Is dit een serieuse vraag?Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:42:
* Hoe kan een 6600GT -128MB kaart beter presteren als een 6600LE - 256MB kaart?
Hierbij de link: Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 11 en lees dan ook direct de FAQ door
[ Voor 22% gewijzigd door OfferedPoet op 07-01-2006 12:46 ]
Verwijderd
De hoeveelheid geheugen op een kaart is niet bepalend voor de snelheid van een kaart.
De hoeveelheid geheugen is wel leuk om te weten, maar ook de snelheid van het geheugen is natuurlijk van groot belang en dat is een bottleneck bij de 6600LE. Hierdoor zal een 6600GT toch beter presteren.
als ik 2GB geheugen op een S3 Trio32 kaart zou solderen, zou hij er echt niet sneller op worden....
pipelines, shaderunits, clockspeed, etc etc... dat is wat het werk doet.
het gaat er om dat het geheugen alleen nuttig is als het ook gebruikt kan worden door de GPU.
stel dat jij een compleet flatgebouw voor archieven hebt, terwijl jij met de hand alles schrijft...
dan komt dat flatgebouw nooit van zijn leven vol, en heb je er dus geen hol aan.
zo is het ook bij GPU->RAM verhouding. als de GPU niet snel is, heeftie niets aan veel geheugen omdattie het toch nooit ten volle kan benutten.
Verwijderd
antwoord op je vraag: omdat het kaarten zijn met verschillende features. De basis is wel hetzelfde alleen zorgen ze ervoor dat de GT sneller is. Verder raad ik je toch echt aan gebruik te maken van de search of de faq's.
Volgens mij vraag jij om hulp hier, dus mag ik vragen waarom je hem afblaft?Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:45:
Ja, sorry wizkid!
Verder is de uitleg van de bovenstaande poster erg duidelijk
Wat heb je aan veel geheugen als je niet de kracht bezit om het allemaal snel uit te rekenen?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
1337
Verwijderd
toch zal je je er een beetje in moeten verdiepen, wil je kunnen oordelen of een videokaart goed is of nietVerwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:50:
Cybersteef: dat was een reactie op Chuckie.....niet iedereen heeft zoveel tijd om zich helemaal te verdiepen in videokaarten enzo
voor benchmarks van verschillende kaarten kan je wel even langswippen bij www.tomshardware.com, en dan zoeken naar "vga charts".
dat zijn lijsten met benchmarks in verschillende tests en games op een hele serie videokaarten. daar aan kan je wel ongeveer zien welke de snelste is, en dan zoek je welke je binnen je budget kan krijgen bij jouw computerhandel.
edit: naja heb tijd over dus hierbij maar ff een directe link naar het VGA Chart Archief van Tomshardware.
http://www.tomshardware.com/site/vgacharts/
[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 07-01-2006 12:58 ]
Verwijderd
En al je antwoorden zijn eigenlijk al gegeven. (inkoppertje)
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 13:03 ]
hmm, ik zag net dat je nieuw bent op GoT, dus, mijn reactie was een beetje overbodig, welkom (beter laat nooitVerwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:50:
Cybersteef: dat was een reactie op Chuckie.....niet iedereen heeft zoveel tijd om zich helemaal te verdiepen in videokaarten enzo
maare, mss is de nVidia 6800le beter, die kan je namelijk *overclocken (door middel van pipelines openzetten) naar een GT
[ Voor 5% gewijzigd door OfferedPoet op 07-01-2006 13:01 ]
stuur die jongen nou ff niet af op dat soort dingen... hij weet nog nauwelijks iets van videokaarten... leer hem eerst de basics, daarna mag je hem wel laten snuffelen aan overclocken en unlocken.Chuckiej schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:59:
[...]
hmm, ik zag net dat je nieuw bent op GoT, nou, welkom (beter laan nooit)
maare, mss is de nVidia 6800le beter, die kan je namelijk *overclocken (door middel van pipelines openzetten) naar een GT
je wil niet dattie nu al zijn eerstvolgende videokaart opblaast...
edit: geef hem eerst wat theorieles. vertellen hoe die kaarten uberhaupt werken en laat hem wat OC topics zien, zodat hij zich kan inlezen in de materie...
als hij dan over een maandje of wat goede kennis heeft opgebouwd kan hij het zelf wel gaan proberen, zonder al te veel brokken te maken (of zelfs in 1 keer foutloos, like me, na enkele jaren theorie ervaring op te doen)
[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 07-01-2006 13:06 ]
Ook niet iedereen heeft zin om alle vragen die in jou opkomen te beantwoorden. Op GoT wordt verwacht dat je:Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:50:
-zelf enige kennis van zaken hebt
- de search gebruikt
- bv. google gebruikt
De vragen die jij in je 3! (in 10 minuten) topics stelt, had je makkelijk zelf kunnen vinden. Ik raad je ook aan de verschillende FAQ's en de registratievoorwaarden er nog eens op na te lezen.
Verwijderd
je mag ons wel zeikerds vinden, maar sommige tweakers hebben ook wel wat woordjes voor jou lijkt me
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 13:08 ]
Tsja, dat krijg je met nieuwe users die tig topics openen en niets zelf uit willen zoeken. Ik hou me ook aardig in hoor...Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:02:
.....sorry, maar een beetje zeikerds zitten er hier wel tussen hoor!
Bovendien is dit een tech website voor tweakers. Dat zijn mensen die meer verstand hebben van computers dan de gemiddelde Piet en Jan. Van die tweakers (en er wordt vanuit gegaan dat iedereen hier, dat is) wordt dan ook verwacht dat ze zelf zulke simpele dingen, zoals jouw vragen, kunnen opzoeken.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
mja, daar heb je wel gelijk in... mss over een paar jaarVerwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 13:03:
chuckiej, ik denk niet dat je deze gebruiker moet aanraden om meteen met overclocken/unlocken te gaan beginnen...
Verwijderd
Het gaat hier om de 6600le, welke ddr geheugen heeft. Ook al zou je deze kunnen unlocken dan nog zou het nooit een volwaardige GT worden omdat die gddr3 geheugen bezit.Chuckiej schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:59:
[...]
(Zelfde verhaal als mijn 6200 <> 6600gt, core speed en pipes mogen dan wel hetzelfde zijn, het geheugen blijft bottleneck...)
Luister es, jij komt hier aan hobbelen met een absurde vraag die je serieus na 2 minuten onderzoek zelf ook zou kunnen beantwoorden. Vervolgens stel je dat niet iedereen heeft zoveel tijd om zich helemaal te verdiepen in videokaarten. Dus daarom moeten wij jou maar helpen, omdat je geen tijd hebt en wij blijkbaar wel?Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:02:
.....sorry, maar een beetje zeikerds zitten er hier wel tussen hoor!
Er zijn ziljarde artikelen die je verder kunnen helpen, zoals reviews, previews, de grote videokaarten topics in dit forum, de best buy guides van Tweakers.net, de VGA charts van Toms Hardware Guide, ect ect. Waarom zouden wou onze tijd verspillen als je het compleet zelf kan uitzoeken?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dat gezeik is niet goed te praten, maar met een topicstart als deze vraag je er wel om.....sorry, maar een beetje zeikerds zitten er hier wel tussen hoor!
Op GoT verwachten we dat je van tevoren tenminste een beetje moeite doet om zelf iets uit te zoeken voor je post. Het is ongelofelijk naief om te denken dat een hoger getalletje te allen tijde hogere performance levert. Wat dat wel doet, is iets ingewikkelder en kun je in 1001 review en topic op GoT lezen...
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()