[CSS] links werken niet in firefox

Pagina: 1
Acties:

• Slagers
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 15:46
Zoals het topic al aangeeft werken op deze pagina de links in het nieuwsbericht/log niet:

Het zal waarschijnlijk wat te maken hebben met een overlappende div, maar ik de fout (nog) niet ontdekken.

Zou iemand hier ff na willen kijken. Wellicht dat je het met een frisse blik in één oogopslag ziet.

De CSS vind je trouwens hier.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Ik denk dat je dit moet oplossen met z-index.

Dus:

code:
1
2
3
4
5
#weblogcomment {
    position:absolute;left:210px;top:245px;
    width: 490px;
    z-index: 1;
}

En:

code:
1
2
3
4
5
6
7
#weblogcomment .reakties {
    position:relative;top:15px;
    margin: 0;
    padding: 0;
    width: 360px;
    z-index: 10;
}

En dus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#weblogcomment .logtekst {
    line-height: 14pt;
    margin: 0;
    padding-right: 27px;
    width: 360px;
    float: left;
    z-index: 5;
}

Dit moet werken, volgens mij.

• Slagers
Dank, maar het werkt nog niet. Heb het nu net zo staan zoals jij aangaf (ook andere variaties geprobeerd), maar geen verschil.

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Waarom gebruik je position:absolute? Een layout als deze kan je makkelijk maken zonder abolute positonering, dat scheelt problemen als deze.

| Toen / Nu

• Slagers
Omdat ik dus niet bepaald een css-held ben en dat niet voor elkaar kreeg... de makkelijkste weg zeg maar.

• Slagers
Maar dit is dus niet middels een z-index oid op te lossen?

• Slagers
code:
1
clear: both;

Toegevoegd aan #weblogcomment .reakties
En dat schijnt de oplossing te zijn.

Verwijderd

Ik zie het probleem niet, ik neem aan dat je de links in de reactie bedoelt? Bij mij in firefox werken ze wel. Ik neem aan dat je de links in je text (watskebeurt, roosbeef) etc bedoelt? Die doen het gewoon bij mij...

Of bedoel je de links die je bovenaan hebt staan (linksubmit, stamcafe etc)? Bestaan die pagina's wel?

Heb je je cache al geleegd? Mss dat je ze dan wel ziet?

[edit: Ik zie dat het al opgelost is]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 13:32 . Reden: zie bovenstaande post ]

• Slagers
Zo, we zijn weer een paar maanden verder en ik heb weer hetzelfde probleem. Z-index zoals hierboven aangegeven weer geprobeerd, maar geen resultaat.

De links in het bericht zijn niet aan te klikken in firefox... eerder was de oplossing dus een clear:both; maar die staat nog altijd op dezelfde plek als toen het nog gewoon werkte.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Wanneer er een fout in je code zit, dan moet je het probleem zien te isoleren. Dat kun je doen door alle overbodige code te verwijderen. In dit geval kun je alle styling tussen /* */ zetten en zo elke keer een stukje code uncommenten, totdat je plots het probleem weer ziet opdoemen. Zo zou je erachter zijn gekomen dat het probleem ligt bij items die je volgens je stylesheet relatief zou willen positioneren.

Cogito ergo dubito

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Naast wat * Boelie-Boelie aangeeft: Je plaatst div.logauteur nu relatief ten opzicht van zijn parent (div.log), in plaats van in de flow. Verwijder die position: relative; en vervang de top door margin-top, en het zou weer moeten werken :) .

DM!

• Slagers
Postion-relative was idd de oorzaak, maar margin-top lijkt nog niet direct te werken. Zal dat eens gaan uitzoeken.

Iig dank voor de oplossing.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Ik brabbelde net enigzins :P . Relatieve positionering zou het welzeker relatief ten opzichte van de flow moeten doen, maar doordat je geen clear had toegevoegd, was die flow er niet, en vond de positionering plaats ten opzichte van de parent. Margin-top gaat denk ik niet werken omdat er niet zozeer iets boven zit. Je zal dus alsnog relatieve positionering moeten gebruiken, maar dan in combinatie met een clear.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
#weblogcomment .logauteur {
  clear: both;
  position: relative;
  top: 10px;
}
Zou moeten werken :)

DM!

• Slagers
En zo ist het. Dank!

• Slagers
Nu ik toch bezig ben...

Weet je misschien waarom het vinkje 'houd mij op de hoogte van reaktie's' en de knop 'Toevoegen' buiten het witte vlak vallen?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je positioneert je 'reageren'-div relative met een top van 50px. Dit zorgt ervoor datie 50px naar onder komt. Kun je oplossen door iets aan die relative/50px te doen of margin-bottom: 50px; instellen :)

• Slagers
Het is ook allemaal zo eenvoudig he... wederom dank!
Pagina: 1