[MSN] Ik sta op offline!

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet niet of het topic hier het best tot zn recht komt of in IT en anders mag ie van mij part verplaatst worden :) :

Het probleem:
Sinds 3 dagen sta ik voor iedereen op msn op 'offline' :?
Niemand ziet dat ik online ben terwijl ik daadwerkelijk gewoon op online sta.
Ik kan ook gewoon berichten naar iedereen sturen, en zodra ik dat gedaan heb kunnen ze ook berichten terugsturen.
Zelf een gesprek opstarten met mij kunnen ze niet omdat er dan doodleuk staat dat ik offline ben.

Goed om het nog ingewikkelder te maken zodra ik een gesprek gestart ben met iemand zien ze mij online en kan iemand mij berichtjes sturen TOTDAT ik mijn venster sluit.
Sluit ik mijn venster sta ik gelijk weer op offline voor de tegenpartij :?

En om het helemaal leuk te maken, dit is allemaal totaal onafhankelijk van waar ik inlog!! of het nou hier, op de zaak of bij de buren is overal heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb al meerdere e-mails naar de microsoft msn supportdesk gestuurd maar ik krijg maar niets terug :(
Het lijkt mij en probleem met mn account namelijk kent iemand dit vage probleem? :)

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 10:30
hmm ik heb het ook sinds 2 dagen ofzo af en toe

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:13
IS dit bij Live Messenger?
Zo nee, dan maak een nieuw adressje!

• D3NN1S
  • Niet online
Depress schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:01:
IS dit bij Live Messenger?
Zo nee, dan maak een nieuw adressje!
Nee dit is gewoon msn 7.5 en een nieuw adresje maken? :? waarvoor? het heeft altijd gewoon gewerkt! ga echt niet weer aan mn hele lijst opnieuw toestemming vragen op een nieuw pasport account!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
Het blijkt bij veel mensen zo te zijn. Bij mij en drie vrienden hebben precies het zelfde probleem als jij. Maar ik weet niet waaraan het ligt, zal wel aan microsoft liggen.

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
hehe, rechtermuisknop op blauwe MSN mannetje rechtsonderin ---> mijn status ---> online zetten ipv offline weergeven ???

En een nieuw adresje maken is juist erg handig omdat je dan meteen weet of het wel echt aan je account ligt (denk het wel als ik je zo hoor)

[ Voor 63% gewijzigd door Sneak[3G] op 06-01-2006 21:10 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• D3NN1S
  • Niet online
Sneak[3G] schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:08:
hehe, rechtermuisknop op blauwe MSN mannetje rechtsonderin ---> mijn status ---> online zetten ipv offline weergeven ???
:/ was het maar zo simpel ;)

• Sneak[3G]
log gewoon even in met een andere account en dan weet je ZEKER dat het aan je account ligt

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

En offline weergeven, afmelden en "online" laten aanmelden ?

Moet toch een trucje voor zijn ? :/

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-08 09:41
Je meot je gewoon online of afwezig aanmelden. Dit probleem heb ik ook een tijdje geleden gehad. En er is al een topic over. Dus iets meer zoeken volgende keer.

[ Voor 10% gewijzigd door keesheid op 06-01-2006 21:18 ]

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 20:23
Heb er de laatste dagen onder Gaim ook al af en toe last van gehad; denk dus dat het probleem bij Microsoft zelf ligt..

• D3NN1S
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:11:
En offline weergeven, afmelden en "online" laten aanmelden ?

Moet toch een trucje voor zijn ? :/
Helpt ook niet zoals ik al zei bij andere mensen thuis of op de zaak heb ik exact hetzelfde.

