hallo daar.
mijn jvc mxj30 setje doet het prima, alleen 1 van de 2 boxen kraakt bij hoger volume, ook was die conus van de woofer soms tamelijk heet. nu wil ik zelf een box maken. het was een 2 weg boxje, 1 laag en 1 tweeter

Nu wil ik dus bij conrad 2 woofertjes kopen en 2 tweeters om een soort gelijke box te maken, maar wel iets zwaarder. De kast word van mdf en uiteraard volgens de liters en parameters van een desbetreffende box gemaakt.
Nu wou ik het volgende samenstellen:
2x
2x
Specs van de woofers:
Type CPA 8 - 100
Vermogen (sinus/muziek) 100 / 300 W
Frequentiebereik 70 - 5000 Hz
Geluidsniveau 96 dB
fs 96 Hz
Qts 0,365
Vas 9,5 l
Korf-Ø 209 mm
Inbouw-Ø 183 mm
Inbouwdiepte 93 mm
Korf staal
specs van de tweeters:
Model GTC 9/80
Sinus- en muziekverm. 150/200 W
Impedantie 8 Ω
Frequentie 2500 - 20.000 Hz
fs 1500 Hz
Korf-Ø 87 mm
Inbouw-Ø 70 mm
Inbouwdiepte 63 mm
Gewicht 450 g
ik zou graag wat informatie willen, waarom zon setup wel of juist niet goed is. Ben geen audiofiel als het maar leuk klinkt en hard kan gaan.. of zomogelijk een goede setup laten zien aan mij.
en de search levert wel wat informatie op, maar niet veel genoeg om mij te overtuigen welk setupje ik zal maken =)
ohjah, voordat jullie gaan zeggen, dat is zon goedkoop setje niet waard, nou. Ik wil dus een goede box maken die ook in de toekomst het leuk doet op een andere versterker.
mijn jvc mxj30 setje doet het prima, alleen 1 van de 2 boxen kraakt bij hoger volume, ook was die conus van de woofer soms tamelijk heet. nu wil ik zelf een box maken. het was een 2 weg boxje, 1 laag en 1 tweeter

Nu wil ik dus bij conrad 2 woofertjes kopen en 2 tweeters om een soort gelijke box te maken, maar wel iets zwaarder. De kast word van mdf en uiteraard volgens de liters en parameters van een desbetreffende box gemaakt.
Nu wou ik het volgende samenstellen:
2x

2x

Specs van de woofers:
Type CPA 8 - 100
Vermogen (sinus/muziek) 100 / 300 W
Frequentiebereik 70 - 5000 Hz
Geluidsniveau 96 dB
fs 96 Hz
Qts 0,365
Vas 9,5 l
Korf-Ø 209 mm
Inbouw-Ø 183 mm
Inbouwdiepte 93 mm
Korf staal
specs van de tweeters:
Model GTC 9/80
Sinus- en muziekverm. 150/200 W
Impedantie 8 Ω
Frequentie 2500 - 20.000 Hz
fs 1500 Hz
Korf-Ø 87 mm
Inbouw-Ø 70 mm
Inbouwdiepte 63 mm
Gewicht 450 g
ik zou graag wat informatie willen, waarom zon setup wel of juist niet goed is. Ben geen audiofiel als het maar leuk klinkt en hard kan gaan.. of zomogelijk een goede setup laten zien aan mij.
en de search levert wel wat informatie op, maar niet veel genoeg om mij te overtuigen welk setupje ik zal maken =)
ohjah, voordat jullie gaan zeggen, dat is zon goedkoop setje niet waard, nou. Ik wil dus een goede box maken die ook in de toekomst het leuk doet op een andere versterker.