Toon posts:

[fireworks] text en plaatje in banner gradient fill

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een website een banner aan het maken, en wil daarvoor een stuk text en een afbeelding (zwart relief van een rennend paard, .gif afbeelding) met een regenboog gradient fill maken.

Ik heb daarvoor eerst de afbeelding van het paard gesaved als .png file met transparante achtergrond.

Daarna heb ik een .png bestand met de goede grootte gemaakt, en die een transparante achtergrond gegeven. Daarin heb ik de text geplaatst en de afbeelding.

Deze twee heb ik met group samengevoegd.

Alleen als ik dan de gradient fill toepas wordt dit nog steeds alleen op de text toegepast. Hoe kan ik zorgen dat ook de afbeelding meegenomen wordt??

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Staat de gradient fill ook op de layer van de afbeelding? Klinkt als niet

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, en dat is nou mijn probleem. Ik krijg dat trouwens ook niet voor elkaar als ik de gradient alleen op de afbeelding probeer toe te passen... Ik hoopte dat als ik de twee delen gegrouped had, dat het dan zou werken...

Ik ben onervaren met tekenprogramma's en zou niet weten hoe ik een jpgje of in dit geval een png afbeelding kan vullen met een gradient (of zowiezo met een andere kleur). Het lijkt wel of fireworks dat alleen met de text wil.

Ik heb de originele afbeelding (de .jpg) geselecteerd, wit als achtergrond verwijderd (zodat dat transparant is), inverse selection gedaan en toen geprobeerd een gradient fill toe te passen; dat lukt me niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgelost door het plaatje apart een gradient fill te geven, en de text ook. Het resultaat is nu wat ik wilde, de ene gradient stopt bij roze en de volgende begint daar en gaat verder.

Het enige gerelateerde probleem waar ik nu nog mee zit is (en dat is iets heel anders) hoe je een .jpg of een .gif afbeelding die niet uit twee kleuren bestaat (geen achtergrondkleur en een kleur lijnen, maar waar op de lijnen wat verloop in zit) hoe je die naar twee kleuren (achtergrondkleur al dan niet transparant en de lijnkleur) kunt omzetten... Ik heb nu net zo lang sharpen gedaan en contrast verhoogd dat het uiteindelijk redelijk een kant op ging, en toen geselecteerd en daarop met het emmertje gefilled totdat het een kleur was, maar volgens mij moet dat makkelijker kunnen...

En (maar daar heb ik al een andere post over geplaatst) ik merk dat als ik het als png met een transparante achtergrond opsla, dat die achtergrond dan melkwit (edit: blijkt wit te zijn) wordt...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 15:36 ]