NEC 4551 zonder software

Pagina: 1
Acties:
  • 535 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-02 08:09
Goedendag

Ik kreeg vandaag mijn NEC 4551 DVD brander binnen met de post.
Deze heb ik speciaal gekocht vanwege de techniek om normale dvd's te voorzien van een soort van "watermerk" (flashlabel) Wat mij erg geinig lijkt.

Het vervelende is dat om gebruik van die watermerk techniek (flashlabel) dient men gebruik te maken van een speciale versie van nero versie 6.6.1.3d.

En deze zat er natuurlijk weer niet bij :S
Kortom ik kan die brander niet gebruiken waarvoor ik em wil gebruiken.

Wie weet waar je in Nederland in de omgeving van Leiden een nero cdtje kan kopen speciaal voor de NEC 4551 brander (ze zijn in duitsland te koop, maar wil graag morgen ff shoppen)

Gabriel

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-02 13:12
Ik heb ergens gevonden dat 7.0.1.4b dat ook zou moeten ondersteunen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je had die brander dus als bulk gekocht :) Maar je kunt ook gewoon de meest recente versie Nero downloaden van www.nero.com. Je kunt daar ook een full version Nero CD'tje laten opsturen of de trial downloaden en een full version serienummer laten mailen.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:34

Ray

hier is pas nog een uitvoerig draadje over geweest door iemand met hetzelfde probleem Gebruik even de search op flashlabel ofzo

hehe iets lastiger maar hier issie Nero 6.6.1.3

[ Voor 29% gewijzigd door Ray op 07-01-2006 10:13 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, de huidige 6 van nero.com ondersteunt het ook: http://www.nero.com/nero6/eng/Nero_6_Reloaded_Extras.html (zie onderaan).

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:34

Ray

:) de link is naar het draadje...niet naar de nero versie....zover ben ik niet gekomen. het zelf een onschuldige 3500 met een basis nero

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-02 08:09
Hmm

Heb op dit moment al vele nederlandse bedrijven gebeld die een labelflash brander verkopen, maar geen van allen zijn ze in staat om de NERO 6.6.1.3d te leveren. Men levert dus branders zonder nero.

Er wordt voorzichtig gesproken over half februari dat de nero labelflash software beschkbaar zou zijn in nederland. :S

Kortom ik bestel ze wel in Duitsland, daar is de software immers wel verkrijgbaar

Gabriel

Verwijderd

Ik zet het maar in deze topic neer:

Ik heb ook geen software maar dat is even van secundaire waarde. Ik probeer een dvd filmpje te branden (met dvd video files). Bij mij brandt de 4551 DVD-R op 4x (5,540 kb/s). Het is op de default firmware (1.07). Dit is toch te traag? Hij moet minstens op 11,000 kb/s branden als ik me niet vergis....

Heb de schijf geformatteerd en XP sp2 er opnieuw opgezet. Heb de brander op een alternatieve IDE channel gezet maar dat maakte niets uit.

RMA procedure starten of zie ik iets over het hoofd?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:58:
Ik zet het maar in deze topic neer:

Ik heb ook geen software maar dat is even van secundaire waarde. Ik probeer een dvd filmpje te branden (met dvd video files). Bij mij brandt de 4551 DVD-R op 4x (5,540 kb/s). Het is op de default firmware (1.07). Dit is toch te traag? Hij moet minstens op 11,000 kb/s branden als ik me niet vergis....

Heb de schijf geformatteerd en XP sp2 er opnieuw opgezet. Heb de brander op een alternatieve IDE channel gezet maar dat maakte niets uit.

RMA procedure starten of zie ik iets over het hoofd?
Herkent de brander de mediacode van de DVD wel goed? Als de mediacode niet wordt herkent wordt de DVD op een veilige snelheid gebrand b.v. 4x.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:02:
[...]

Herkent de brander de mediacode van de DVD wel goed? Als de mediacode niet wordt herkent wordt de DVD op een veilige snelheid gebrand b.v. 4x.
Dat zou idd heel goed kunnen. De enige methode om hier achter te komen is ws een dvd halen die in de compatibility list staat van NEC.

Is er een methode om mediacode controle uit te schakelen of iets dergelijks?

Wat mij nog te binnen schiet, is de drivespeed vanuit Nero Infotool 48x geeft bij writespeed maar er staat geen snelheid bij uitgedrukt in kb/s.

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:24
BalusC schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 10:09:
Je had die brander dus als bulk gekocht :) Maar je kunt ook gewoon de meest recente versie Nero downloaden van www.nero.com. Je kunt daar ook een full version Nero CD'tje laten opsturen of de trial downloaden en een full version serienummer laten mailen.
Mag ik vragen hoe je dat dan gedaan hebt? Speciaal mailtje? Bulk is toch juist dat er geen software bij zit en geen software? En daar toch ook geen recht op hebt?

Verwijderd

RedHead schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:27:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat dan gedaan hebt? Speciaal mailtje? Bulk is toch juist dat er geen software bij zit en geen software? En daar toch ook geen recht op hebt?
Als je voor die licentie betaald, is er toch geen probleem?

• RedHead
Ik dacht dat je met bulk niet voor een licentie betaald?

Natuurlijk kan je ook bij Nero gewoon Nero downloaden en een serienummer laten mailen als je Nero betaald hebt. Maar dan koop je dus Nero, daar had ik het niet over.
Ik heb het over een Nero licentie laten mailen terwijl je een bulk dvd-writer gekocht hebt.

Verwijderd

Waarom zou je een gratis nero licentie krijgen als je een bulk NEC brander hebt gekocht ?

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je krijgt geen gratis licentie voor Nero, tenzij je daarvoor hebt betaald bij de aanschaf van je brander. Als je zelf al software hebt, neem je een bulkversie zonder daar nog eens extra voor te betalen.
Er wordt hier ook nergens iets anders beweerd.

• RedHead
Ok dan heb ik de posting van BalusC verkeerd begrepen.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 23:54
Dus als je een DVD-RW koopt waar Nero 6 bij zit kun je deze gratis upgraden naar 7?
Is dat een kwestie van downloaden of aanvragen?

Is er trouwens nog veel verschil tussen LabelFlash en LightScribe? Als ik hier zo wat rondlees is de ondersteuning van LabelFlash wat minder en lijkt LightScribe meer de standaard...
Het klopt dat je voor beide systemen aparte schijfjes nodig hebt? Zijn die dan wel beide volop verkrijgbaar?
Pagina: 1