wacom penpartner / volito op mac

Pagina: 1
Acties:

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:05
Maccers,

Zijn er mensen die de Wacom PenPartner (2) of de Wacom Volito werkend hebben gekregen op een mac?

Ik zag dat er geen officiele ondersteuning is voor de mac, maar las dat je met de graphire driver het een en ander werkend kan krijgen.

Aangezien ik de wacom niet zal gebruiken als teken tool, maar meer als muis. Ik hoef geen trust / sweex producten en een graphire gaat net iets boven mn budget.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zit met precies t zelfde dilemma, de Volito2/PenPartner2 zijn in specs vrijwel identiek aan de graphire (paar mm verschil) maar bieden triest genoeg geen ondersteuning voor de mac. Die nieuwe graphire ziet er ook nog eens uit als een aangespoelde kwal terwijl de Volito meer weg heeft van de intuos lijn :D

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:45
De Volito werkt op mijn broer zijn eMac met deze oudere driver. In de nieuwe is de support voor de Volito eruit gehaald, precies alsof het een bug was. :)

• JvdM
Kun je gewoon alle functies gebruiken?
Want dan ga ik denk ik de gok maar wagen :P

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:45
Veel functies zijn er toch niet? :)
Zonder de driver werkt het tablet als een muis; als je de pen opheft en op een andere plek neerzet, verspringt de cursor niet. Als je de driver uit mijn vorige post installeert, wordt het oppervlak van het tablet een virtueel scherm, zoals het moet zijn. De drukgevoeligheid werkt ook.
Hier is het wel nog de vorige versie, niet Volito2, maar dat zal wel niet veel uitmaken, denk ik.

• JvdM
Denk dan dat ik de gok maar ga wagen via de wacomshop. Anders verkoop ik m wel via internet. Tnx anyway voor de antwoorden!

• Matias
  • Niet online
R0BK3 schreef op Friday 06 January 2006 @ 23:07:
Veel functies zijn er toch niet? :)
Zonder de driver werkt het tablet als een muis; als je de pen opheft en op een andere plek neerzet, verspringt de cursor niet. Als je de driver uit mijn vorige post installeert, wordt het oppervlak van het tablet een virtueel scherm, zoals het moet zijn. De drukgevoeligheid werkt ook.
Hier is het wel nog de vorige versie, niet Volito2, maar dat zal wel niet veel uitmaken, denk ik.
Je broer heeft dus de Volito 1? In dat geval weten we dus alsnog niet of jou driver met de 2 werkt.

Verwijderd

Mijn Volito 1 werkt wel met die driver, maar ik moet hem steeds opnieuw installeren als ik hem aansluit. Als ik hem uittrek en meteen insteek, hoeft dit niet; als ik hem lange tijd uittrek, wel :(

• JvdM
Ik heb net maar een PenPartner2 gekocht, maar krijg deze ook niet werkend. Althans, de muis modus werkt wel, maar de tablet modus niet. Iemand die misschien er een driver voor heeft?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Als http://www.wacom-europe.com/uk/downloads/driver/index.asp niet werkt kan je USB Overdrive nog proberen. Anders denk ik niet dat het iets gaat worden :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• JvdM
Heeft iemand misschien ervaring met een andere driver? Ik heb er al een aantal geprobeerd maar dat werkte ook niet. Ik heb nog n klein beetje hoop :p. USB Overdrive werkte ook niet

• Matias
  • Niet online
Volito2 wordt gewoon niet ondersteund door de mac. Jammer en helaas. Misschien dat je je kan beroepen op de wet "Kopen op afstand" 7 dagen gegarandeerd retourneren, maar geopende verpakkingen vallen buiten die wet geloof ik.

• JvdM
t gaat hier over de penpartner2. Maar ik ga m zo retour brengen naar de winkel, dat mocht van hun.
Pagina: 1