Toon posts:

Retten.exe

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
allereerst als dit verkeerd geplaatst is, mijn excuses hiervoor 8)7
Ik heb een medion pc, en ik wou hem dus formatteren, heel leuk allemaal, maar is dus niet helemaal gelukt :'(
Ik was vanmiddag klaar, maar ik had geen van de voorgeprogrammeerde programma's meer, dus ik heel leuk die Application & Support Cd erin gedaan, en een paar van die dingen 1 voor 1 geinstalleerd.
Maar mijn geluidskaart deed het ook niet, zei Windows (xp home edition als jullie dat wilden weten.)
Ik dacht, dat zal wel omdat hij niet is geinstalleerd.
Dus ik start pc opnieuw op terwijl die cd erin zit
Dan moestik kiezen tussen boot from hard disk en boot from cd rom, ik dee dus de 2de
maar toen gaf die een hele leuke melding dat hij retten.exe nodig heeft, en die heeft hij dus hiervoor nodig, (blijkt nu)
Ja ik weet ik ben niet zo slim, :? vergeef me daarvoor ajb
Maar is er een of andere manier om dit op te lossen ?
_/-\o_ thx in advance

btw, ik heb geprobeerd te searchen maar daar vond ik niet het antwoord mee

Verwijderd

beetje vreemd verhaal, wat is nu precies het probleem?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Uhm, booten vanaf die cd is alleen om een rescue opereatie uit te voeren waarbij de originele installatie wordt terug gezet. Als jij gewoon zelf windows hebt geinstalleerd moet je dus niet gaan booten vanaf die cdrom. Gewoon booten vanaf je HD en dan onder windows kijken of de sound drivers op die cdrom staan en anders op internet kijken voor drivers.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En voor die drivers zou je hier eens kunnen kijken, op de site van Medion.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dus dattik retten.exe nie meer heb:p
of dattik nie weet hoe je dat driver geval zou moeten doen |:(

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
welke aldi PC heb je als ik vragen mag (heb er zelf ook nog 2 staan).
Retten.exe heb je niet nodig, gewoon XP er op knallen en die sound drivers kun je ook wel ergens dlen...
Wat niet erg duidelijk wordt, is of het nu gelukt is opnieuw WIN XP op de PC te zetten na een format c:

[ Voor 24% gewijzigd door Sneak[3G] op 06-01-2006 21:06 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
ja, windows staat er nu op
bedoel je pc mt6
of bedoel je mt 181 A

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:02

lordsnow

I know nothing

Retten.exe en de andere Retten bestanden staan op één van de partities van je HD. Totdat je partities gaat verwijderen of formateren natuurlijk.

Gelukkig heb je Retten niet echt nodig, omdat alle software en de drivers gewoon op CD meegeleverd worden bij je Medion PC. Je kan natuurlijk ook de Medion website kunnen controleren voor nieuwere versies van de drivers.

Maar leg nu eens uit wat ECHT je probleem is? Alleen maar het installeren van drivers voor je geluidskaart?

Doe eens:
- rechtermuisklik op Deze Computer
- Eigenschappen
- tabblad Hardware
- knop Apparaatbeheer
- kijk eens naar alle aparaten met een vraagteken of uitroepteken
- rechtermuisknop en een niet (goed) geinstalleerd aparaat
- stuurprogramma bijwerken
- bladeren naar de juiste drivers
(bijvoorbeeld, op je Medion CD, onder de map DRIVERS, onder de map voor je hardware)

[ Voor 29% gewijzigd door lordsnow op 06-01-2006 21:16 ]

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:07:
ja, windows staat er nu op
bedoel je pc mt6
of bedoel je mt 181 A
Nou dat zegt me niks eigenlijk....
Wat voor processor ? wat voor videokaart?
Ik heb deze 2 : Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

rechtermuisknop deze computer en dan eigenschappen : processor staat onder computer:

[ Voor 28% gewijzigd door Sneak[3G] op 06-01-2006 21:14 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
pentium 4 2.60 GHZ ofzo?
512 ram

lordsnow, ik probeer nu ff wat je zei

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met hardware te maken, laat staan met Overige Hardware :o

domkop, het zou je sieren als je je nick minder eer aandeed... dingen zelf opzoeken, dingen zelf proberen, dingen duidelijk uitleggen als het niet lukt - en een relevant subforum (iets met software...) zou kunnen helpen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.