[2003] PHP werkt niet onder iis

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 06:44
ben bezig om een webserver op te zetten en ik wil daar graag php bij gaan gebruiken, ik ben naar www.php.net gegaan heb daar PHP 5.1.1 Released gedownload en geinstaleerd, alleen als ik dan een index.php wil bekijken doet hij dat niet, ik heb bij de eigenschappen van de website onder document index.php toegevoegd dat hielp ook nog niet, onder het tabblad home directory en dan configuration staat .php bij met de verwijzing naar de geinstaleerd directory. Ik heb de install.txt gelezen van PHP en daar stond niks anders in dan zoals ik het heb gedaan. verder heb ik dit ook nog gedaan: http://www.php.net/manual/nl/install.iis.php nu weet ik het echt niet meer weten jullie nog wat?(heb de zoekfunctie op het forum ook gebruikt maar dat leverde niks op.....)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met deze overvloed aan nuttige info (hint)?

Kijk in je eventlog en lees de meldingen daar.

PHP werkt prima in IIS6.

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 07-01-2006 13:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lvnielen
BackSlash32 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:25:
Met deze overvloed aan nuttige info (hint)?

Kijk in je eventlog en lees de meldingen daar.

PHP werkt prima in IIS6.
er is mij al een paar vertelt dat ik duidelijk moet zijn wat ik bedoel en wat ik zelf allemaal al gedaan heb.....dus bij deze...tuurlijk weet ik dat php prima werkt onder IIS6 ik heb het zelf ook werkend gehad...alleen met een oude versie van php maar ik wil graag weten wat ik nog kan doen om het eventueel werkend te krijgen......

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
lvnielen schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:09:
[...]

er is mij al een paar vertelt dat ik duidelijk moet zijn wat ik bedoel en wat ik zelf allemaal al gedaan heb.....dus bij deze...tuurlijk weet ik dat php prima werkt onder IIS6 ik heb het zelf ook werkend gehad...alleen met een oude versie van php maar ik wil graag weten wat ik nog kan doen om het eventueel werkend te krijgen......
En echt duidelijk ben je nog altijd niet he :p

Vertel eens stap per stap wat je gedaan hebt, zodat we een duidelijker zicht krijgen op wat het probleem is. Ik heb wel ergens nog eens gelezen dat je soms je php.ini file in dezelfde map als de php.exe moet plaatsen.
Probeer dit eveneens eens, en post eens je stappen die je gedaan hebt

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lvnielen schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:09:
er is mij al een paar vertelt dat ik duidelijk moet zijn wat ik bedoel en wat ik zelf allemaal al gedaan heb.....dus bij deze..
Je tikt een boel in, maar het is alleen maar ruis.
Je komt nergens met een "ik heb dit en dit en dit gedaan/geprobeerd maar toen kreeg ik die en die melding in $log".
Alleen hijdoetutnie.

Tja, sorry, maar daarvoor haal ik m'n glazen bol niet uit revisie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 07-01-2006 17:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lvnielen
- IIS geinstaleerd onder een win 2003 server entprice edition
- internet explorer -> www.php.net versie 5.1.1 gedownload
- de gedownloade php 5.1.1 geinstaleerd
- virtualdirectory toegevoegd in de default website
- eigenschappen van die virtualdirectory bij de documenten index.php toegevoegd
- WEB service extensions -> php toegevoegd met files c:\php\php5ts.dll c:\php\php.ini en c:\php\php- cgi.exe
- php.net dit gevonden en uitgevoerd: http://www.php.net/manual/nl/install.iis.php
- tweakers.net gezocht onder WOS daar niks gevonden wat over het zelfde onderwerp gaat

• Brecht Laitem
lvnielen schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:27:
- IIS geinstaleerd onder een win 2003 server entprice edition
- internet explorer -> www.php.net versie 5.1.1 gedownload
- de gedownloade php 5.1.1 geinstaleerd
- virtualdirectory toegevoegd in de default website
- eigenschappen van die virtualdirectory bij de documenten index.php toegevoegd
- WEB service extensions -> php toegevoegd met files c:\php\php5ts.dll c:\php\php.ini en c:\php\php- cgi.exe
- php.net dit gevonden en uitgevoerd: http://www.php.net/manual/nl/install.iis.php
- tweakers.net gezocht onder WOS daar niks gevonden wat over het zelfde onderwerp gaat
als je een
PHP:
1
<?php print("testje"); ?>

zet in index.php, wat zie je dan? gewoon testje of <?php print("testje"); ?> of een lege pagina?

• lvnielen
Brecht Laitem schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:19:
[...]

als je een
PHP:
1
<?php print("testje"); ?>

zet in index.php, wat zie je dan? gewoon testje of <?php print("testje"); ?> of een lege pagina?
ik ziet dan nog steeds: The page cannot be displayed

over php graag duidelijke uitleg....ik kan geen php schrijven...

je bedoelde toch gewoon een index.php maken met alleen die tekst erin?

