Voeding MSI Mega 180

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:14

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb een MSI Mega van een kennis te reparatie staan, en daar blijkt de voeding van kapot te zijn. Nu zit er een beetje raar model in wat ik niet kan vinden (ik weet de type aanduiding ook niet).
Het is een FSP voeding, die ook op de site van FSP zelf niet te vinden is.

Type: FSP250-60MS

Wie weet waar ik deze of een vervangende kan krijgen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb nog geen Mega180 van binnen gezien, maar is het niet gewoon een flex-atx voeding?
like this: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TN2H03&

of mayb een microatx?
like this one: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TN3F02&

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Was het maar zo...
Ik zal vanmiddag/vanavond eens kijken of ik er een foto van online kan zetten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Hier zijn 2 foto's van de voeding:
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/images/voeding1_resize.png
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/images/voeding2_resize.png

Zoals te zien is, is het een nogal apart model.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dat lijkt gewoon op een microatx met de fan en powerplug als uitstulping....
valt die uitstulping precies in de achterkant van de case oid? zo niet, dan kan je prolly wel een gewone microATX PSU proberen.

[ Voor 46% gewijzigd door McKaamos op 07-01-2006 20:39 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
De uitstulping ligt tegen de achterzijde van de kast, het mag dus ook vlak zijn.
Ik moet dan eigenlijk de maten van een MicroATX vergelijken, kijken of het klopt/past.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Das toch zo 1 met radio?
DIe hebben speciale voedingen nodig zodat de radio ook aan kan staan als de PC uit staat. Daarvoor kun je MSI het beste bellen denk ik. :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Klopt. Er zit ook een extra connector aan, maar die wordt afgetakt van een gewone molex die op de cdrom/hdd zit. Het is dus infeite een gewone voeding met een extra plugje, geen andere spanningen of iets dergelijks.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

deepbass909 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:04:
Klopt. Er zit ook een extra connector aan, maar die wordt afgetakt van een gewone molex die op de cdrom/hdd zit. Het is dus infeite een gewone voeding met een extra plugje, geen andere spanningen of iets dergelijks.
Hmm bij mijn MSI mega zijn het twee compleet gescheiden power-voorzieningen. De 'radio molex' krijgt apart stroom als alleen de radio aan staat. Weet je zeker dat het niet een speciale molex is in dit geval? Want dan zou de PC opstarten als je je radio aan zet, en dat is bij mij iig niet het geval :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1