Toon posts:

150 meter draadloos overbruggen [wrt54g+sensao 12dbi+wmp54g]

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje. Ik hoop dat iemand ervaring hiermee heeft.

Ik wil draadloos een netwerk maken en de afstand is ongeveer 100/150 meter Clear site.

De volgende opstelling wil ik gaan opzetten
--------
Aan de internet kant:
wrt54g ( draadloze router [2 antennes])
+
Senao Flatpannel Antenne 12 dBi
==
150m lucht
==
andere kant:
Senao Flatpannel Antenne 12 dBi
+
wmp54g ( draadloos netwerkkaartje)
------

Gaat dit werken??

- Of kan ik niet zo'n antenne op een wireless Netwerkkaart zetten?
- en/of is een bridge beter dan een router hiervoor omdat deze maar 1 antenne heeft??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 22:54

BHQ

Pfoe.. Zet iig het zendvermogen van je Linksys zo hoog mogelijk en gebruik aan de andere kant een senao-netwerkkaart met zo'n panel (die zijn 100 mW), dan moet het wel lukken..

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 22:09
Als er direct zicht is (Clear Sight ;)) dan gaat dit zeker werken, mits de connectoren overeenkomen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Yapser schreef op Saturday 07 January 2006 @ 15:35:
Pfoe.. Zet iig het zendvermogen van je Linksys zo hoog mogelijk en gebruik aan de andere kant een senao-netwerkkaart met zo'n panel (die zijn 100 mW), dan moet het wel lukken..
Met HyperWRT kun je inderdaad het zendvermogen van de Linksys opvoeren, alleen wordt aangeraden niet verder te gaan dat ik meende 70% (standaard schijnt het 50% te zijn), de levensduud van het AP schijnt anders drastisch verkort te worden. Dit is hier op GOT wel terug te vinden. Zoek eens op topics die over de WRT54G(S) gaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 22:54

BHQ

Hij kan veilig tot de 84 mW iig :)

Verwijderd

Sorry, maar dit is niet echt de bedoeling hier. We gaan niet van elke setup kijken of het zal gaan werken. Er is genoeg informatie te vinden over andere projectjes van grote afstand en tezamen met de informatie die een leverancier van de betreffende spullen je kan geven moet je dit zelf wel kunnen beoordelen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.