Toon posts:

Speakers kapot??

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens een feestje bij de korfbalvereniging een tijd geleden klonken de speakers van het ene op het andere moment ineens heel vreemd. Alle bas was verdwenen, en het klonk alsof iemand in de zaal zijn oordopjes keihard aan had staan (wat je ook wel eens in de bus/trein hoord). Eerst dachten wij dat de versterken kaduuk was, want alle 4 de speakers deden het niet meer normaal.
Na alles getest te hebben blijkt dus dat er met de versterker niks mis is, maar dat bij alle 4 de speakers alleen de tweeter (zo heet dat geloof ik, heb erg weinig verstand van dit soort dingen) nog werkt. De grote conus van elke box doet helemaal niks meer, maar ziet er nog wel goed uit. Geen scheuren o.i.d.

Het gaat om de volgende apperatuur:

Versterker (een zeer oud ding):
Aristona HiFi Stereo Ampiflier AR1600
220V~50/60Hz 470W
Each speakers impedance is 8 Ohm at A+B position

Speakers:
2x
Skytec PA-Speaker
item.no 170.728
Power 150 Watts Max.
Impedance 8 Ohm
Weight: 7 kg.

2x
Skytronic
DISCO PA-Speaker
item no. 170.720
Max Music Power 150 Watt
Impedance 8 Ohm

Nu is mijn vraag aan jullie wat er met deze speakers aan de hand zou kunnen zijn, en wat de oorzaak van dit defect zou zijn.

Verwijderd

Tuurlijk klinkt het alsof iemand zn oordopjes aan had staan als alleen de tweeters het nog doen :P . Woofer is dus kaduk. Hoeveel watt kan die versterker leveren? Misschien is hij gaan "clippen".

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:31:
Tuurlijk klinkt het alsof iemand zn oordopjes aan had staan als alleen de tweeters het nog doen :P . Woofer is dus kaduk. Hoeveel watt kan die versterker leveren? Misschien is hij gaan "clippen".
In mijn eerste post staat het stukje tekst wat achterop de versterker stond:

220V~50/60Hz 470W

Dus het zal wel iets met 470W zijn. Omdat het zo'n oud ding is die ooit eens ergens vandaan gekomen is, weet ik er verder niks over. En wat bedoel je met "clippen"?

Verwijderd

Koeitje bedoelt met hoeveel watt hij kan leveren per kanaal , per speaker

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu net iets wat ik niet precies weet. Achterop de versterker zijn 4 aansluitingen voor speakers, en het zal wel niet zo simpel zijn van 470/4 = ongeveer 120 W

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:31:
Als een versterker clipt is meestal het eerste wat het begeeft in een speaker de tweeter ;)

Het feit dat de woofers defect zijn doet me juist vermoeden dat de versterker niet is gaan clippen maar de speaker gewoonweg overbelast heeft. De woofers zijn doorgebrand.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Is dat te controleren, of ze doorgebrand zijn? We hebben 1 speaker opengehaald om te kijken of we iets van schade konden vinden, maar het zag er allemaal prima uit.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:47:
Is dat te controleren, of ze doorgebrand zijn? We hebben 1 speaker opengehaald om te kijken of we iets van schade konden vinden, maar het zag er allemaal prima uit.
Goeie kans dat de spoelen nu aanlopen omdat ze gefrituurd zijn. Druk de wooferconus eens met 2 duimen (symmetrisch geplaats tov het midden van de conus) naar binnen toe. Als het niet soepel loopt en schurend aanvoelt dan weet je zeker dat ze opgeblazen zijn.

In het uiterste geval zou het ook nog het filter kunnen zijn dat doorgebrand is, maar dat hangt van de opbouw van het filter af. Kijk in ieder geval uit waar je die speakers nog op aansluit, want anders mol je misschien ook nog een versterker.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Exirion schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:45:
[...]

