Toon posts:

CPU 90 graden!!?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar het probleem aan ligt als mijn cpu op gemiddeld 90 graden staat?

Ik heb een standaard cooler die er gewoon goed in zit verder heb ik eigenlijk nog geen sink gekocht maar daardoor zal die tog niet 90 graden worden ofwel?
wat raden jullie mij aan te kopen, ik heb een p4n diamond met een pentium 4 3,4 ghz processor socket 775

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

heb je gecheckt in de bios? software heeft het nog wel eens fout... en bij 90 graden slaat je PC echt wel af... alssie stabiel loopt lijkt het me sterk dattie echt 90 graden is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Doet ie het nog? Waarmee heb je gemeten? Zeggen andere meetprogramma's/bios ook dat ie 90 graden wordt?

Mocht je een andere koeler willen, zoek dan even naar een koeler die compatible is met S755.

Verwijderd

Topicstarter
in de bios en software staat staat ie rond de 90 95 graden, ik ga morgen koelpasta halen misschien ligt het daaraan, maar ik denk niet dat het daardoor beter wordt

Verwijderd

weet je zeker dat het 90 is? en niet 127 oid :+?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 15:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Voel eens aan je koellichaam van de cpu. Als deze niet heel warm is dan zit het koelblok niet goed op de cpu.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:16:
weet je zeker dat het 90 is? en niet 127 oid :+?
Of 255, zelfde soort melding ;)

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
McKaamos schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:10:
heb je gecheckt in de bios? software heeft het nog wel eens fout... en bij 90 graden slaat je PC echt wel af... alssie stabiel loopt lijkt het me sterk dattie echt 90 graden is.
Een P4 doet aan thermal throttling, dat wil zeggen dat een p4 zichzelf terug clocked bij een te hoge temperatuur. Als TS geen last heeft van slechte prestaties of iets in die richting, zou ik het meer zoeken in een uitlees fout. Dus: upgrade je BIOS!
Nog steeds last van te hoge temperaturen? Dan zou je eventueel zelf even het blokje kunnen aanraken, als deze TE heet is weet je dat de temp te heet is. Is dit blokje niet TE heet? Dan ga ik uit van een kapotte sensor :)

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 14:49
lees ik niet goed of heb je gewoon een fan op je cpu liggen :X 8)7 omdat je er nog koelpasta op moet doen en nog een headsink moet kopen

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:24
framaster schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:19:
lees ik niet goed of heb je gewoon een fan op je cpu liggen :X 8)7 omdat je er nog koelpasta op moet doen en nog een headsink moet kopen
Ik heb eens even goed gelezen en denk dat jouw interpretatie zo slecht nog niet is...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden?

Neem deze eens door :) Ondertussen doe ik dit topic dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet in de topicstart. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 07-01-2006 00:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.