Overigens heb ik nu trillian aanstaan en daar 'lijkt' het nu wel goed mee te gaan :?
Dus het is systeem/verbinding onafhankelijk, maar concentreerd zich wel alleen op msn 7.5 :? rara

• Sneak[3G]
keesheid schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:14:
Je meot je gewoon online of afwezig aanmelden. Dit probleem heb ik ook een tijdje geleden gehad, en heb er toen ook een topic voor geopend. Dus iets meer zoeken volgende keer.
Heb je ook een link naar dat topic?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-08 00:19

silverstorm

tearing me apart

Kijk even met ethereal of je client wel een NLN verstuurd. (oNLiNE). Het kan gewoon een brakke client zijn.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Sneak[3G]
MSN: Offline blijven staan voor sommige contactpersonen Hier is een recent topic met hetzelfde probleem

• keesheid
  • Laatst online: 12-08 09:41

• D3NN1S
  • Niet online
Ik meld mij gewoon online aan, heb ook al geprobeerd op afwezig aan te melden op bezet enz enz. maar dit helpt dus NIET!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:58
Ik heb een kennis die exact hetzelfde probleem heeft zonder het zelf door te hebben, lijkt me dus een probleem aan de kant van Microsoft zelf?

• D3NN1S
  • Niet online
.Peter schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:26:
Ik heb een kennis die exact hetzelfde probleem heeft zonder het zelf door te hebben, lijkt me dus een probleem aan de kant van Microsoft zelf?
Yup dat lijkt het mij ook :( maar is er geen work-a-round voor ofzo? :P

Verwijderd

offtopic:
Het is toch MSN en niet Microsoft?

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:28:
offtopic:
Het is toch MSN en niet Microsoft?
MSN == Microsoft Network ;)

En ik heb het probleem ook, waarschijnlijk zijn ze weer bezig aan het netwerk, om MSN 8 (de leaked beta) 'onklaar' te maken, en dan heb je altijd dit probleem

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MicroSoft Network. Ik heb probleem ook. Ik gebruik Amsn. Het ligt dus bij microsoft.

[ Voor 0% gewijzigd door Touchdomex op 06-01-2006 21:33 . Reden: Spuitelfjes mode ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik was laatst met iemand aan het chatten die gewoon op 'online' stond terwijl boven in de chatwindow stond 'the user is offline so he won't respond' ofzoiets. Zelf gebruik ik MSN7.0 @ W2k (7.5 lijkt niet beschikbaar te zijn voor 2k), de andere user zal wel 7.5 gebruiken aangezien MSN zich automatisch update :+.

🌞🍃

• Peter
  • Laatst online: 22:58
Met 6.2 heb ik dit probleem overigens niet, anderen zien mij vrijwel altijd als "online" :) Lijkt me dus een 7.0 e.v. probleem. Anderen zie ik wél offline overigens, zowel in het chatvenster als in de online lijst.

[ Voor 34% gewijzigd door Peter op 06-01-2006 21:36 . Reden: Spuit 11, post niet zo snel :( ]

Verwijderd

Download 7.0 of 6.x . als het probleem nog er is. probeer het op een andere pc.
Mocht dat ook niet lukken, je contacten lijst opslaan en nieuwe adresje maken of naar support mailen ;-)

• D3NN1S
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:31:
Download 7.0 of 6.x . als het probleem nog er is. probeer het op een andere pc.
Mocht dat ook niet lukken, je contacten lijst opslaan en nieuwe adresje maken of naar support mailen ;-)
Als je nou in elk geval het topic had doorgelezen had je geweten dat het op een adnere pc niet werkt, dat andere hetzelfde probleem hebben en dat ik al met support gemailt heb maar niets terug gehoord :/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-08 11:33

TommyGun

Stik er maar in!

Ik zal maar even de doorslag geven voor iedereen die zegt, probeer dit en dat.

Het ligt aan de andere kant. Bij Microsoft dus. Verschillende users die hier last van hebben. Niet iedereen though. De ene kan geen berichten meer verzenden, de andere word niet meer gezien in de lijst maar staat als offline etc.

Niet veel aan te doen dus

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Ik heb hier de laatste tijd ook last van, sinds anderhalve week ofzo. Mensen komen met bosjes online, althans, de online popups komen met 8 tegelijk omhoog. Ik kan willekeurig geen berichten verzenden, tenzij diegene mij weer aanspreekt.

Soms zie ik ook totaal geen contactpersonen online, terwijl ze mij toch aanspreken. Dan staat er ook wel boven in het scherm; "Deze contactpersoon is offline en antwoordt mogelijk niet".

Heel vreemd allemaal...