Als een versterker clipt is meestal het eerste wat het begeeft in een speaker de tweeter ;)

Het feit dat de woofers defect zijn doet me juist vermoeden dat de versterker niet is gaan clippen maar de speaker gewoonweg overbelast heeft. De woofers zijn doorgebrand.
De Skytronic PA speakers hebben een piezo hoorn voor het hoog, die dingen kunnen meer vermogen aan dan de woofers. De woofer is overigens maar 8 inch en heeft een maximale uitslag van nog geen 3mm per kant. Het kan dus best zo zijn dat de spoel kapot geslagen is tegen de poolplaat.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:53:
[...]

Goeie kans dat de spoelen nu aanlopen omdat ze gefrituurd zijn. Druk de wooferconus eens met 2 duimen (symmetrisch geplaats tov het midden van de conus) naar binnen toe. Als het niet soepel loopt en schurend aanvoelt dan weet je zeker dat ze opgeblazen zijn.
Aha, dat moeten we dan maar eens proberen. Mocht dit inderdaad het geval zijn, dan is het zeker afgelopen met de speakers?

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:10:
[...]

Aha, dat moeten we dan maar eens proberen. Mocht dit inderdaad het geval zijn, dan is het zeker afgelopen met de speakers?
Nee. Je kunt nieuwe woofers kopen. Kost geen drol.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:43:
Dat is nu net iets wat ik niet precies weet. Achterop de versterker zijn 4 aansluitingen voor speakers, en het zal wel niet zo simpel zijn van 470/4 = ongeveer 120 W
Nee is niet zo simpel :D. Mijn versterker trekt ook maximaal 5xx watt en levert maar 4x50 (A+B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 14:35:
[...]

In mijn eerste post staat het stukje tekst wat achterop de versterker stond:

220V~50/60Hz 470W

Dus het zal wel iets met 470W zijn. Omdat het zo'n oud ding is die ooit eens ergens vandaan gekomen is, weet ik er verder niks over. En wat bedoel je met "clippen"?
Die 470W betekent gewoon 'power consumption' (opgenomen verbruik) en niet het uitgangsvermogen.
Indien je zeker wil weten of de speakers het begeven hebben, probeer dat dan gewoon uit met een andere versterker..

Verwijderd

Als je muziek speelt en je raakt dan de woofer voorzichtig aan, voel je dan helemaal niets? Nog geen trillinkje?

In dat geval denk ik niet dat de driver (=de luidspreker) niet kapot is, maar dat er in het filter van die speaker iets gefrituurd is.

Overigens; alle 4 tegelijk kapot.. dan heb je het ook wel echt te hard gehad.. dat moet nergens naar geklonken hebben..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 22:27 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:17:
Overigens; alle 4 tegelijk kapot.. dan heb je het ook wel echt te hard gehad.. dat moet nergens naar geklonken hebben..
Tja, tegenwoordig staat in 50% van de tenten de zooi te vervormen zonder dat iemand zich er druk om maakt :z

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op zondag 08 januari 2006 @ 01:24:
Tja, tegenwoordig staat in 50% van de tenten de zooi te vervormen zonder dat iemand zich er druk om maakt :z
Sterker nog, het vervomt vaak al voordat het de versterker bereikt. Ze gebruiken compressors en limiters om het signaal maximaal uit te sturen, maar die worden niet altijd goed gehanteerd.

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Hier in Enschede hebben de meeste tenten het wel redelijk voor elkaar, op een tekort aan subbas dan. Alleen de Aspen Valley hier heeft het geluid zo verneukt, snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen. Okee okee het klinkt lekker hard, maar ik heb 1x een feestje daar gehad waarbij ik (blijkbaar) een tijdje met mijn rechteroor te dicht bij een van de luidsprekers had gestaan, de dag erna hoorde ik er helemaal niks mee! Tegen de avond kwam mijn gehoor aan mijn rechteroor een klein beetje terug, alleen alles klonk heel erg vervormd (er zat echt een gigantische dip in mijn gehoorbereik tussen de 1 en 5 khz, heb 3 dagen lang geen mensen kunnen verstaan door mijn rechteroor.

Na zo'n 14 dagen was alles zo ongeveer weer terug (of mijn hersenen compenseren er nu voor, ik weet het niet) maar denk maar niet dat ik nog eens vrijwillig naar de Aspen ga...

