Ik zit er aan te denken om zo'n Seagate Cheetah X15 aan te schaffen. Ik wil deze (U160) op ene Adaptec 2940UW controller aansluiten (hierop zit al een Plextor Writer
, mijn vraag is, kan dit? Mijn tweede vraag is, hoeveel geluid cq. resonantie maakt zo'n seagate eigenlijk?
zo'n Ultra160 aansluiting, is die wide SCSI of is die narrow SCSI ?? (hmmm is wide scsi zie ik)
Als het goed is heb je op je 2940 UW twee aansluitingen, een 50 pins aansluiting en 1 68 pins aansluiting, dus dat zou gewoon moeten kunnen..
15k RPM, zou je denk ik wel een fan voor moeten hangen, anders lijkt het me niet gezond voor die schijf, oftewel, het zal altijd wat meer herrie maken. Maar ja, je hebt dan wel een ERG snelle schijf.
Als het goed is heb je op je 2940 UW twee aansluitingen, een 50 pins aansluiting en 1 68 pins aansluiting, dus dat zou gewoon moeten kunnen..
15k RPM, zou je denk ik wel een fan voor moeten hangen, anders lijkt het me niet gezond voor die schijf, oftewel, het zal altijd wat meer herrie maken. Maar ja, je hebt dan wel een ERG snelle schijf.
Ik heb twee van dergelijke schijven en die hangen aan een 29160N adapter waar een speciale LVD kabel bij zit.Wat geluid en resonantie betreft je kan het niet vergelijken met een ide IBM schijf die is veel stiller.Toen ik zo'n schijf voor het eerst hoorde dacht ik ''hij is toch wel goed'' maar dat hoort en nu klinkt het als muziek in de orenhoeveel geluid cq. resonantie maakt zo'n seagate eigenlijk?
Wat van belang is koel deze schijf goed want hij wordt best wel warm.
Zo'n Seagate heeft dacht ik een LVD aansluiting, ik wil deze dus aan een 68 pins UW aansluiting hangen... Dat is dus iets wat ik me afvraag
Verwijderd
Die schijven worden in meerdere versies aangeboden, let op de typenummers:
LC betekent 80-pins SCA aansluiting (hotplug)
LW betekent 68-pins (kun je zowel op U160, U2W als UW controllers aansluiten)
Waarvoor gebruik je die computer ? Kijk anders een op http://www.storagereview.com Daar vergelijken ze schijven (zowel SCSI als IDE). Als jij de PC alleen gebruik voor wat te internetten, spellen, etc. Dan zou ik serieus overwegen een 7200rpm ATA100 IBM schijf te kopen...
LC betekent 80-pins SCA aansluiting (hotplug)
LW betekent 68-pins (kun je zowel op U160, U2W als UW controllers aansluiten)
Waarvoor gebruik je die computer ? Kijk anders een op http://www.storagereview.com Daar vergelijken ze schijven (zowel SCSI als IDE). Als jij de PC alleen gebruik voor wat te internetten, spellen, etc. Dan zou ik serieus overwegen een 7200rpm ATA100 IBM schijf te kopen...
Dat kan. Het is backwards compatible. Dan schakelt de schijf gewoon over op UW mode.
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
Ik heb nu een IBM DTLA307045 schijfie, maar wil toch weer iets snellers hebbe
Waarschijnlijk wel qua transfer, maar de cheetah's blijven vele malen sneller op seektime (IMO het belangrijkst).Op zondag 21 januari 2001 23:16 schreef 4POX het volgende:
[..]
Neem je er 4 in raid0.. Dat kunnen zelf die cheetah's niet bijbenen
RAID is één grote hype als je het mij vraagt.
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
Je zou ook 4 cheetah's scsi raid kunnen zettenNeem je er 4 in raid0.. Dat kunnen zelf die cheetah's niet bijbenen
Dat lijkt me wel leuk, alleen een bietje onbetaalbaar voor me ... RAID 5 met Seagate Cheetah X15 schijfies 
ps. het gaat me vooral om de seek-time en niet om de doorvoersnelheid!
ps. het gaat me vooral om de seek-time en niet om de doorvoersnelheid!
Pagina: 1