Toon posts:

help :(

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een probleempje denk ik, en ik weet egt niet wat het probleem is mischien kan iemand anders me helpen/tips geven.

het begon zo :9 ik zat achter me pc en ineens viel die zomaar uit en stonk het in de kamer. hij gaat nu ook niet meer aan. als ik hem opstart dan gaat die aan en meteeen weer uit. probeer ik het nog eens dan doet die helemaal niks. ik d8 dus shit voeding doorgebrand(heb niet zoveel verstand van computers maja een beetje). dus die voeding in andere pc gezet maar die pc deed het. dus ff een andere videokaart erin gezet een agp en hij had nog steeds zelfde probleem. ik blij niet de videokaart kapot. het geheugen is het ook niet want dat heb ik al getest in deze pc en hij werkt gwoon. Nu is mijn vraag wat zou het mischien kunne zijn en hoe kan ik het checken als het dat is?

[systeem specs]
3500+
Asrock 939 Duel sata2 (pci-e16 en agp)
512 mb ram
x800 gto2

oja pc is pas 3 maanden oud :'(

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor voeding is het (merk+vermogen)? Deze kan het alsnog zijn of hij heeft je spullen gemold. Problemen met opstarten zijn ook vaak geheugen. Probeer eens een ander reepje en test deze.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ga eerst es na waar de geur precies vandaan komt ;)
Weet je tenminste waar je moet zoeken :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:25
Misschien je CPU???

HD?

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 19:35
Pas 3 maanden oud.
Terug naar de winkel waar de pc vandaan komt.
Garantie.

oisd.nl

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dan is het makkelijk als ie weet wat het is, want dan sta je sterker. Maar uiteraard wel aanspraak maken op garantie. Maar laten we dit later bespreken, want een definitieve oplossing geven gaat zo niet :).

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:13:
Wat voor voeding is het (merk+vermogen)? Deze kan het alsnog zijn of hij heeft je spullen gemold. Problemen met opstarten zijn ook vaak geheugen. Probeer eens een ander reepje en test deze.
het is een enlight 450W atx 2.0 voeding met een stekkertje eraan van 24 pins naar 20 pins
Atlas schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:13:
Ga eerst es na waar de geur precies vandaan komt ;)
Weet je tenminste waar je moet zoeken :)
de geur kan ik nu nergens meer ruiken het was maar heel ff die geur.
kan goed zijn dat het cpu is maar me hdd zeker niet want die heb ik niet aangesloten als ik pc opstart.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:17:
Dan is het makkelijk als ie weet wat het is, want dan sta je sterker. Maar uiteraard wel aanspraak maken op garantie. Maar laten we dit later bespreken, want een definitieve oplossing geven gaat zo niet :).
mja maar ik moet wel weten waarvoor ik me rma aanvraag :P

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Wat betreft CPU zou je even kunnen kijken hoe het er onder de koeler uit ziet. Zie je een zwarte vlek, dan is ie doorgebrand. Het kan anders ook nog het moederbord zijn, is daar niets aan te zien?

public void ik()

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Zoals al eerder gezegd op GOT:
Elektronica werkt op stank , als die stank eenmaal er uit komt, werkt het niet meer.

Heel erg flauw, maar er is dus wel iets doorgebrand dus check even van binnen waar de geur het sterkst is en of je een zwarte plek ziet

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:53

lordsnow

I know nothing

... en ik weet egt niet wat ...

Dit zie ik nu zo vaak op GoT tegenwoording, erg gewoon ;(
Het woord is "echt".

... de geur kan ik nu nergens meer ruiken ...

Kast openmaken en je neus erin duwen! Desnoods even met een zaklantaarn zoeken naar brandplekken. Ook eens kijken naar de kast zelf, zoals de aan/uit knop.

Maar als je garantie hebt, niet mee kloten en gewoon terug gaan naar de winkel. (Tenzij je natuurlijk de componenten apart gekocht hebt).

[ Voor 3% gewijzigd door lordsnow op 06-01-2006 21:25 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten ;)

Begin hier: PMG Beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.