Packerd Bell - fout tijdens laden besturingssysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb hier een Packard bell staan van een half jaar oud. Nu wil ik daar WinXP Pro op installeren. Ik heb in de Bios ingesteld dat ie moet booten van de CD-Rom. Met installeren heb ik nieuwe partities gemaakt en vervolgens WinXP Pro op de c: partitite installeren en c: is NTFS geformatteerd. Dit gaat allemaal goed. Maar als alle bestanden zijn gekopieerd dan gaat de de pc rebooten (dat is normaal) en vervolgens moet hij dan booten van HDD en WinXP verder gaan installeren maar dat doet ie juist niet. Ik krijg dan de volgende melding: fout tijdens laden van besturingssysteem. En verder komt ie niet. Wat heb ik geprobeerd?

- Ik heb alle partities verwijderd en nieuwe gemaakt.
- Partitie c: langzaam geformatteerd i.p.v. snel
- Google'n maar daar kan ik niet specifiek iets vinden
- De Search gebruikt, daar kom ik meerdere topics tegen maar niet met dit probleem.

Specs van de Packerd Bell zijn:

Pentium 4 2,93Mhz
512 MB geheugen 400Mhz
200 Gb HDD SATA

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Hij doet het. Na herhaaldelijk nog vanalles te proberen is het me toch gelukt. Ik heb de SATA HDD op LBA gezet in de bios en toen werkte het.

Verwijderd

hoi Weltie, ik heb hetzelfde probleem, ik heb een (packerd hell) imedia 5100 spec zijn zelfde als die van jou maar ik krijg winxp ook niet geinstalleerd. weet je toevallig of je ook een sunshine moederbord heb?
zo ja weet je ook hoe je die s-ata heb ingesteld? ik krijg xp niet geinstalleerd en packerd hell heeft de s-ata drivers niet. ik kan wel een master dvd kopen voor eur 35.00 maar daar heb ik geen zin in.

mvg Donn

Verwijderd

Dat die Packard Hell's nog verkocht worden.... :X

Donn, welke chipset heeft jou mobo ? Kun je in Bios zien welke SATA controller je mobo heeft ? Kijk anders even op je mobo naast SATA aansluitingen wat er op chipjes staat.

Succes met vinden van SATA drivers ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 05:01 ]

Verwijderd

probleem opgelost, ligt aan mbr = master boots record ofzoiets. elke keer als hij opstart pakt hij het verkeerde partitie. daarom geeft hij aan MISSING OPERATION SYSTEM. na veel , heeeel veel pogingen heb ik geprobeerd een oude xp sp1 er optegooien en toen kon hij wel het mbr veranderen. dus ik blij, eur 35.00 bespaard. het moederbord is gewoon een gigabit moederbord. waarom er sunshine bla bla bla op de website van PACKARD HELL staat weet ik ook niet. gigabit wil mij ook niet helpen omdat bla bla bla bla....... ????!!!!????