Toon posts:

Systeem presteerd niet naar vermogen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dit is mijn eerste post op dit forum en mijn excuses als de titel niet in jullie beleid past, maar ik zou graag een topic willen beginnen over het volgende: mijn computer presteerd niet naar vermogen.

Ik kan dit probleem kort en krachtig uitleggen, bekijk a.u.b deze samenvatting van mijn computer:

http://home.planet.nl/~koelm209/
dood? nee niet dood.. planet ondersteunt geen XML, great..

3,44ghz
1024mb DDR ram
NVidia 128mb 6610XL
Zo'n medion kreng

Maar als ik nu een spel opstart, ik noem maar iets, LOTR: Battle For Middle Earth, loop dit spel slechter dan op een 3 jaar oude PC die hier beneden staat, ook in NFS: Most Wanted krijg ik bij 1024x756 met alles op LOW of/en OFF minder dan 15 fps. Gezien ik toch 3,44ghz; 1gb DDR ram; en een 128mb videokaart heb, moet dit toch minimaal allemaal op MEDIUM kunnen zetten (en dan heb ik standaard AA op 0x (terwijl 4x ondersteunt is)).

wie helpt mij |:(

(sorrie voor de spelling, dislectisch en lui 8)7)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 00:22 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eerst eens te vertellen wat je allemaal gedaan hebt. Welke drivers gebruik je? heb je die al eens opnieuw geinstalleerd, heb je dit probleem altijd al gehad met je bak?
Installeer dat ding eens opnieuw en kijk eens wat hij dan doet.
Enwat de volledige specs zijn (dus wat voor cpu, mobo enz). mb en gbs bestaan niet, het zijn dan altijd nog MBs en GBs.

Verwijderd

geforce 6610 XL is niet zo gek :) pc komt bij de lidl vandaan? anders zal je even moeten kijken voor de laatste drivers voor je moederbord en videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
volledige specs staan op die site link die dood is, morgen wel up2date denk ik (net die site geactiveerd). Ik formatteer mijn C; schijf ongeveer elke 3 of 4 maanden (alles wat ik bewaar staat op andere partitie) dus regelmatig opnieuw geinstalleerd. Dit probleem is langzaam op komen zetten sinds een paar weken, ik heb al een nieuwe videokaart gekregen van Medion en ook een nieuw moederbord, maar hij blijft traag!

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei, zo'n medion kreng ja (maar wel van de aldi :P)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als je hem formateert, gebruik je dan de medion restore cd, of heb je een eigen windows xp cd?

Welke chipset drivers gebruik je voor je moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Race Eend schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:57:
Als je hem formateert, gebruik je dan de medion restore cd, of heb je een eigen windows xp cd?

Welke chipset drivers gebruik je voor je moederbord?
Medion restore cd nooit van me leven, altijd WinXP cd erin en formatteren, chipset .. .. euh .. kut ff kwijt, geen idee

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik kan me niets herrinneren hoeveel r's? en n's? over chipset dingen instaleren :/? ik heb hier op de medion support cd wel een paar dingen staan, post hier onder ff README.txt

sorry ietsje groter dan ik dacht, dus ik post hem nu op verzoek, zal ff belangerijke stukjes neer zetten

* 1. OVERVIEW

The Intel(R) Application Accelerator is designed to provide
functionality for the following Storage Controllers:

- Intel(R) 6300ESB SATA RAID Controller
- Intel(R) 82801FR SATA RAID Controller
- Intel(R) 82801FR SATA AHCI Controller
- Intel(R) 82801ER SATA RAID Controller

This product is available for use on systems using the
Intel(R) Pentium(R) 4 Processor with the following I/O
Controller Hub:

- Intel(R) 6300ESB I/O Controller Hub (ESB)
- Intel(R) 82801FR I/O Controller Hub (ICH6R)
- Intel(R) 82801ER I/O Controller Hub (ICH5R)

This product is supported on systems running on Microsoft
Windows XP, Microsoft Windows 2000, or Microsoft Windows
Server 2003 operating systems. Software installation is
flexible and fully automated.

Ik weet niet of jullie hier wat mee kunnen, ik maak nog ff een plaatje van mijn hardware apparaten

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~koelm209/Screenshot7.jpg

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 00:46 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kun je niet gewoon even de specs op een normale manier posten? een of andere uitdraai van een vaag prog hebben we zo weinig aan en je device manager is ook niet echt veelzeggend.
Zoek gewoon uit wat voor chipset je hebt en installeer daar de drivers voor, hetzelfde voor je videokaart enz.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat heb ik al 2x gedaan achter elkaar, maar ik ga nu tot een wat meer drastische maatregel, ik denk dat ik eerst maar even probeer gewoon de Recovery cd erin de gooien :'( .. misschien dat ik daar iets wijzer uit wordt

PS: Ik kan nergens vinden wat voor chipset ik heb..? Help?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kijk wat voor mobo je hebt, zoek de specs daarvan en je weet welke chipset je hebt. Ik neem aan dat je toch wel ongeveer weet wat er in je system zit.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Probeer van Futuremark > 3dmark 2005 > test > post de score..

Verwijderd

Topicstarter
Ehhhhe.. foutje :P, nou ik heb nu dus recovery cd gedaan, alle troep die ik er niet op wou weer afgedonderd, en installeer morgen 3dmark 2005 en draai met de oude drivers een test, en daarna met de nieuwste drivers, wil wel eens zien of dat veel scheeld. Moet nu heeeeeeeeeeeeeel snel weg! alvast bedankt, jullie zijn erg bereid te helpen merk ik! :>

Verwijderd

Topicstarter
Systeem doet het nu weer ok, heb alleen ander probleem gevonden...

Verwijderd

Wat was het probleem dan?

Verwijderd

Topicstarter
geen idee.. volledig geformattateerd en alle orginele bijgeleverde drivers erop.. dat hielp :Y)
Pagina: 1