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• SamTex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03-2022
Correctie,

A+B groep betekend geen 4 eindtrappen in een versterker.
Dus de consumptie delen door 2 is dus 235 watts aan stroom per kanaal.
Zegt dus nog nix over het music vermogen per kanaal.
Een versterker kan 1 watt aan music vermogen leveren en daar 235 watts aan stroom voor nodig hebben. (De betere versterker)
Een versterker kan 150 watt aan musicvermogen leveren en daar 235 watts aan stroom voor nodig hebben. (De slechtere)
Dan geld nog, met welke maten zijn gemeten om op deze specificatie's te komen.
Net zoals creative die altijd veel hoger claimt als dat ze kunnen leveren. 8)

• MM
  • Niet online

MM

Wat heeft dat nou met slechter of niet slechter te maken? Het heeft gewoon met de aard van je signaal (muziek) te maken. Als je een pure sinus hebt dan zal de versterker ongeveer de helft van zijn maximaal uitgestuurde vermogen (voltage maal amperage) kunnen uitsturen. Stel maar eens een integraal op van een sinusfunctie (niet vergeten de negatieve component mee te tellen ipv ervan af te trekken anders kom je op nul uit).

Muziek is geen sinus. In muziek zit iets dat dynamiek heet, kortom niet alle pieken zijn even hoog, waardoor het totaal uitgestuurd vermogen kleiner wordt. Natuurlijk is dit zonde volgens sommige mensen, dus daar hebben ze compressors uitgevonden. Hiermee worden de hoogste pieken afgevlakt en daarna het hele signaal versterkt, zodat gemiddeld genomen er meer volume uit de luidsprekers knalt. Tot op zekere hoogte is dit te doen zonder dat er grote kwaliteitsverlies optreedt, de laatste tijd gaat het echter de verkeerde kant op.

Ten eerste wordt er bij het produceren van een plaat al compressie over gegooid zodat het lekker hard klinkt, vervolgens wordt er bij het uitzenden over de radio nog een compressie overheen gegooid waardoor het geluid echt slecht kan gaan klinken (luister maar eens naar bastonen op sky radio, het kraakt haast). Ook bij het overbelasten van luidsprekers is er weer compressie, als de luidspreker tever uitslaat kan de magneet minder invloed uitoefenen op de luidspreker waardoor er weer vervorming optreed. Sommige mensen vinden dit 'lekker' klinken, in de praktijk is het een prima manier om je gehoor te slopen. Overigens is een te lichte versterker op speakers nog slechter dan een te zware. Als een versterker clipt is dat ook een soort van compressie, de maximale spanning van de voedingsrail is bereikt dus hoger kan de piek niet. Helaas brengt deze vorm van compressie ook erg veel vervorming met zich mee.

Mijn advies luid: als je veel volume wilt koop dan ook genoeg apparatuur ervoor en ga niet op het randje lopen spelen want dat klinkt echt voor geen meter.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• SamTex
m.m schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:38:
Wat heeft dat nou met slechter of niet slechter te maken? Het heeft gewoon met de aard van je signaal (muziek) te maken. Als je een pure sinus hebt dan zal de versterker ongeveer de helft van zijn maximaal uitgestuurde vermogen (voltage maal amperage) kunnen uitsturen. Stel maar eens een integraal op van een sinusfunctie (niet vergeten de negatieve component mee te tellen ipv ervan af te trekken anders kom je op nul uit).

Muziek is geen sinus. In muziek zit iets dat dynamiek heet, kortom niet alle pieken zijn even hoog, waardoor het totaal uitgestuurd vermogen kleiner wordt. Natuurlijk is dit zonde volgens sommige mensen, dus daar hebben ze compressors uitgevonden. Hiermee worden de hoogste pieken afgevlakt en daarna het hele signaal versterkt, zodat gemiddeld genomen er meer volume uit de luidsprekers knalt. Tot op zekere hoogte is dit te doen zonder dat er grote kwaliteitsverlies optreedt, de laatste tijd gaat het echter de verkeerde kant op.

