[XP] Wallpaper werkt niet meer - blijft zwart na spyware*

Pagina: 1
Acties:

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 23:07

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Een week of 2 geleden had ik spyware op mijn PC. Na deze te hebben verwijderd deed het volgende zich voor...

Geen enkele wallpaper laad zich nog op, heb enkel een zwarte achtergrond.

Heb alles gecheckt qua files. Drivers van de videokaart geherinstalleerd, maar heb nog geen geluk gehad. Heeft iemand dit probleem al gezien en opgelost?

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Verwijderd

Hoi,

Staat er ook een text op de desktop ? bijv" Your Computer is infected etc... "

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Neen, gewoon een zwart scherm... niet meer niet minder.
daarvoor had ik inderdaad die text...

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Verwijderd

Wat voor programma heb je gebruikt ?
En sinds wanneer lukt het niet met de wallpapers? sinds je die spyware hebt verwijderd?

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Heb gewoon Panda gebruikt. die herkende het als malware. Heeft alle files en reg entries gedeleted.

heb ook al met hijackthis gecheck maar vindt niets apart staan in mijn reg/opstart files.
plus draai ook Ad aware.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Probeer eens hitman pro. Die vind wat meer. denk ik

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

welke windows?
active desktop?
wat staat in de logging van wat er verwijderd is?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 20:05

jotheman

Was like that when I got here!

Wat mijn voorganger zegt, kijk 's of je active desktop aanstaat. Of je niet toevallig een webpagina hebt die 't overruled. Dat lijkt me eigenlijk de enigste mogelijkheid. Je kunt trouwens ff je registry checken of je wallpaperlocatie daar wel klopt (waar dat precies zit durf ik zo niet te zeggen tho)...

I see dead pixels...

Verwijderd

Wat het probleem is met die " spyware" desktop die je had, als je die verwijderd ontstaan er complicaties. het enigste wat ik nu voor je kan bedenken is backup al je data en formateren ( niet herinstalleren binnen windows ) en installeren via een bootdisk.

zodra je hebt geinstalleerd. moet je ervoor zorgen dat je geen verbinding tot het internet hebt tot dat je een degelijke firewall hebt geinstalleerd.

zodra je een firewall aan hebt kan je " gerust " het internet op en zorg ervoor dat je wel FF gebruikt ;-)

mvg.

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Er is een regfile voor dat probleem. Ergens in het register word er iets geblockt dat je geen wallpapers kan laden. Fix te vinden op:

KLIK

Deze regfile opslaan en uitvoeren en als het goed is kan je direct wallpapers laden. Ik heb deze file op meerdere pc's met succes uitgevoerd :)

Ik hoor wel of het gelukt is 8)
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 02:39:
Wat het probleem is met die " spyware" desktop die je had, als je die verwijderd ontstaan er complicaties. het enigste wat ik nu voor je kan bedenken is backup al je data en formateren ( niet herinstalleren binnen windows ) en installeren via een bootdisk.

zodra je hebt geinstalleerd. moet je ervoor zorgen dat je geen verbinding tot het internet hebt tot dat je een degelijke firewall hebt geinstalleerd.

zodra je een firewall aan hebt kan je " gerust " het internet op en zorg ervoor dat je wel FF gebruikt ;-)

mvg.
vind het wel overbodige actie hoor, beetje googlen levert die file op :o

[ Voor 51% gewijzigd door ReddishRat op 07-01-2006 03:03 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel eens even welke WIndows versie het hier over gaat? Zoals je in de Windows Operating Systems Policy kan lezen worden we er altijd erg blij van als je dat vertelt - zeker als je dan ook nog een topic titel zou kiezen die niet het woord "probleem" bevat ;)

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
ReddishRat schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 03:01:
Er is een regfile voor dat probleem. Ergens in het register word er iets geblockt dat je geen wallpapers kan laden. Fix te vinden op:

KLIK

Deze regfile opslaan en uitvoeren en als het goed is kan je direct wallpapers laden. Ik heb deze file op meerdere pc's met succes uitgevoerd :)

[...]
Je kan dan wel een file selecteren maar het probleem blijft dezelfde.

OS is XP Pro SP2
Active desktop staat natuurlijk niet aan... moet ergens een reg zijn...
Die file moet toch ergens in het systeem zitten als ik die vind kan ik die misschien ook zoeken in het register...

[ Voor 16% gewijzigd door Royale de Luxe op 07-01-2006 13:57 ]

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
OK het probleem is opgelost.

met de file van reddishrat kan je inderdaad weer aan de foto's in bureaublad,

indien je der een selecteert en het werkt niet, dien je eerst 2 maal de kleur van je achtergrond te veranderen... eens je dat gedaan hebt is het in orde en kan je weer naar believen wallpapers zetten.

Bedankt aan allen, en dat zonder FF en te herinstallen... hehehehe

8)

Pagina: 1