• Brecht Laitem
lvnielen schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:44:
[...]

ik ziet dan nog steeds: The page cannot be displayed

over php graag duidelijke uitleg....ik kan geen php schrijven...

je bedoelde toch gewoon een index.php maken met alleen die tekst erin?
Ah, the page can not be displayed. Dan heb je verschillende dingen die fout kunnen zijn gegaan.
Ten eerste:
draait je webserver wel? Als je gewoon een html filetje aanmaakt in je webroot en je surft er naar (http://servernaam/index.html), zie je dan nog steeds die foutmelding? (probeer eventueel ook eens met het ip adres ipv de servernaam)

Ten tweede:
index.php staat niet ingesteld als de standaard pagina. Surf eens naar http://servernaam/index.php en kijk of dat dan wel werkt.

Die foutmelding heeft in ieder geval niets te maken met php naar mijn gevoel. Kijk eveneens eens of je in je proxyinstellingen van je browser hebt staan dat hij de proxy niet mag gebruiken voor lokale adressen.

en dat kleine stukje code is gewoon de string tekstje die 'geprint' wordt op het scherm.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat zie je als je hier klikt?

• lvnielen
Brecht Laitem schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:37:
[...]

Ah, the page can not be displayed. Dan heb je verschillende dingen die fout kunnen zijn gegaan.
Ten eerste:
draait je webserver wel? Als je gewoon een html filetje aanmaakt in je webroot en je surft er naar (http://servernaam/index.html), zie je dan nog steeds die foutmelding? (probeer eventueel ook eens met het ip adres ipv de servernaam)

Ten tweede:
index.php staat niet ingesteld als de standaard pagina. Surf eens naar http://servernaam/index.php en kijk of dat dan wel werkt.

Die foutmelding heeft in ieder geval niets te maken met php naar mijn gevoel. Kijk eveneens eens of je in je proxyinstellingen van je browser hebt staan dat hij de proxy niet mag gebruiken voor lokale adressen.

en dat kleine stukje code is gewoon de string tekstje die 'geprint' wordt op het scherm.
mijn webserver draait wel want,
ik heb niks verander aan de default website en die is standaard uitgerust met een HTML pagina

als ik http://servernaam/index.php doe maakt dat nog steeds geen verschil..

• lvnielen
dit is vreemd

als ik het bestandje index.php met dat testje erin kopieern naar c:\inetpub\wwwroot en ik ga daarna naar: http://servernaar/index.php werkt hij wel

en als ik hem in de virutaldirectory wil benaderen : http://servernaam/virtual/index.php
werkt hij niet

maar......in die virutal directory staan een map foto met jpg's erin en als ik http://servernaam/virtual/mapnaam krijg ik gewoon een open index met alle jpg's

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58
lvnielen schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:21:
dit is vreemd

als ik het bestandje index.php met dat testje erin kopieern naar c:\inetpub\wwwroot en ik ga daarna naar: http://servernaar/index.php werkt hij wel

en als ik hem in de virutaldirectory wil benaderen : http://servernaam/virtual/index.php
werkt hij niet

maar......in die virutal directory staan een map foto met jpg's erin en als ik http://servernaam/virtual/mapnaam krijg ik gewoon een open index met alle jpg's
heb je toevallig het toegestaan om webpaginas uit te voeren oid? volgens mij was er zo'n (map) instelling..

• Brecht Laitem
ja, uitvoeren van scripts moet dacht ik aanstaan voor die virtual directory. Maar dat is volgens mij nog geen reden om die page not found foutmelding te geven.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk nou eens in je eventlog als je IIS een zwiepert geeft...

Als test kan je php_gettext.dll als extension uncommenten (die werkt namelijk niet onder windows).
Als PHP goed geinstalleerd zou zijn krijg je @ console en in je eventlog een melding dat PHP niet kan starten vanwege die extension.

Bovendien kan je controleren per site/directory of je PHP aan hebt staan of niet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
IIS is webserversoftware, en ondanks het feit dat het enkel in Windows meegeleverd wordt bespreken we het in SA :)
Windows Operating Systems > Software Algemeen

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 14:13
Heb je bij de Virtual Directory ook aangegeven dat (en hoe) hij PHP scripts moet afhandelen?
Bij mij hielp dat:
Properties van Website, tabblad Home Directory, Bij Application Settings op Configuration knop klikken, en dan kijken of PHP is ingevuld (met de juiste ISAPI extensie dll) bij Application Extensions.

En natuurlijk heb je ook gereboot na de install en config van PHP en het toevoegen van de WEB extensions.