Ten eerste wordt er bij het produceren van een plaat al compressie over gegooid zodat het lekker hard klinkt, vervolgens wordt er bij het uitzenden over de radio nog een compressie overheen gegooid waardoor het geluid echt slecht kan gaan klinken (luister maar eens naar bastonen op sky radio, het kraakt haast). Ook bij het overbelasten van luidsprekers is er weer compressie, als de luidspreker tever uitslaat kan de magneet minder invloed uitoefenen op de luidspreker waardoor er weer vervorming optreed. Sommige mensen vinden dit 'lekker' klinken, in de praktijk is het een prima manier om je gehoor te slopen. Overigens is een te lichte versterker op speakers nog slechter dan een te zware. Als een versterker clipt is dat ook een soort van compressie, de maximale spanning van de voedingsrail is bereikt dus hoger kan de piek niet. Helaas brengt deze vorm van compressie ook erg veel vervorming met zich mee.

Mijn advies luid: als je veel volume wilt koop dan ook genoeg apparatuur ervoor en ga niet op het randje lopen spelen want dat klinkt echt voor geen meter.

Wat heeft wat met slechter te maken, maar als ik hier op inga is dat ot.
Jasper vraagt wat er aan de hand kon zijn of de oorzaak, er worden dan dingen gezegt die niet kloppen dat coorriceer ik.
Daarbij geef ik dan 2 voorbeelden, en ja ook in de P.A. wereld leg ik 1045 gulden voor 72 Watts x 2, terwijl de ander geen 200 gulden overhad voor 2 x 200 watts.

Vertel mij welke versterker er dan meer reserve's en ook veiliger voor je apparatuur is.

• MM
  • Niet online

MM

Er missen nogal wat woorden in je zinsopbouw, ik neem aan dat je het volgende bedoelde?
Wat heeft dat met slechter te maken?

Als ik hier op inga is dat ot(?).
Jasper vraagt wat er aan de hand kon zijn of wat de oorzaak kan zijn geweest. Vervolgens worden er dan dingen gezegd die niet kloppen, dat corrigeer ik. Daarbij geef ik 2 voorbeelden.
Ja ook in de P.A. wereld leg ik 1045 gulden neer voor 72 Watts x 2, terwijl de ander geen 200 gulden overhad voor 2 x 200 watts.
Ook nu het taalkundig klopt mist er nog een stuk. Jij betaalt 474,20 euro voor een 2x72w versterker, "de ander" had nog geen 90 euro over voor 2x200w, wat wil je daar dan mee zeggen? Dat Skytech geen goede versterkers maakt? Ben ik met je eens overigens, je kunt beter krijgen.

Je slaat echter wel de plank mis als je denkt dat je met duurdere versterkers minder snel een speaker opblaast. Het gaat er niet om wat je ervoort betaalt, het gaat erom hoeveel vermogen zo'n ding uit kan sturen (dat hoeft niet altijd hetzelfde te zijn als wat de fabrikant opgeeft). Een versterker met overhead (1,5 tot 2 maal de thermische belastbaarheid van de speaker als je alles netjes met een geluidsprocessor regelt) is beter dan een versterker zonder overhead, een versterker met of zonder overhead de clip indraaien, daar sloop je speakers mee, niet per definitie met goedkope versterkers.

• SamTex
Jammer dat mensen ook niet goed kunnen lezen.

Hier in Enschede hebben de meeste tenten het wel redelijk voor elkaar, op een tekort aan subbas dan.
Met andere woorden doen ze er zo'n kassie bij, komt er sublaag bij, dan weet ik niet wat jij onder sublaag verstaat, maar in veel gevallen is dat geen sublaag.
Ik praat dan over een basswoofer, en geen subwoofer.

Wat heeft dat nou met ........., ik weet niet waar je op duid, dus mn zinsdeling is goed.
Met wat bedoel ik jouw dat!.

Je beweerd ook dingen die ik nooit hebt gezegt, maar okeey, kijk ik overheen.

Je slaat echter wel de plank mis als je denkt dat je met duurdere versterkers minder snel een speaker opblaast. Dat denk ik dus niet.

