Toon posts:

[email] Afzendadres afhankelijk van ontvanger mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem: 2 vriendinnen die ik niet mijn eigen emailadres wil geven omdat ze steevast mijn adres op websites om mij leuke virtuele kaarten te sturen, te willen attenderen op onzinnige spelletjes en weet ik nog wat meer.
Dit veroorzaakt vanzelfsprekend bergen spam en dit is niet gewenst. Het uitleggen dat ze dit niet moeten doen heeft helaas geen succes gehad.

De huidige stand van zaken: ik ben overgestapt van kabel naar xs4all adsl. Ik heb een spam account aangemaakt en daar een alias aangehangen en dit emailadres heb ik aan deze 2 dames gegeven. De andere vrienden en familieleden hebben mijn andere emailadres gekregen.

De oplossing: ik wil in mijn mailprogramma kunnen vastzetten (met bijv. een rule) dat als ik naar de 2 adressen van die dames mail, de afzender altijd de alias van het spamadres is. Als ik naar anderen mail moet dit mijn eigen adres zijn. Bij reply op mailtjes van iedereen idem dito. Dit wil ik doen zonder dat ik het handmatig moet instellen. Maar kan dit wel en met welk programa?

Momenteel gebruik ik outlook 2003 en dat heeft mijn voorkeur. Maar na een uurtje proberen krijg ik het maar niet als rule ingesteld. Kan dit uberhaupt en zo niet, is er een ander programma die het wel kan (liefst nederlandstalig).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Makkelijke oplossing is wellicht altijd reageren op een mailtje van hen? Thunderbird zal dan automatisch je alias gebruiken die zij hebben gebruikt om jou te mailen :) Ik pas je titel nog even aan naar iets wat de lading beter dekt volgens mij :)

Mailen met 1 programma via diverse adressen > [email] Afzendadres afhankelijk van ontvanger mogelijk? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het bedenken van een meer logische topictitel, ik kon maar niks goeds bedenken.

Reply werkt inderdaad prima, maar ik wil wat meer garantie hebben dat ik niet de fout inga (anders zit ik weer met bergen spam). Ook gebruikt mijn vrouw mijn emailprogramma om deze dames te mailen en dus meer kans op een fout (eigenlijk erg dat het zo moet, maarja... niet iedereen vind spam erg kennelijk). Omdat het ook voorkomt dat ik iets mail naar deze personen zonder een reply te gebruiken ben ik bang dat ik het verzend met mijn eigen adres. Vandaar mijn vraag.

Bij mijn vorige werkgever had ik groupwise en daar kan je van user switchen met een knopje. Zoiets vind ik ook een goede oplossing, maar het liefst nog makkelijker zoals ik in de vraag omschrijf. Aangezien ik outlook 2003 momenteel gebruik en die bij een reply altijd je standaardadres invult is thunderbird al een bruikbare tip.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 15:11 ]

Verwijderd

Je kunt dit redelijk gemakkelijk voor elkaar krijgen door meerdere (pop) e-mailaccounts aan te maken in Outlook. Omdat Outlook ziet dat er meerdere accounts zijn krijg je een extra keuzeknop 'accounts'.
Je kunt dus voor elke mailbox die je wilt gebruiken een e-mailaccount aanmaken en deze vervolgens gebruiken als dit afzender als dit nodig is.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 21:17:
Je kunt dit redelijk gemakkelijk voor elkaar krijgen door meerdere (pop) e-mailaccounts aan te maken in Outlook. Omdat Outlook ziet dat er meerdere accounts zijn krijg je een extra keuzeknop 'accounts'.
Je kunt dus voor elke mailbox die je wilt gebruiken een e-mailaccount aanmaken en deze vervolgens gebruiken als dit afzender als dit nodig is.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Ik heb meerdere pop accounts gekoppeld aan Outlook. Maar het nadeel is dat je maar 1 account kan instellen als hoofdaccount en deze gebruikt Outlook standaard.

Wat ik zoek is iets complexer. Ik wil dat het emailprogramma kijkt wie de geadresseerde is. Is dat persoon1@home.nl , dan krijgt de mail als afzender priveadres@xs4all, is dat persoon2@home.nl, dan krijgt de mail als afzender spamadres@xs4all.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 21:33:
[...]

Ik heb meerdere pop accounts gekoppeld aan Outlook. Maar het nadeel is dat je maar 1 account kan instellen als hoofdaccount en deze gebruikt Outlook standaard.

