[showcase] experimenteel: rode bordjes bij het spoor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
1 van de leukste vormen van fotografie vindt ik nog steeds experimentele fotografie, de pest is alleen, ik kan mn foto's wel mooi vinden maar vinden jullie dat ook?

Bij de havens heb je 2 spoorovergangen die 2 keer per jaar worden gebruikt, maar toch vond men het nodig om een stuk of 20 van die gestreepte hekjes neer te kwakken, dit wou ik op een leuke manier vastleggen

Kom nou niet met: "Dit trucje met zwart wit en kleur heb ik al te vaak gezien" want het is een experiment en ik wil weten hoe het over komt

1.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/krijnvanleeuwen/42-01.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/krijnvanleeuwen/42-02.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/krijnvanleeuwen/42-03.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/krijnvanleeuwen/42-04.jpg

5. (ff breken met de regel)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v604/krijnvanleeuwen/42-05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 18:14
Krijn , het is wat druk ! Echter foto 4 is erg mooi en geeft de bedoeling goed weer.
1,2 en 5 is niet zo. (mijn mening).. En foto 3 is leuk...! Geeft aan hoe en wat.

Als je Foto 3 en dan Foto4 als totaal zou plaatsen, heerlijk.

Jaja wederom mijn mening.

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Erg goed idee en sterk als serie. Uitvoering vind ik het wat minder:
Contrast had van mij harder gemogen en ik vind de achtergronden druk of niet mooi.
Maar nogmaals, als concept wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto #3 vind ik het strakste, de rest . . . is idd wat druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind eigenlijk #5 het vetste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Misschien ligt het aan het weer van de afgelopen tijd, maar bij #1 valt het amper op dat alleen het rood rood is gebleven. De grauwe achtergrond komt bijna "natuurlijk" op me over. Dat effect wordt nog versterkt door de industrie-look van de schuur op de achtergrond. Die dingen zijn bijna altijd 'saai grijs'.

En toch is dat eigenlijk de enige foto die me aanspreekt. Waarom de andere foto's me niet weten te boeien? Eigenlijk geen idee. Ze zijn niet drukker / onoverzichtelijker dan #1.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee sorry Krijn, het kan me ook niet heel erg bekoren: beetje druk allemaal:

1. Auto half achter de boom stoort me een beetje, waar moet ik nou kijken? Bij het rood of toch?
2. Tjah, achterkant van een slagboom ofzo met een tint rood, verder niet zo spannend. :)
3. Zelfde, tja, knipperlicht, maar voor de rest niet zoveel spannends aan :)
4. Druk, erg druk en ook hier vind ik niet echt een rustpunt.
5. Heeft dan wel wat, minder drukke achtergrond en grijs met geel doet het leuk. Koel :)

Voor de rest ben ik het met APCIII en Photek eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

true...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Als serie wel sterk.

#1 Is te druk, niet alleen qua bordjes, wat de bedoeling was. Jammer van de auto's ook inderdaad.
#2 Mooi glimmend, mijn favoriet.
#3 Niet zo spannend.
#4 Jammer van het reclamebord en de auto, anders misschien wel de beste foto. Nu word je weer teveel van het onderwerp afgeleid.
#5 Grappig na de rest, goede afsluiter van zo'n serie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Ik vind het rood niet echt opvallen. Ik zou nog even met de curves lopen trekken in PS.

Bij de eerste foto viel het zelfs niet meteen op dat het rood aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt op eerste gezicht beetje gaar, maar ik vind 3 toch wel wat hebben en 5 vind ik zelfs mooi. Wel leuk gedaan. Hoewel die andere 3 beetje, tsja, saai zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
sorry, maar ik vind het uitlichten van iets door het zwart/wit versus kleur idee onderhand zo cliché. Ik denk dat je concept wel leuk is, je hebt iets specifieks, maar deze uitwerking kan me echt niet bekoren. Ik denk dat je met dit concept veel meer kan. En ik weet dat je dit niet wil horen, maar je moet in je experiment (wat je ook een showcase noemt?) ook kijken naar het geheel, de combinatie concept en rest.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Vind de oude truck nog steeds goed hoor :) .

Bij nr.1 had ik het rood toch wel iets meer naar voor laten komen,vind hem precies wat dof op de plaatsen waar het rood is.
2.Zeer heldere plaat,mooi scherp en goed bewerkt.
3.Vind ik de mindere,ik vind de kleuren (voor zover ze er zijn) niet zo mooi.Ook : ligt het aan deze brakke monitor of is ie een beetje onscherp ?
4.Het bord stoort mij wat,maar voor de rest wederom een goede foto.
5.Imo de beste.Valt niet veel over te zeggen,alleen dat ie een ietsie-pietsie scheef staat ;).

Leuk geprobeerd,de uitvoering is iets minder (vergeleken met sommigen anderen),maar zeker niet slecht.Je zegt het zelf,het is een experiment,dus waarschijnlijk de eerste keer,maar ik vind het goed gelukt.

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Op de een of andere manier bekruipt mij het gevoel dat dit, zoals bijna elke keer als het zwart/wit-met-kleur truukje wordt toegepast, gewoon niet goed gelukte foto's zijn waar je nog wat mee hoopte te kunnen door het truukje.
Experimentele fotografie is proberen nieuwe wegen in te slaan. Nou zijn die wegen nooit nieuw, aangezien alles wel eens geprobeerd is, maar zo uitgekauwt als dit truukje, nee, dat heeft toch niks meer met fotografie te maken?