Overigens is een te lichte versterker op speakers nog slechter dan een te zware. Als een versterker clipt is dat ook een soort van compressie, de maximale spanning van de voedingsrail is bereikt dus hoger kan de piek niet. Helaas brengt deze vorm van compressie ook erg veel vervorming met zich mee.
Is helemaal nix mis meej, mits je de volume knop maar goed hanteerd, en daar ligt het hele probleem waar half nederland al nix van begrijpt, dus blazen ze de boel snel op ja.

Je moest eens weten hoe ik mn tannoy's M2 op zn flikker hebt gegeven met die 2 x 72 Watts.(Inkel Amp)
Dan was de versterker nog wel voor P.A doeleinden gemaakt en mn speakers niet.
Het maximale bereik van een combinatie heeft dus meer met je gehoor te maken., en veel meer andere factoren.
Want heb je alles gaar met elkaar verbonden, blaas je netzogoed de boel op, hoe goed je ook dacht dat je combinatie was.

Maar ik had van je vernomen dat de gehoor van jouw al aardig gesloopt was, dus kan ik niet alles wat jij waarneemt. :9

DTS Digital True SamTex

Verwijderd

Je heb je Tannoy m2's mishandeld :'(

"Nu is mijn vraag aan jullie wat er met deze speakers aan de hand zou kunnen zijn, en wat de oorzaak van dit defect zou zijn."
Gingen de luidsprekers allemala tegelijk uit of ging het onstenbeurt. Dat de woofers zijn gestorven kan gekomen zijn doordat ze overbelast zijn, maar het kan ook zijn dat die versterker eeb gelijkspaningen heeft uit gestuurd of eventueel nog wat anders wat schade heeft aangebracht bijv een langdurige sublage toon op hoge vermogenen die je zelf niet zo goed hoort.

• SamTex
Hezik schreef:

Als je muziek speelt en je raakt dan de woofer voorzichtig aan, voel je dan helemaal niets? Nog geen trillinkje?

In dat geval denk ik niet dat de driver (=de luidspreker) niet kapot is, maar dat er in het filter van die speaker iets gefrituurd is.

Met dit standpunt kan ik het ook heel goed eens zijn.
Kan je de filters beschrijven, of dat je er mischien een foto van kan maken?.

PS
Mn Tannoy's zijn mishandelt maar doen het nog perfect.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wil je alsjeblieft de Quote functie gebruiken of desnoods de tekst waar je op reageert duidelijker markeren? Dat leest stukken makkelijker, ipv uit te zoeken waar jij op reageert. :)

• Barry|IA
SamTex schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:23:
Jammer dat mensen ook niet goed kunnen lezen.

Hier in Enschede hebben de meeste tenten het wel redelijk voor elkaar, op een tekort aan subbas dan.
Met andere woorden doen ze er zo'n kassie bij, komt er sublaag bij, dan weet ik niet wat jij onder sublaag verstaat, maar in veel gevallen is dat geen sublaag.
Ik praat dan over een basswoofer, en geen subwoofer.
Dat is iets waar ik mij nog het minste druk om maak. Echt sublaag heeft toch weinig zin bij de meeste hardcore/dance/top4 muziek. Een beetje kickbass hoort er gewoon bij.
Je slaat echter wel de plank mis als je denkt dat je met duurdere versterkers minder snel een speaker opblaast. Dat denk ik dus niet.
Over het algemeen clippen duurdere versterkers minder snel, of slaan in protectiestand.
Overigens is een te lichte versterker op speakers nog slechter dan een te zware. Als een versterker clipt is dat ook een soort van compressie, de maximale spanning van de voedingsrail is bereikt dus hoger kan de piek niet. Helaas brengt deze vorm van compressie ook erg veel vervorming met zich mee.
Is helemaal nix mis meej, mits je de volume knop maar goed hanteerd, en daar ligt het hele probleem waar half nederland al nix van begrijpt, dus blazen ze de boel snel op ja.
Maar half nederland gooit er ook veel te veel EQ tegenaan, waardoor het hanteren van de volumeknop wel lastiger wordt, gezien het signaal al verkloot binnenkomt.
Je moest eens weten hoe ik mn tannoy's M2 op zn flikker hebt gegeven met die 2 x 72 Watts.(Inkel Amp)
Dan was de versterker nog wel voor P.A doeleinden gemaakt en mn speakers niet.
Het maximale bereik van een combinatie heeft dus meer met je gehoor te maken., en veel meer andere factoren.
Want heb je alles gaar met elkaar verbonden, blaas je netzogoed de boel op, hoe goed je ook dacht dat je combinatie was.
Hoe kun je iets gaar verbinden? Bedoel je met aansluiten, of ''passende'' comonenten?

