Toon posts:

[phase-change] zilveren verdamper

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, eindelijk heb ik een eigen verdamper ontworpen waar ik trots op ben en waar ik niet maar 1 van ga maken. En hij is nog van zilver ook. Mijn streven bij het ontwerp was vooral veel contact oppervlak zodat hoge vermogens snel naar het koudemiddel kan worden geleid en op die manier een zo laag mogelijke core temp veroorzaakt.
klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/zilverevap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/zilverevap2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/zilverevap3.jpg

vragen??

ps. hier geen dingen over de prijs etc vragen, wil je er een hebben of ben je gewoon geintereseerd in de prijs dan kan dat maar dan moet je maar ff mailen naar" evap AT overcooling.nl "

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Nice work :). Wanneer ga je hem testen?

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

vandaag geloof ik :P

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

dat ziet er goed uit jurgen :Y)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Idd! ''Gas erop!'' (flauw ;)). Ziet er mooi uit. Wat voor Ph-Ch systeem ga je hierbij gebruiken, en op wat voor temp reken je ? (of heb je geen idee :))

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
deze zit nu op de cascade van syngrow... ben aan het testen, later meer. De mounting moet ook nog ff gemaakt worden dus daar komen ook pics van.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ziet d'r goed uit, ik ben benieuwd naar de resultaten! Jammer dat je niet twee tests kan doen (in iedergeval, daar ga ik nu voor het gemak even van uit), 1 test met een normale koperen evap en 1 met een zilveren... zou de tempratuur verschillen wel eens willen zien (Als die er uberhaubt zijn, in theorie wel, maar in de praktijk twijfel ik daar eigenlijk een beetje aan :o )

Ohwja, zou je ff kleine plaatjes neer willen zetten en linken naar de grote... Jou hoef ik niet meer te vertellen hoe dat moet toch ? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Apen-nootjes op 07-01-2006 12:20 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Mooi werk >:) Hoeveel weegt 'ie zo ongeveer?

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Verwijderd

Topicstarter
in theorie is zilver wel 10% beter, verder heb ik door het gieten van deze dingen een manier gevonden om enorm veel contact oppervlak te creeeren.

Het zijn kleine plaatjes allemaal rond de 100kb...

zilver zelf weegt rond de 100 gram.

Verwijderd

mooi gedaan, kan niet wachten op de resultaten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 15:29 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Mooie evep, maar waarom wil je het niet hier over de rpijs hebben? Kunnen we meteen een prijs/prestatie diagram er tegenaan gooien.....

Als zo'n evap bijzonder veel kost, maj dan is het niet weggelegd voor iedereen...

Waar haal je sowieso ruw zilver vandaan :?

[ Voor 33% gewijzigd door Rey Nemaattori op 07-01-2006 13:57 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Had ie uit engeland geloof ik ? maar kan hij natuurlijk beter zelf uitleggen :P

http://specs.tweak.to/16495

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:54:
in theorie is zilver wel 10% beter, verder heb ik door het gieten van deze dingen een manier gevonden om enorm veel contact oppervlak te creeeren.

Het zijn kleine plaatjes allemaal rond de 100kb...

zilver zelf weegt rond de 100 gram.
Ik ben benieuwd naar je resultaten, en als ze goed zijn ook naar een prijs... >:)

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:31
Altijd mooi om die zelfbouw dingen te zien! Goed werk _/-\o_

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Mooi hoor Jurgen!