Maar wat ik het meest opvallende is, is dat compositie bij de meeste van deze platen (5 vind ik nog wel wat hebben) gewoon in mijn ogen oninteressant is (dit ook bij je haven showcase trouwens), terwijl jij volgens mij best weet hoe je een goede compositie moet neerzetten, want ik heb ook zeer nette platen, zoals die van het kpn gebouw, van je gezien.
Maargoed, gezien het feit dat ik in je afgelopen 3 showcases van negatief commentaar heb voorzien, geeft aan dat onze smaken elkaar niet echt liggen, want tja, smaken verschillen. Dus misschien moet je mijn commentaar niet te serieus nemen, of toch wat mee doen voor je volgende showcase.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
Tonio schreef op zondag 08 januari 2006 @ 05:11:
Op de een of andere manier bekruipt mij het gevoel dat dit, zoals bijna elke keer als het zwart/wit-met-kleur truukje wordt toegepast, gewoon niet goed gelukte foto's zijn waar je nog wat mee hoopte te kunnen door het truukje.
Experimentele fotografie is proberen nieuwe wegen in te slaan. Nou zijn die wegen nooit nieuw, aangezien alles wel eens geprobeerd is, maar zo uitgekauwt als dit truukje, nee, dat heeft toch niks meer met fotografie te maken?

Maar wat ik het meest opvallende is, is dat compositie bij de meeste van deze platen (5 vind ik nog wel wat hebben) gewoon in mijn ogen oninteressant is (dit ook bij je haven showcase trouwens), terwijl jij volgens mij best weet hoe je een goede compositie moet neerzetten, want ik heb ook zeer nette platen, zoals die van het kpn gebouw, van je gezien.
Maargoed, gezien het feit dat ik in je afgelopen 3 showcases van negatief commentaar heb voorzien, geeft aan dat onze smaken elkaar niet echt liggen, want tja, smaken verschillen. Dus misschien moet je mijn commentaar niet te serieus nemen, of toch wat mee doen voor je volgende showcase.
Ik probeer elke keer na een aantal commentaren te hebben gehad er iets mee te doen, alleen vaak komen er dan weer andere dingen naar boven die niet goed zijn, dit is ook de reden dat ik blijf posten want ik moet nog veel leren.

Het is trouwens niet zo dat ik achteraf pas heb besloten om dit trukje toe te passen, dit had ik al besloten voordat ik de foto's ging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Er is eigenlijk maar 1 foto die me wel aanspreekt, en dat is #2. Omdat de rode vlakken toch een beetje onverzadigd zijn valt het niet echt op dat de rest zwart/wit is, maar zijn de rode vlakken toch een soort signaalvlakken. De hele compositie bevalt me ook wel, stukje paal en bord, en afgesneden kruis, de kadering is prettig ondanks dat er niets helemaal op staat :)

De foto die me daarna het meeste trekt is #5, maar die is gewoon niet helemaal af. Ik ben absoluut geen regeltjesneuker, maar in dit geval had ik waarschijnlijk toch de 1/3-regel toegepast. Mijn aandacht word simpelweg eerst door het witte felle vlak links getrokken, daarna zie ik pas de paal en gele knoppen. Dat kan vast niet de bedoeling zijn. Wanneer de paal meer naar links had gestaan en de knoppen dus de foto inkijken, was het een veel interessantere foto geworden, hoe cliché het ook klinkt.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen hoe je zulke plaatjes maakt.... Ik ben een totale Photoshop noob, maar wil me toch wat meer in fotobewerking gaan verdiepen...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:32
Foto 3 vind ik goed gelukt.

:9 Ik wist niet dat die indruk knopjes zover uitstaken (foto 5):P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
Cave_Boy schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:05:
Foto 3 vind ik goed gelukt.

:9 Ik wist niet dat die indruk knopjes zover uitstaken (foto 5):P
dit is een knopje voor de machinist, hij moet deze indrukken (bovenste) en tegelijk de sleutel omdraaien (onderste) om over de weg te mogen oversteken en de lampen te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
ik vind heel erg mooi, maar kan iemand mij uitleggen hoe je dit doet in photoshop. en kan het met alle kleuren??

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het is gewoon een kwestie van verschillende layers en de rest van de kleuren weghalen... Is al paar keer vraag over geweest en iemand heeft zelfs een tutorial gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

MicDis schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:09:
Het is gewoon een kwestie van verschillende layers en de rest van de kleuren weghalen... Is al paar keer vraag over geweest en iemand heeft zelfs een tutorial gemaakt.
Inderdaad. Een overzicht van de tutorials kan je vinden in Grrrrrene in "Fotografie FAQ, Koopadviezen en Tutorial...", de tutorial in kwestie is [rml][ Photoshop Tutorial] Kleur doordrukken in ZW-foto[/rml]. Ik zie alleen dat de plaatjes het niet meer doen, maar het is zonder ook wel te doen. Ik zal er overigens wel even achteraan gaan :)

[ Voor 11% gewijzigd door Zoefff op 08-01-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Stom, die bedoelde ik. Aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Inderdaad. Een overzicht van de tutorials kan je vinden in Grrrrrene in "Fotografie FAQ, Koopadviezen en Tutorial...", de tutorial in kwestie is [Photoshop Tutorial] Kleur doordrukken in ZW-foto. Ik zie alleen dat de plaatjes het niet meer doen, maar het is zonder ook wel te doen. Ik zal er overigens wel even achteraan gaan
Bedankt!!! Dit is precies wat ik zocht!!!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
thnx, dit is erg mooi handig
Pagina: 1