Toon posts:

moederbord dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
nou mijn andere topic werd net een slotje op gezet. ik heb ff in die PMG-beleid gekeken bij troubleshooters. maar niks gevonden.

dit was me vorige topic : help :(

ik had geen zwarte vlek gezien op me cpu dus de kans is groot dat die niet doorgebrand is?

pls topic niet sluiten :/

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 17:17
zoek eens naar ontplofte condenstatoren op het moederbord in de buurt van je CPU

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1052734326.jpg

zo zien die er meestal uit

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er geen kunnen vinden op heel het moederbord zelf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:03:
ik heb er geen kunnen vinden op heel het moederbord zelf.
wat heb je voor een moederbord ?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:08:
[...]

wat heb je voor een moederbord ?
Uit vorig topic: Asrock 939 Duel sata2 (pci-e16 en agp) :P

Haal voor de zekerheid even je cpu eruit en kijk goed naar de onderkant...
Misschien dat er daar iets is door gefikt...
Kijk ook goed naar de randen rond je geheugenslots, misschien dat er daar iets niet goed gegaan is...

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:11:
[...]

Uit vorig topic: Asrock 939 Duel sata2 (pci-e16 en agp) :P

Haal voor de zekerheid even je cpu eruit en kijk goed naar de onderkant...
Misschien dat er daar iets is door gefikt...
Kijk ook goed naar de randen rond je geheugenslots, misschien dat er daar iets niet goed gegaan is...
cpu er net uitgehaald maar zag helemaal niks en aan de randen van me geheugenslots ook niks :'(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sluit es zo min mogelijk apparatuur aan, dus ook geen harddisk, cd/dvd, floppy, usb, geluidskaart etc. Alleen moederbord + geheugen + cpu + videokaart. Kijk ook goed of je moederbord aan de onderkant geen contact maakt met de kast. Dit kan bijv. door een schroefje komen die er tussen is gevallen of gewoon een niet goed gemonteerde PC. Bouw je moederbord desnoods even uit en test alles buiten de kast.

Werkt het dan nog niet dan is het het moederbord of de cpu. Als de cpu-koeler gewoon netjes gemonteerd zat en de cpu ook niet overgeklokt was dan lijkt de kans me erg klein dat de CPU spontaan kapot gaat. Dat komt bijna nooit voor. Grote kans dat het dan je moederbord is (is al een wat goedkoper merk, dus in theorie grotere kans op slechtere componenten).

Maar even voor de zekerheid: je hebt toch niet gespeeld met overklokprogrammaatjes of dingen in de bios aangepast zoals het voltage? (voor zover dat kan).

[ Voor 41% gewijzigd door Palomar op 06-01-2006 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb niet geprobeert te overclocken. ik weet niet eens hoe het moet :? ik ben nu bezig moederbord eruit te schroeven en dan eens te proberen denk dat de kans klein is dat die het dan doet maarja wie niet waagt wie niet wint. ik had ook al een paar keer geprobeert de pc aan te zetten met alleen geheugen en videokaart maar werkte ook niet. ik denk (hoop) dat het moederbord stuk is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De topicstart voldoet helaas nog niet. Nogmaals, neem de startpost van het PMG Beleid eens van A tot Z door.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 06-01-2006 22:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.