Komt er eigenlijk ook Cpev op Syngrows Cascade?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ziet er mooi uit Jurgen, ben erg benieuwd naar de resultaten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 07-01-2006 15:01 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:17

Epsilon

Nice work as allways ;)

Verwijderd

Ja ziet er wel goeduit,
enige opmerking die ik wil maken,en, beschouw dit niet als kritiek,
Ik zou voor het hoedje en de leidingen inox nemen, om reden dat dit een zeer trage warmte/koudegeleider is, zo komt bijna allle warmteoverdracht van je zilveren basis.

heb reeds +/- 100 industriele warmtewisselaars ontworpen en gerealiseerd,zowel voor laserkoeling
als voor kerncentrale in Doel.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Stoer gedaan man, is eens wat anders dan de vele projecten die we van je gezien hebben :)

Ik zie vanzelf wel wat leuke pics en results verschijnen, ben net als de rest ook erg benieuwd :)

Gabriël AM5

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:34:
Ja ziet er wel goeduit,
enige opmerking die ik wil maken,en, beschouw dit niet als kritiek,
Ik zou voor het hoedje en de leidingen inox nemen, om reden dat dit een zeer trage warmte/koudegeleider is, zo komt bijna allle warmteoverdracht van je zilveren basis.

heb reeds +/- 100 industriele warmtewisselaars ontworpen en gerealiseerd,zowel voor laserkoeling
als voor kerncentrale in Doel.
Voor zover ik weet is inox niet simpel om als "amateur" te lassen. (in hoeverre iemand die aan zilvergieten doet een amateur is, das de vraag, RESPECT unknown_road) Zou er daadwerkelijk een meetbaar verschil zijn tussen inox en koper, bij dergerlijke toepassing?

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 07-01-2006 16:45 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
we zijn aan het testen maar dat ding wat ik in elkaar geflanst heb doet raar!! de meterset geeft een zuigdruk van 9 barg aan en een temp van -30 ofzo. beiden ben ik niet tevreden mee en kloppen niet echt met elkaar dusssssss....ff nadenken.... die 9 bar zal niet kloppen maar die -30 ben ik ook niet tevreden mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 18:42 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Zou je die pics even willen mirroren op Imageshack ofzo, links zijn dood

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Doen het hier prima :?

Verwijderd

Sluiten die wanden in het blok wel vloeistof dicht tot zover die kopere kap die je er op plaats. Want anders heeft die kappen helemaal geen in.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:36:
Sluiten die wanden in het blok wel vloeistof dicht tot zover die kopere kap die je er op plaats. Want anders heeft die kappen helemaal geen in.
Die kap wordt erop gebrazeerd (hardgesoldeerd) dus dat wordt gewoon absoluut dicht...

@Dawan, pics werken hier ook perfect hoor :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Allereerst respect voor die evap. Ik heb pics gezien hoe hij dit maakte en dat valt niet mee.

Maar..
Het lijkt mij wat weinig oppervlakte..?

Verwijderd

Topicstarter
nou vorige post van me waren ik en syngrow druk aan het testen, er gebeurde wat vreemde dingen die ik niet kon verklaren(dus erg gefrustreerd ;) ) zoals de 9barg zuigdruk bij -30 graden. Maar de druk terwijl het systeem uit stond klopte wel. Ik weet nog steeds niet precies wat nou de oorzaak was maar de meterset zal zijn beste tijd wel gehad hebben. De -30 klopte uiteindelijk wel en kwam waarschijnlijk doordat de TXV een te grote doorlaat heeft waardoor die teveel koudemiddel doorliet. Dat moet dus nog aangepast worden. De mounting die we gemaakt hadden stelde niks voor die hebben we in 15 minuten in elkaar geflanst (we wilden testen) hierdoor heb ik nog geen goede core temps om te laten zien helaas (-50@bios bij -90 evap). Ook was de evap nauwelijks gelapt. Er valt nog veel te optimaliseren aan zowel de cascade als aan de evap dus.

@Rey: Nou prijs vind ik niet zo erg om te vertellen maar ik wil gewoon geen verkoop praat op got, dat mag niet van de forum policy en het vervuild me topic ;) De prijs zal inclusief mounting denk ik rond de 65-70 euro liggen, misschien kan het nog goedkoper ligt aan de zilverprijs. ruw zilver is niet moeilijk te krijgen, zijn zat plekken om zilverbaren te kopen. Ik heb het deze keer van ebay.nl gehaald.