Het zou best kunnen dat de Inkel amp tijdens een impedantiedip van de Tannoy's kortstondig het dubbele vermogen uitstuurde. Dan is het logisch dat die kleine dingen het begeven.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:14:
Maar half nederland gooit er ook veel te veel EQ tegenaan, waardoor het hanteren van de volumeknop wel lastiger wordt, gezien het signaal al verkloot binnenkomt.
Het is en blijft simpelweg een kwestie van luisteren. Je hoort het meteen als een speaker aan z'n maximale uitslag komt, dus als mensen dat nog niet eens begrijpen..... Het zal vaak wel een combinatie van drank en doofheid zijn op drukke feestjes. Op een gegeven moment hoor je het allemaal wat minder ;)

Verwijderd

Tja. Je zet geluid op een bepaald niveau, went eraan en zet het weer harder enz.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

SamTex schreef op zondag 08 januari 2006 @ 07:18:
Een versterker kan 1 watt aan music vermogen leveren en daar 235 watts aan stroom voor nodig hebben. (De betere versterker)
Een versterker kan 150 watt aan musicvermogen leveren en daar 235 watts aan stroom voor nodig hebben. (De slechtere)
Ga aub eerst even je natuurkunde boek lezen voordat je appels peren gaat noemen! Daar staat ook vast wel in waar je de klepel kunt vinden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 09-01-2006 11:39 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Exirion schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:29:
Het is en blijft simpelweg een kwestie van luisteren. Je hoort het meteen als een speaker aan z'n maximale uitslag komt, dus als mensen dat nog niet eens begrijpen..... Het zal vaak wel een combinatie van drank en doofheid zijn op drukke feestjes. Op een gegeven moment hoor je het allemaal wat minder ;)
Nee hoor.. de meesten horen het ook totaal niet als ze wel nuchter zijn... Ze horen wel, maar luisteren totaal niet. Dat is meer het probleem.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Wat hoor je dan precies :D. Ik heb hier geen versterker die meer vermogen er uit pompt dan mn speakers (50watt amp 120 watt speakers) kunnen hebben en die knalt 100% zeker in zn beveiliging als ik er lijpe dingen mee ga doen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Een amp beveiligt enkel en alleen zichzelfs, nooit de speaker die eraan hangt. Speaker mollen blijft geen enkel probleem :P

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

deepspace schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:10:
Een amp beveiligt enkel en alleen zichzelfs, nooit de speaker die eraan hangt. Speaker mollen blijft geen enkel probleem :P
Dus ook de speakers die er aan hangen.
quote: Cap5 system
1-Perhaps most innovatively the circuit measures the distortion of the output signal relative to that of the input. This means the CAP5 circuit is able to tell when the unit is being driven to hard and apply the protection. The mechanism triggers a two-stage response. For small excursions into clipping, CAP5 'nudges' down the volume control. For gross clipping the CAP5 protects the unit by going into Standby.
Heb em al 1 keer in standby gekregen, nouja mn broertje :x

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:56:
[...]

Dus ook de speakers die er aan hangen.

[...]

Heb em al 1 keer in standby gekregen, nouja mn broertje :x
Hier meeben je beschermt tegen "clipping" en tegen het overbelasten van je speakers.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Je hoort vervorming van het geluid.. Ik kan het niet uitleggen, maar je hoort gewoon dat het niet klopt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1