Wat ik zoek is iets complexer. Ik wil dat het emailprogramma kijkt wie de geadresseerde is. Is dat persoon1@home.nl , dan krijgt de mail als afzender priveadres@xs4all, is dat persoon2@home.nl, dan krijgt de mail als afzender spamadres@xs4all.nl
Maar dat gebeurt ook in Outlook 2003, zoals Spider.007 ook al aangaf. Weliswaar voor een ander pakket maar als ik het hier zelf probeer dan werkt dat ook.
Reply op een bericht aan mij gestuurd, mijn afzendergegevens. Reply op een bericht aan mijn vrouw gestuurd, haar afzendergegevens.

Is toch wat je wilt??

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, de TS wil het ook als-ie niet replyt.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 09:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het lijkt mij het belangrijkste dat het probleem opgelost wordt. Is het een idee om de betreffende "dames" her en der op te geven voor wat extra spam-ontvangst >:) :? Misschien dat ze daar van leren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:46
Je kan ook bijv. met Outlook Express met accounts werken. Dan maak je 2 accounts, 1 met als hoofdaccount je 'schone' adres en een ander met het spam-adres. Zo krijg je de mailtjes wel in andere accounts, maar weet je zeker dat je het goede mailadres gebruikt, omdat elk account aan de goede gebonden zit.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:31:
Je kan ook bijv. met Outlook Express met accounts werken. Dan maak je 2 accounts, 1 met als hoofdaccount je 'schone' adres en een ander met het spam-adres. Zo krijg je de mailtjes wel in andere accounts, maar weet je zeker dat je het goede mailadres gebruikt, omdat elk account aan de goede gebonden zit.
is dit ook mogelijk in outlook 2003 of moet ik express hiervoor gebruiken? Ik heb het op mijn werk namelijk wel zo in groupwise en dat is een werkbare oplossing.
Mr. Liu schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:18:
Het lijkt mij het belangrijkste dat het probleem opgelost wordt. Is het een idee om de betreffende "dames" her en der op te geven voor wat extra spam-ontvangst >:) :? Misschien dat ze daar van leren.
De dames ontvangen al gemiddeld 30 spams per dag en na een paar maand veranderen ze het emailadres en gaan ze vrolijk verder... ik wil dat echter niet, maar ondanks echt 3 jaar lang op ze inpraten begrijpen ze het nog niet... gelukkig hebben ze allebei geen baan waarin ze met een computer moeten werken, ik zou niet graag een systeembeheerder willen zijn voor deze dames.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 16:14 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Spider.007 vergat nog even te verplaatsen van SA naar Officesuites en -software, bij dezen dus :)

Maar inderdaad is hetgeen tering-jantje e.a. zeggen precies wat je zelf "Zoiets vind ik ook een goede oplossing" noemt. Alternatief is een stukje VBA: maak een extra VerstuurAls knop die het verzendadres aanpast van dat mailtje. Of doe het bij elk adres automatisch volgens het verstuur event:
Voorbeeld
In dit voorbeeld in Visual Basic for Applications (VBA) wordt de gebeurtenis Send gebruikt en wordt een item verstuurd met een automatische vervaldatum. De voorbeeldcode moet worden geplaatst in een klassenmodule, bijvoorbeeld in ThisOutlookSession, en de procedure SendMyMail moet worden aangeroepen voordat de gebeurtenisprocedure kan worden aangeroepen door Microsoft Outlook.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Public WithEvents myItem As Outlook.MailItem

Sub SendMyMail()
    Set myItem = Outlook.CreateItem(olMailItem)
    myItem.To = "Dan Wilson"
    myItem.Subject = "Data files information"
    myItem.Send
End Sub

Private Sub myItem_Send(Cancel As Boolean)
    myItem.ExpiryTime = #2/2/2003 4:00:00 PM#
End Sub

Edit: dit natuurlijk aanpassen naar de eigen wensen. Je hebt niets te maken met .ExpiryTime en gaat voor SenderEmailAddress

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 08-01-2006 16:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 09:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:13:
[...]
ik zou niet graag een systeembeheerder willen zijn voor deze dames.
Een beetje systeembeheerder geeft ze na een tijdje echt wel de BOFH-behandeling waarna ze het heel snel leren >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:16:

Edit: dit natuurlijk aanpassen naar de eigen wensen. Je hebt niets te maken met .ExpiryTime en gaat voor SenderEmailAddress
Bedankt, ga er even mee knutselen.
Pagina: 1