Verder kun je nog kijken naar het PATH instelling van Windows (+c:\php) en even goed controleren of je PHP.ini alle directory verwijzigingen goed heeft staan.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• lvnielen
Brecht Laitem schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:27:
ja, uitvoeren van scripts moet dacht ik aanstaan voor die virtual directory. Maar dat is volgens mij nog geen reden om die page not found foutmelding te geven.
staat aan

• lvnielen
mbaltus schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:20:
Heb je bij de Virtual Directory ook aangegeven dat (en hoe) hij PHP scripts moet afhandelen?
Bij mij hielp dat:
1---->Properties van Website, tabblad Home Directory, Bij Application Settings op Configuration knop klikken, en dan kijken of PHP is ingevuld (met de juiste ISAPI extensie dll) bij Application Extensions.

2---->En natuurlijk heb je ook gereboot na de install en config van PHP en het toevoegen van de WEB extensions.

3---->Verder kun je nog kijken naar het PATH instelling van Windows (+c:\php) en even goed controleren of je PHP.ini alle directory verwijzigingen goed heeft staan.
1. die staat er, hij verwijst alleen naar de php-cgi.exe
2. bij de webextentions staat hij bij gelinkt met :\php\php5ts.dll c:\php\php.ini en c:\php\php- cgi.exe
3. zoals hierboven is te zien php.ini is aanwezig in c:\windows en c:\php

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lvnielen schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:15:
1. die staat er, hij verwijst alleen naar de php-cgi.exe
Niet mijn keuze, isapi.dll werkt prettiger in IIS vind ik.
2. bij de webextentions staat hij bij gelinkt met :\php\php5ts.dll c:\php\php.ini en c:\php\php- cgi.exe
Huh?
Waarom ook nog eens de .ini en ts.dll ?
3. zoals hierboven is te zien php.ini is aanwezig in c:\windows en c:\php
Waarom 2x?
Nou weet je nog niet welke settings worden toegepast...

• lvnielen
BackSlash32 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:16:
[...]

Niet mijn keuze, isapi.dll werkt prettiger in IIS vind ik.

[...]

Huh?
Waarom ook nog eens de .ini en ts.dll ?

[...]

Waarom 2x?
Nou weet je nog niet welke settings worden toegepast...
waar vindt ik isapi.dll?

de mogelijk heid is er dus waarom niet?

het zijn bijde de zelfde files....dus maakt het niet uit welke hij uitleest?

• lvnielen
?

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb hier ook W2003 Enterprise geinstalleerd vorige week met IIS en PHP 5.1.1.

Ik heb toen via de FAQ de volgende guide gevonden:

[HOWTO] Een Windows 2003 webserver

het enige waar ik lang mee heb zitten klooien was om de mysql module goed werkend te krijgen, maar ook die werkt nu met mysql 5.

Volg deze guide nog een keer vanaf het begin. mocht je nog problemen hebben controleer dan of je alle files die je nodig hebt wel in C:\windows\ hebt staan. (php.ini en wat .dll files)

in 5.1.1 is link naar extension
c:\PHP\ext (dus niet voluit extension)

[ Voor 7% gewijzigd door Rockafello op 12-01-2006 19:08 ]

• Noork
  • Niet online
Wat gaat het allemaal moeizaam in dit topic.

Er is echt genoeg over te vinden. Check dit: PHP5 Installatie op IIS6 in 5 eenvoudige stappen en Setting up PHP for Microsoft IIS en op de PHP site.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PHPRC werkt prima, alles in één dir :)
Ik vind 'm in m'n php_dir\sapi. Dus daar waar jij php hebt neergezet ergens...
de mogelijk heid is er dus waarom niet?

het zijn bijde de zelfde files....dus maakt het niet uit welke hij uitleest?
8)7
als je van mening bent dat het handig is 2 files met instellingen na te lopen op fouten in plaats van één...

Ga je gang.
maar volgens mij heb je geen enkel idee wat je nou aan het doen bent.

[ Voor 95% gewijzigd door alt-92 op 12-01-2006 19:24 ]

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Vergeet ook niet om de regel doc_root= in je php.ini even uit te commenten (; ervoor)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

welke php.ini? hij heeft er 2 :+

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Ja, dat probleem had ik ook eerder vandaag (topic is hier nog te vinden).
Ienemienemutte .... doe maar die in C:\WINDOWS ;)

• Noork
  • Niet online
Verwijder die in c:\windows zou ik zeggen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goh wat is dat leuk als je tegenstrijdige posts onder elkaar ziet :+

• Noork
  • Niet online
BackSlash32 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:35:
Goh wat is dat leuk als je tegenstrijdige posts onder elkaar ziet :+
Het maakt niks uit welke wordt verwijdered. Maar ik ben geen voorstander van allemaal ini's in mappen waar ze niet thuis horen. De php.ini hoort thuis in de php directory. Dat maakt het ook nog eens een keer makkelijker om er verschillende php versies op na te houden (voor testdoeleinden b.v.)
Pagina: 1