[XP] Nieuw profiel leidt tot problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Ik maak in XP een nieuw profiel, een nieuw account dus, Zodat meerdere mensen apart kunnen pc-en op mn computer. Nu is mijn vraag als ik die accounts alle vrijheden geef en derg. kunnen zij de spellen die ik op mijn account heb gemaakt gewoon spelen?

En kan dit ook als ik mijn computer op een domein (van school bijvoorbeeld) aanmeldt, en dat ik dan spelletjes en derg kan spelen?

BF2 stats

Verwijderd

Met een account op een systeem met windows XP kan het spel wat jij hebt geinstalleerd onder jouw account, met andere accounts gewoon spelen. Moet je alleen even kijken of er wel / geen shortcut is gemaakt op die ander zijn desktop, anders kan je die zo zelf aanmaken toch?

Via je eigen account op een netwerk is dat anders. Ligt er maar net aan welke rechten je account heeft en welke programma's op welke manier geinstalleerd staan op die computer.
Je hebt het ook een beetje vaag uit gelegd...
Maar je wil met je eigen computer op het domein van je school?
Tja, dan kan je naar mijn inziens gewoon nog de spellen spelen die je op je eigen systeem hebt geinstalleerd... heeft niets te maken met het domein waar je opzit lijkt me.

Leg het even wat beter uit dus wat je met dat laatste bedoelt ;)

• Vini
Ja dat laaste bedoel ik mee dat ik mijn laptop meeneem naar school, daar moet je dus inloggen om op het netwerk te kunnen. Als men daar nu mij een account geeft zodat ik daar op kan inloggen. Dat bedoel ik met op een domein van een school inloggen. En er even van uitgaant dat op dat domein je allee vrijheid hebt en dus alles gepermiteerd is (zal wel niet zo zijn maar dan ligt het daaraan).

Kan ik dan nog steeds de spellen spelen?

BF2 stats

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Probeer het gewoon eens, en als het niet lukt dan denk ik dat de volgende methode wel lukt:
log lokaal in als administrator op je laptop, open een cmd venster en type daar:
code:
1
net localgroup administrators DOMAIN\GEBRUIKER /add

Daardoor is die gebruiker lokaal administrator zodat je zo-wie-zo alles kan doen. Ik denk dat dit moet lukken.

• Vini
Maar ik heb wel eens gezien dat je spellen voor meerdere accounts kan installeren? Dan zou je toch denken dat je nog wel wat moet aanpassen als je een nieuw acount maakt.

BF2 stats