Mac on a stick: Mac OS7 op een usb/ipod/etc

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 15:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://nothickmanuals.info/lib/exe/fetch.php?w=&h=&cache=cache&media=minivmac:usbkey.jpg
Terwijl ik op de mooie site http://portableapps.com (ziet er commercieel uit, is het juist helemaal niet) rondkeek om nieuwe kleine apps op mijn USB stick te zetten kwam ik uit op:

Mac on a stick
Running Linux, Windows or applications like Firefox, Thunderbird and AbiWord from a USB flash memory device is old hat. How about a Mac 128K or Plus on a USB key? Using a ‘portable’ Mac system you can:
* play with old system software and applications without dusting off your old Mac,
* impress your friends, or show others what the older Mac system looked like,
* use Mac on Windows and Linux.
http://nothickmanuals.info/doku.php?id=minivmac

Ik denk, das geinig, laten we dat eens proberen! Intstructies opgevolgd, maar het ging mis. Bij het met StuffIt uitpakken van de 7.0.1 install file liep het fout.

Op het forum kreeg ik echter de kant en klare Win32 files aangereikt (helemaal legaal overigens)
http://portableapps.com/node/124

Al met al eindigde ik met een goed werkende Mac OS 7.0.1 op een USB stick geschikt voor Win32.
De minivMac draait ook op Mac OSses, linux en PocketPC. Verder kun je kiezen uit een Mac PLus, een Mac 128 of een Mac SE.

Mac emulators zijn natuurlijk niet nieuw, maar toch wel grappig dat het zo klein kan. Nu nog even Dark Castle zien te vinden! Verder wil ik kijken of ik ipv 7.0.1 ook 7.6 kan draaien :)
Waar usb stick staat kan natuurlijk ook iPod,camera, compact fash, etc etc staan. Mooi om het op je iPod te zetten. Heb je altijd MacOS up and running bij je, vooral als je de diverse minivMacs erop zet.

*disclaimer* Ik kon het zo niet vinden hier op GoT, maar mocht dit al langs gekomen zijn dan excuses en slotje aub :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 07-01-2006 01:58 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Inderdaad leuk en vMac is ook een top programma! Heb het gebruikt om al die oude spellen die ik vroeger nooit uit kon spelen opnieuw te proberen (sommige nog steeds niet uitgespeeld trouwens!). Werkt erg fijn, ook leuk om je tussen uren mee door te komen. ;)

kleurbleur.nl

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Interessant. Ik ben al een jaar van plan om mijn hele Mac games bibliotheek weer aan de gang te krijgen, maar die varieert van spellen die System 3 nodig hebben tot spellen die System 8 vereisen. Nu heb ik een Plus, een Color Classic en een Performa 6300 beschikbaar, maar ik heb ook maar een twee-kamer apartementje :) Hoe zit het met de support voor oudere systemversies bij vMac?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Yess! Dark Castle! Dat was hem. Ik was in een andere thread hier ook al naar op zoek! Ik dacht dat het
iets met "boulder" in de naam was. Misschien omdat je met steentjes moet gooien :P
Volgens mij heb ik het op de Mac Plus gespeeld. Lekkere Z/W game.
Hele leuke post, fijn wakker worden :) In ieder geval een nieuwe dagbesteding voor morgen gevonden..DC zoeken!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Oh stoer, hoe groot moet die USBstick zijn? Ik heb hier allen 128 en 256mb.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
eh.. minimaal 7mb ofzo.. ik heb em op een 32mb.

De emulator is 600kb ofzo en de rest vul je op met een image (.dsk).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 11:47:
Yess! Dark Castle! Dat was hem. Ik was in een andere thread hier ook al naar op zoek! Ik dacht dat het
iets met "boulder" in de naam was. Misschien omdat je met steentjes moet gooien :P
Volgens mij heb ik het op de Mac Plus gespeeld. Lekkere Z/W game.
Hele leuke post, fijn wakker worden :) In ieder geval een nieuwe dagbesteding voor morgen gevonden..DC zoeken!
En zijn opvolger, Beyond Dark Castle :)

Ik zou best een 'Classic Mac Games' topic willen maken, maar of daar interesse in is...

Beide games zijn tegenwoordig 'abandonware', maar daar mogen we niks van posten denk ik.

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:15:
[...]

En zijn opvolger, Beyond Dark Castle :)

Ik zou best een 'Classic Mac Games' topic willen maken, maar of daar interesse in is...

Beide games zijn tegenwoordig 'abandonware', maar daar mogen we niks van posten denk ik.
Van Dark Castle is ook nog een kleurenversie verschenen van dezelfde makers.

Afbeeldingslocatie: http://www.deltatao.com/darkcastle/images/greathall.gif
System Requirements: Color Dark Castle runs in OS 9, or in Classic mode in OS 10.0 or 10.1. It will not run in OS 10.2 or later, even in Classic mode. We're not sure about OS 8.x and earlier.

• Dr. Strangelove
Heb ik volgens mij zelfs nog onder 7.5.3 gedraaid... über-System was dat :)

Maar het had meer sfeer in B&W.

[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-01-2006 19:21 ]

Verwijderd

In deze thread deed ik mijn eerste poging om Dark Castle te vinden:
Apple nostalgie
Zoals je ziet niet echt een goeie poging :)
Abandonware is toch software die vrijgegeven is door de uitgevers? Of heb ik dat verkeerd begrepen? :)

• Dr. Strangelove
Abandonware is een eufemistisch term voor illegale software die niet langer verkocht wordt, 'abandoned' door haar uitgevers. Feit is dat er nog steeds copyright op zit, maar veel sites bieden het toch aan en er wordt ook niet echt iets aan gedaan. Het is echter niet toegestaan op GoT om links te posten geloof ik, dus dat zal ik dan ook niet doen :)

OT: Absurd trouwens dat dat topic in jou link gesloten is. Wat was daar in vredesnaam mis mee? Als ik dat zo lees zal ik ook niet de moeite hoeven doen om een classic games topic te openen denk ik :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-01-2006 20:16 ]

Verwijderd

Gadverdamme, doe het dan alsjeblieft met een Shuffe. Zo'n USB-stick in je Macje ziet er totaal niet uit.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ja of doe het helemaal 1337 en neem een Canon EOS-1D Mark II N van 3500 euro, doe er een CF of SD kaartje in, zet bovenstaand verhaal erop, USB kabeltje ertussen en gebruik de dSLR als portable drive ;)

Verwijderd

Dat is wel erg overdreven, maar zo'n stick ziet er toch niet uit??
Pagina: 1