[edit]
Ik heb trouwens Gaim en Miranda IM even geprobeerd, hier heb ik geen problemen met het versturen van berichten of mensen die offline staan terwijl ze online zijn, etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Copyman op 08-01-2006 11:15 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik heb het ook :'( ik heb overgens een Gmail account, ook komen sommige berichten niet aan... erg vervelend dit

-edit-

dit heeft iemand op een ander forum terug gekregen van de helpdesk
Beste,

Bedankt dat je contact opneemt met MSN Messenger.

Mijn naam is Koen en ik begrijp dat je problemen ondervindt met je status op MSN Messenger. Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

Probleem
1. Gebruikers zien hun contactpersonen off-line verschijnen, terwijl ze online zijn.
2. Gebruikers kunnen elkaar berichten versturen, ook al lijkt de ene persoon offline te zijn.

Oorzaak
1. De gebruiker staat op de “Geblokkeerde lijst”.
2. Je bent uit de lijst met Contactpersonen van je vriend verwijderd.
3. Tijdelijke problemen met de server zorgen ervoor dat iemand off-line wordt weergegeven terwijl dit niet het geval is.

Oplossing
1. Controleer dat jij en je contactpersoon niet op elkaar “Geblokkeerde lijst” staan.
a. Meld je aan bij MSN Messenger en klik op Extra. Klik nu op Privacy.
b. Controleer of je contactpersoon niet op de geblokkeerde lijst staat.
c. Verzoek je contactpersoon ook deze stappen te doorlopen en de controle te doen.
d. Om contactpersonen van “Geblokkeerde lijst” te verwijderen, kun je deze selecteren en vervolgens op de knop “Toestaan” te drukken.

2. Controleer of jij of je contactpersoon niet van elkaars lijst van Contactpersonen zijn verwijderd. Opmerking: als al je contactpersonen off-line zijn, terwijl dit niet het geval is, ga dan verder met stap 3.
a. Meld je aan bij MSN Messenger.
b. Controleer of je contactpersoon beschikbaar is op de lijst in het hoofdmenu van MSN Messenger.
c. Klik op Extra en vervolgens nu op Privacy.
d. Controleer of je contactpersoon in de “Toegestane lijst” staat.
e. Vraag je contactpersoon of hij of zij deze stappen ook wilt doorlopen.
f. Als jij of je contactpersoon niet in elkaars lijst staan, doe dan het volgende.
g. De gebruiker die de ander niet heeft toegevoegd aan zijn lijst met Contactpersonen, klikt op “Een contactpersoon toevoegen”, bovenaan de pagina. De ander krijgt dan een scherm te zien waarin de ander vraagt te mogen worden toegevoegd aan zijn of haar lijst. Als dit eenmaal is gedaan, kunnen de gebruikers elkaar weer online zien.

3. Al je contactpersonen verwijderen en weer toevoegen
Voor MSN Messenger:
a. Sla je lijst met contactpersonen op door op Contacten te klikken en vervolgens op “Contactpersonen opslaan”.
b. Sla je Contactpersonen op de gewenste locatie op.
c. Vanuit het hoofdscherm in Messenger klik je op een contactpersoon en kies je voor Contactpersoon verwijderen. Kies niet voor een van de mogelijkheden in het scherm, maar klik op Ja.
d. Doe dit voor alle Contactpersonen in je lijst.
e. Importeer je Contactpersonen nu opnieuw door op Contacten te klikken en vervolgens op “Contactpersonen vanuit een bestand importeren”.
f. Opmerking: Je Contactpersonen zullen een verzoek ontvangen om je toe te voegen, als ze zich aanmelden bij MSN Messenger.

Voor Windows Live Messenger
a. Sla je lijst met contactpersonen op door op Contacten te klikken en vervolgens op “Messenger Contactpersonen opslaan”.
b. Sla je Contactpersonen op de gewenste locatie op.
c. Vanuit het hoofdmenu kies je nu een contactpersoon en klik dan op Verwijderen. Vink ook “Deze contactpersoon definitief verwijderen uit mijn MSN Adresboek” aan en klik op Ja.
d. Herhaal deze stap voor alle contactpersonen.#
e. Importeer je Contactpersonen nu opnieuw door op Contacten te klikken en vervolgens op “Contactpersonen vanuit een bestand importeren”.
f. Opmerking: Je Contactpersonen zullen een verzoek ontvangen om je toe te voegen, als ze zich aanmelden bij MSN Messenger.