@el snorro: nope geen cpev, 2,5 meter cappilair.

@starpicker: die koperen kap is gewoon een 35mm eindkap die je overal kan kopen. Zou niet weten waar ik inox eindkappen haal. Verder denk ik niet dat dit veel winst opgeleverd eigelijk. Alles is geisoleerd met armaflex.

@fewture: weinig oppervlakte? Ik vond het behoorlijk veel op zo'n klein schijfje. Heb je ideeen om meer oppervlakte er op te krijgen? ik hoor het graag ;)

bedankt voor de leuke reacties allemaal btw ;)

Verwijderd

De ribbels misschien wat hoger..?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik veel hogere ribbels kan krijgen. Maar deze ribbels zijn al 5mm hoog.

• Epsilon

Epsilon

De hoeveelheid oppervlak is misschien niet zo gek groot, maar het is heel bruikbare oppervlakte. Het zit allemaal heel dicht bij de core :). Ook moet je de ribbels en ruwheid niet vergeten, het is niet zomaar een maze.

Dit gaat waarschijnlijk de chilly1 heatsink pakken kwa performance. Ik heb zeker interesse om het uit te testen :).

Verwijderd

Topicstarter
ik ben voor de mounting op zoek naar iets van liefst RVS/staal oid wat er als volgt uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/hd.gif

dus iets van een 22mm buisje van 10mm hoog met daarop een bredere ring. Zo'n 22mm buisje is natuurlijk makkelijk aan te komen, die ring is een ander verhaal. Heeft hier iemand een idee hoe ik dit makkelijk kan maken of hebben jullie wel is producten gezien(koppelingen oid) waar dit in zit?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:32

Exigence

dnkroz

Kun je niet een 22 millimeter busje aan een normale metalen o-ring lassen?

Verwijderd

Mooi gedaan man. Snapte eigenlijk niet waarom er niet vaker zilver wordt gebruikt voor evaps/container/andere coolers. Geleid het beste als ik het goed heb. Is wel wat prijziger als koper neem ik aan :P

Mooi gedaan en wacht net als anderen met smart op results :9~

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik metalen o-ringen krijgen? :D

de rede waarom niemand zilver gebruikt is inderdaad de prijs er van. Door de prijs wordt je gewoon gedwongen om het te gieten (anders ligt er na een paar evaps frezen voor 100e aan zilver in de vuilnisbak). Gieten van metalen met zo'n hoog smeltpunt is echter niet makkelijk, dit maken heeft me echt heel veel moeite gekost, daarom doen weinig mensen het. Ik begin dat gieten nu pas beetje onder de knie te krijgen. Verder heb je centrifugeer giet opstellingen nodig om ribben <2mm te maken, dat is dus ook de rede waarom ik helemaal geen zijwand heb.

edit: fricky: waar worden die shim's voor gebruikt dan?

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 14:08 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05
Praxis :? Maar dan heet het waarschijnlijk "shim", en niet "o-ring".

Of dit schijnt een tussenring te zijn voor Vespa krukas. Je zou het dus ook kunnen proberen bij een brommer/scooter-tent.
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:UGzeGDjlm8wJ:lambretta.net/shop/0222A.jpg

[ Voor 146% gewijzigd door frickY op 12-01-2006 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
trouwens over lassen gesproken, heeft iemand een idee of er bedrijven zijn die TIG-lasapparaten verhuren aan n00bs? 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:21:
Mooi gedaan man. Snapte eigenlijk niet waarom er niet vaker zilver wordt gebruikt voor evaps/container/andere coolers. Geleid het beste als ik het goed heb. Is wel wat prijziger als koper neem ik aan :P

Mooi gedaan en wacht net als anderen met smart op results :9~
Nou, ik heb een p2 koeler van aluminium met een contactoppervlak waarvan ik denk dat het zilver is (komt zwarte aanslag op, en ik kan er zo mn nagel in duwen) Die wil ik nog eens op mn NB modden.

