1 t/m 6. Ik snap ook niet hoe het kan dat ik die hele configuratie ben kwijtgeraakt? Zomaar inneens. :S Dan vind hij 1 GT niet meer alsof die er uit is gedonderd ofzo :/

EDIT:

IIG allemaal bedankt voor jullie hulp. En missch heeft iemand anders later nog wat aan mijn bovenstaande stappenplannetje...

[ Voor 10% gewijzigd door Fiddle op 08-01-2006 15:50 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Pagina: 1