Tijdens een feestje bij de korfbalvereniging een tijd geleden klonken de speakers van het ene op het andere moment ineens heel vreemd. Alle bas was verdwenen, en het klonk alsof iemand in de zaal zijn oordopjes keihard aan had staan (wat je ook wel eens in de bus/trein hoord). Eerst dachten wij dat de versterken kaduuk was, want alle 4 de speakers deden het niet meer normaal.
Na alles getest te hebben blijkt dus dat er met de versterker niks mis is, maar dat bij alle 4 de speakers alleen de tweeter (zo heet dat geloof ik, heb erg weinig verstand van dit soort dingen) nog werkt. De grote conus van elke box doet helemaal niks meer, maar ziet er nog wel goed uit. Geen scheuren o.i.d.
Het gaat om de volgende apperatuur:
Versterker (een zeer oud ding):
Aristona HiFi Stereo Ampiflier AR1600
220V~50/60Hz 470W
Each speakers impedance is 8 Ohm at A+B position
Speakers:
2x
Skytec PA-Speaker
item.no 170.728
Power 150 Watts Max.
Impedance 8 Ohm
Weight: 7 kg.
2x
Skytronic
DISCO PA-Speaker
item no. 170.720
Max Music Power 150 Watt
Impedance 8 Ohm
Nu is mijn vraag aan jullie wat er met deze speakers aan de hand zou kunnen zijn, en wat de oorzaak van dit defect zou zijn.
Na alles getest te hebben blijkt dus dat er met de versterker niks mis is, maar dat bij alle 4 de speakers alleen de tweeter (zo heet dat geloof ik, heb erg weinig verstand van dit soort dingen) nog werkt. De grote conus van elke box doet helemaal niks meer, maar ziet er nog wel goed uit. Geen scheuren o.i.d.
Het gaat om de volgende apperatuur:
Versterker (een zeer oud ding):
Aristona HiFi Stereo Ampiflier AR1600
220V~50/60Hz 470W
Each speakers impedance is 8 Ohm at A+B position
Speakers:
2x
Skytec PA-Speaker
item.no 170.728
Power 150 Watts Max.
Impedance 8 Ohm
Weight: 7 kg.
2x
Skytronic
DISCO PA-Speaker
item no. 170.720
Max Music Power 150 Watt
Impedance 8 Ohm
Nu is mijn vraag aan jullie wat er met deze speakers aan de hand zou kunnen zijn, en wat de oorzaak van dit defect zou zijn.