[2000] "Preparing network connections" duur ontzettend lang*

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoi,

Ik heb een pc met win2k professional

bij ons thuis zijn 3 computers, het internet wordt gedeeld door een router die DHCP heeft enabled
op de andere twee pc's (XP Prof, XP home) gaat het opstarten wel snel. Maar hier op m'n eigen bak met 2k blijft hij zo verschrikkelijk lang hangen (5 - 10 min) bij het venstertje: "Preparing network connections" Ik heb dit al geprobeerd http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/379995 hielp niet, en alles wat ik in de search vind heeft met servers enzo te maken. De pc krijgt (net zoals de andere twee pc's) een dynamisch IP uitgedeeld.

Iemand een idee?

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wordt de connectie wired of wireless opgebouwd?
Als wired, zit er in die PC ook een actieve WiFi kaart? Zoja, zet deze eens uit (disablen in de 'network connections')
Bovenstaande situatie komt 'hier' regelmatig voor, dan zoekt de wireless kaart/software zich een ongeluk naar een wireless netwerk, die niet te vinden is.
Verder: staat er ook iets in je eventlog waar je wat aan hebt?

• ThinkPad
  • Nu online
Vergeten te zeggen, Ik heb maar 1 netwerkkaart en hij maakt verbinding via UTP, dus niet draadloos

Er staan best veel fouten in m'n logboeken. Ik zal hieronder wel even wat neerzetten

-De DNS Client-service is bij het starten vastgelopen.

- Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: dmserver.

- De Application Management-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.

- Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: Dnscache.

- De DNS Client-service heeft ondanks verscheidene pogingen met geen enkele DNS-server contact kunnen maken. Gedurende de volgende 30 seconden zal de DNS Client-service het netwerk niet gebruiken om verdere netwerkproblemen te voorkomen. Hierna gaat de service gewoon door. Als het probleem blijft bestaan, dient u de TCP/IP-configuratie te controleren. Ga met name na of u een DNS-voorkeursserver (en mogelijk een alternatieve DNS-server) hebt geconfigureerd. Als het probleem hierdoor nog niet is opgelost, dient u de netwerkstatus naar deze DNS-servers te controleren of contact met de netwerkbeheerder op te nemen.

Die staan wel een paar keer in m'n logboeken

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:24
is het mischien een pc die in een windows domain hangt (en dus de domaincontroller niet meer kan vinden) :?

ipconfig /all wat geeft dat :?

A wise man's life is based around fuck you

• ThinkPad
  • Nu online
Nee de pc zit niet in een domein

Alleen in een werkgroep

Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/2323/netwerk7qw.th.jpg

Zie ook het plaatje voor meer info

En ipconfig /all geeft dit:

Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/6389/ipconfig6vq.th.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 07-01-2006 13:12 ]

• Dr. Bean
  • Niet online
Ik neem aan dat dit een ipconfig is van de probleemPC? In de screenshot wordt nml weergegeven dat je geen DHCP ingeschakeld hebt. Het IP-adres van de router komt wel overeen met de gateway waar je gebruik van maakt?
Vul bij de DNS-servers eens het IP van de router in, ipv de DNS-servers van je provider, of controleer of de PC echt gebruik maakt van DHCP.

• ThinkPad
  • Nu online
Oke, ik heb nu DHCP ingeschakeld

De Gateway wordt nu ook het router-ip. Maar het duurt nog steeds zo lang

• Dr. Bean
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:14:
Oke, ik heb nu DHCP ingeschakeld

De Gateway wordt nu ook het router-ip. Maar het duurt nog steeds zo lang
Stel je IP-gegevens eens vast in, met dezelfde gegevens als nu in je IPconfig gegeven wordt. Weinig kans dat dit het probleem oplost, maargoed: het zou zomaar kunnen.

Verder, geef eens wat meer specs van je PC: zijn alle (windows)updates geïnstalleerd? Specifieke hardware?
Sinds wanneer treedt het probleem op, en wat is er daarvóór met je PC gebeurd?
Al eens gegoogled op "Preparing network connections"?

Verder zou je je PC eens kunnen checken op spyware. De service "dmserver" wordt door een aantal sites als spyware bestempeld.

Daarnaast wordt door een aantal sites (1,2) aangegeven dat het probleem 'm in de hosts-file zou kunnen liggen.
Bekijk deze eens (doorgaans te vinden in c:\windows\system32\drivers\etc, en bekijk eens hoeveel entries erin staan. Deze zou vervuild kunnen zijn, waardoor de totale tijdsduur voor het laden van deze adressen te lang wordt.
Even een nieuwe aanmaken, of leeggooien in dat geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Bean op 07-01-2006 17:43 ]

• ThinkPad
  • Nu online
Hmmm ja het kan aan die hosts file liggen ik heb wel een hosts file gedownload van: Blocking Unwanted Parasites with a Hosts File
In die hosts file staan wel veel entries (meer als 1000)

Ze vermelden ook op die site:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Editors Note: in most cases 
a large HOSTS file (over 135 kb) tends to 
slow down the machine. This only occurs in 
W2000 and XP. Windows 98 and ME are not affected.

To resolve this issue (manually) open the "Services Editor"

Start | Run (type) "services.msc" (no quotes) 
Scroll down to "DNS Client", Right-click and select: Properties 
Click the drop-down arrow for "Startup type" 
Select: Manual, click Apply/Ok and restart. [more info]

Als dat niet werkt probeer ik wel even een lege hosts file aan te maken

• ThinkPad
  • Nu online
^^ was de oplossing, bedankt iedereen
Pagina: 1