Verwijderd

Boels vast wel. Maar waarom TIG? Als je S-39 inox vloeimiddel haalt bij de gamma/praxis kan je RVS en koper met een simpel brandertje gewoon solderen.

Is wel agressieve rotzooi die S39-inox.

edit: lassen wel sterker, zeker bij die temps

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 15:19 ]

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:18:
Boels vast wel. Maar waarom TIG? Als je S-39 inox vloeimiddel haalt bij de gamma/praxis kan je RVS en koper met een simpel brandertje gewoon solderen.

We hebben het hier over hardsolderen. S39 verbrand bij die temps ruimschoots.
Met een simpel brandertje kom je er ook niet btw, je zult een hele flinke of oxy brander moeten hebben helaas.

UR: geen id of ze die ergens verhuren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:18:

boels heeft alleen electrode las apparaten. Ik wil graag leren TIG lassen, ook nog steeds voor heat exchangers maken, verder kan het zijn dat de mounting nogal wat kracht te voorduren krijgt dus zachtsolderen is uberhaupt geen optie.

@bluecold: ik kan me nagel niet in zilver zetten hoor, denk dan ook niet dat het zilver is dus waar jij je nagel in zet.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:08:
ik ben voor de mounting op zoek naar iets van liefst RVS/staal oid wat er als volgt uitziet:

[afbeelding]

dus iets van een 22mm buisje van 10mm hoog met daarop een bredere ring. Zo'n 22mm buisje is natuurlijk makkelijk aan te komen, die ring is een ander verhaal. Heeft hier iemand een idee hoe ik dit makkelijk kan maken of hebben jullie wel is producten gezien(koppelingen oid) waar dit in zit?
zoiets zal je moeten draaien denk ik, lijkt me sterk dat je een bus vind die alle 3 de maten exact heeft.
Heb je niemand die een draaibank tot zijn beschikking heeft?

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Topicstarter
de maten komen niet zo exact, dit zijn indicatie afmetingen. Epsilon kwam net al op het idee om M20 revet's te gebruiken voor dat plaatje. Als ik die kan vinden zou dat perfect zijn.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:50:
de maten komen niet zo exact, dit zijn indicatie afmetingen. Epsilon kwam net al op het idee om M20 revet's te gebruiken voor dat plaatje. Als ik die kan vinden zou dat perfect zijn.
en een verloopring van 20 naar 22 mm (zijn vaak duims maten) die je bij de loodgieter ziet? of bij cv monteurs
is de ring wel 6 kant denk ik, ik weet niet of dat erg is.

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-02 08:38
Die m20 ringen zijn makkelijk te krijgen bij een metaal groothandel..daar heb ik al inbussen zien liggen waar je een as van een auto van kan maken. Er zit vast wel een fabory ofzo bij jou in de buurt.

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:27

AJK

...

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:14:
trouwens over lassen gesproken, heeft iemand een idee of er bedrijven zijn die TIG-lasapparaten verhuren aan n00bs? 8)
als je naar rotterdam wilt gaan (geen idee waar je woont kun je overigens ook meteen aan die onbemande busjes kijken das daar 100m vandaan))kun je naar breur.
Bij breur vehuren ze ook veel apparaten; MIG hebben ze zeker (ooit zelf geleend) voor TIG zou je even moeten vragen. Ze verkopen ze daar ik wel meen ik dus ik denk dat het je (evt. op aanvraag) ook wel kunt huren (ze hebben een gigantisch magazijn en een piepklein winkeltje in het rivium (rotterdam)

edit: TIG lassers hebben ze: even mailen voor de verhuurlijst

[ Voor 18% gewijzigd door AJK op 12-01-2006 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat die M20 dingen inderdaad wel te vinden zijn. Ik woon in de buurt van amersfoort dus dat is niet echt in de buurt van rotterdam helaas :(

