Linksys PCI 54Mbit wil niet verbinden met Asus WL-500g

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik zit met een zwaar irritant probleem.

Afgelopen week heb ik een Mediacenter PC gekocht. Om deze met internet te kunnen verbinden wil ik draadloos netwerk gebruiken.

Ik had thuis al een draadloos netwerk met Asus WL-500g als router.
In de MCE-bak zat een Sweex netwerkkaartje. De drivers gaven problemen (vastdraaien van het systeem) en als het wel werkte, kreeg ik geen verbinding met de router. Dus Sweex retour gedaan en een Linksys 54 Mbit PCI kaartje ervoor in de plaats. Echter krijg ik ook met deze kaart geen verbinding. Toen heb ik maar even de firmware van de WL-500g getracht te updaten.... dramatisch mislukt'; de router wilde niet meer luisteren; ook niet na diverse pogingen de recoverytool te gebruiken en het ding 12 uur zonder spanning te zetten. Goed, nieuwe router gehaald (WL-500g deluxe met nog de standaard firmware :+ )in de hoop dat ik daarmee wel de verbinding kan maken.
On ze laptops (met Intel WIFI ingebakken) en Asus WL-100g WIFI kaartjes kunnen gewoon verbinding maken met de WL-500g Deluxe maar de MCE-bak met Linksyskaartje niet.

Is Linksys op de één of andere manier niet compatible met Asus? (lijkt me vreemd; we spreken toch over een standaard?)

Wat heb ik allemaal gedaan:
Voor de zekerheid de netwerkwizard gedraaid en vervolgens alles (voor zover nodig) handmatig ingesteld:
WEP-encryptie ingesteld
MAC-adres van de Linksys PCI kaart ingevoerd als 'accept' in de WL-500g Deluxe
IP: automatisch
Werkgroep hetzelfde als op de andere pc's
Voor de zekerheid de firewall van Windows uitgeschakeld op die MCE-bak
Verder geen 'beveiligingsprogrammas' die de boel kunnen verzieken geinstalleerd op de MCE-bak

Het netwerk-met-draad in de MCE-bak werkt wel maar de Linksys wil dus geen verbinding maken. Wel vreemd is dat de kaart de router wel ziet met een sterkte van maarliefst 98%, dus daar ligt het ook niet aan.

WTF is hier aan de hand?

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 07-01-2006 12:29 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:23
Probeer het eerst eens (tijdelijk) zonder WEP, WPA en MAC filtering, en als je dan wel verbinding hebt zet deze indien gewenst weer aan.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 22:54

BHQ

Doorgaans misbruiken Asus en Linksys beide broadcom. Niet een vrijdagiddagmodel?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
dit geloof je niet.... :|

Gisteren de hele dag lopen kloten, dus een router vern**kt, vandaag nog weer lopen k*tten...

Denk je dat het wifi-proggie van linksys mooi werkt (zoals bij andere merken), lijkt die het probleem te zijn geweest :X
Ik heb het nog maar eens met de gewone windowsnetwerkverbindingen e.d. geprobeerd..... raak, ik heb verbinding. :|