4. Tijdelijke server problemen die een gebruiker online weergeeft als hij zich heeft aangemeld bij MSN Messenger
a. Jij en je contactpersoon moeten zich allebei afmelden en opnieuw aanmelden en dan nogmaals controleren of beiden online zijn.

5. Als je berichten kunt versturen naar gebruikers die offline verschijnen, dan kan dit het gevolg zijn van tijdelijke server problemen. Dit kan zijn omdat de server die jou als online weergeeft, tijdelijk niet in gebruik is en er daarom een vertraging is in de communicatie en je offline staat weergegeven, terwijl dit niet het geval is. Je kunt gewoon berichten blijven versturen en jullie zouden ieders juiste status binnen 20-30 minuten weer moeten kunnen zien.

6. Als de stappen het probleem niet verhelpen, wil je ons dan de volgende informatie verstrekken:
a. Welke versie van Messenger gebruiken jij en je Contactpersoon ?
b. Welke versie van Windows gebruiken jij en je Contactpersoon ?
c. Wat is de Messenger gebruikersnaam van je contactpersoon waarmee je problemen ondervindt terwijl je probeert te chatten ? Als er meer dan een gebruiker is, geef ons dan zoveel mogelijk namen.
d. Wat zijn de privacy settings in Messenger ? Om dit te bepalen, ga je naar Extra, Opties en klik dan op Privacy. Vertel ons of de optie “Alleen mensen die op de “Toegestane lijst” staan kunnen mijn status zien” is aangevinkt of niet.
e. Geef ons ook diezelfde informatie van je contactpersoon.

Bedankt dat je MSN Messenger gebruikt. Ik hoop dat je probleem hiermee is opgelost, maar mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Koen
MSN Messenger Support Team
de oplossing die geboden is is wel weer heerlijk omslachtig... 8)7 voor de rest helpt echt niets... ik ga dit maar eens proberen denk ik...

[ Voor 97% gewijzigd door GoldenSample op 08-01-2006 21:13 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08 19:39
Ik zit met hetzelfde probleem, contacten opnieuw verwijderd maar ze kregen geen accept popup...

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Struikrover schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:12:
Ik zit met hetzelfde probleem, contacten opnieuw verwijderd maar ze kregen geen accept popup...
bij mij het zelfde en ik sta ook nog steeds offline bij sommigen, sommigen die praten wel tegen me aan maar ik krijg soms niets.. en anderen hebben dat ze als ik bij hun offline sta niet eens wat kunnen zeggen maar het terugkrijgen omdat de user offline is (terwijl ik dat wel ben)

vervelend :(

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08 19:39
Ik heb op zo'n MSN online checker op internet gekeken, en bij ze allemaal stond ik als offline, en terwijl ik toch echt online gezien wordt door sommigen. http://www.blockstatus.com/msn/stchecker
Ik heb Miranda IM geprobeerd. Deze lukt het om met de MSN servers te verbinden,maar als ik de optie 'maintain connection', dus controleer om de minuut de verbinding met de server, aanvink, ben ik na 1 minuut gewoon 'ineens' offline.

Misschien zo langzamerhand maar eens een emailtje richting helpdesk laten vliegen...

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Struikrover schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:32:
Ik heb op zo'n MSN online checker op internet gekeken, en bij ze allemaal stond ik als offline, en terwijl ik toch echt online gezien wordt door sommigen. http://www.blockstatus.com/msn/stchecker
Ik heb Miranda IM geprobeerd. Deze lukt het om met de MSN servers te verbinden,maar als ik de optie 'maintain connection', dus controleer om de minuut de verbinding met de server, aanvink, ben ik na 1 minuut gewoon 'ineens' offline.

Misschien zo langzamerhand maar eens een emailtje richting helpdesk laten vliegen...
bij mij lijkt het nu over te zijn :) alleen bij die blockcheckers moet je wel het vinkje aan hebben dat ook mensen buiten je lijst om je status mogen zien ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 17-01-2006 17:53 ]

Pagina: 1