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

unknown_road, anders ga je naar het lokale industrie terrein, neem je een krat bier mee en laat je het draaien voor je in een pauze.. die gasten draaien dat echt in 2min. :P Ik heb hier alleen maar kleine draaibank waardoor ik er iets langer over doe, anders had ik het wel voor je willen maken maar bij zo'n bedrijf hebben ze een wat forsere draaibank en is het echt zo gedaan :)

MIG/TIG las apparaten kan je bij erg veel winkels huren (in iedergeval hier in de buurt) zelfs bij een gereedschap verhuur bedrijf waar ze dus stijgers, graafmachines en dat soort dingen kan huren hebben ze het hier :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

waarom zoek je het zover met je mounting, kan je niet iets in niet metaal maken ?

ik begrijp dat een mounting uit de grond stampen niet op 1;2;3 lukt.

mhh ik zal ook eventjes meedenken :D

Verwijderd

Topicstarter
hm bij 2rent.nl verhuren ze TIG las apparaten, kost alleen 35e voor een dag en 86e per week. wat een prijzen weer...

@jort: De mounting zelf zal van HMPE plaat gemaakt worden en niet van metaal.

Verwijderd

hmpe is toch waarvan snijplankjes worden gemaakt niet?

Verwijderd

Topicstarter
jup, bestand tot -200 ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 20:16 ]

Verwijderd

Oki zeer goed, heb het met ln² getest dus zal wel goed zijn. :*)

veel succes met de mounting :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:01:
[...]

boels heeft alleen electrode las apparaten. Ik wil graag leren TIG lassen, ook nog steeds voor heat exchangers maken, verder kan het zijn dat de mounting nogal wat kracht te voorduren krijgt dus zachtsolderen is uberhaupt geen optie.

@bluecold: ik kan me nagel niet in zilver zetten hoor, denk dan ook niet dat het zilver is dus waar jij je nagel in zet.
Dan vraag ik me af wat het wel is, maar ik stop voordat het te ver offtopic gaat.

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:03:
Jaja, eindelijk heb ik een eigen verdamper ontworpen waar ik trots op ben en waar ik niet maar 1 van ga maken. En hij is nog van zilver ook. Mijn streven bij het ontwerp was vooral veel contact oppervlak zodat hoge vermogens snel naar het koudemiddel kan worden geleid en op die manier een zo laag mogelijke core temp veroorzaakt.
klikbaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

vragen??

ps. hier geen dingen over de prijs etc vragen, wil je er een hebben of ben je gewoon geintereseerd in de prijs dan kan dat maar dan moet je maar ff mailen naar" evap AT overcooling.nl "
wow gast, dit word echt ziek OC'en!

nog een bijkomend voordeel,
als je een koperen verdamper hebt heb je de overgang van koper > pasta (wat dan ook) > Core
allemaal andere materialen, van ene materiaal naar andere materiaal gaat warmte overdracht wat moeizamer,
hier een zilveren verdamper > AS5 > core
maar overgang op 1 ander materiaal, wat dus ook inhoud dat hier weinig tot geen verlies in warmte overdracht is! :*)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• Epsilon

Epsilon

un1ty schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:41:
[...]

wow gast, dit word echt ziek OC'en!

nog een bijkomend voordeel,
als je een koperen verdamper hebt heb je de overgang van koper > pasta (wat dan ook) > Core
allemaal andere materialen, van ene materiaal naar andere materiaal gaat warmte overdracht wat moeizamer,
hier een zilveren verdamper > AS5 > core
maar overgang op 1 ander materiaal, wat dus ook inhoud dat hier weinig tot geen verlies in warmte overdracht is! :*)
Het gaat om de overgang helaas, niet het verschil in materiaal :P
Dus nog steeds 2 :)

Verwijderd

Mooie evap jurgen.... smelt voor mij even een solid tube :P
ga zo door ;)

Verwijderd

Topicstarter
daar komt bij dat je beter ceramique kan gebruiken ipv AS5.

haha heb je een idee wat een solid tube ongeveer weegt? Kan wel is uitrekenen wat een solid tube zou gaan kosten :D
Pagina: 1