[XP64] Installatie en drive letters

Pagina: 1
Acties:

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Beste mensen,

Ik heb net Windows XP64 geinstalleerd op m'n net afgeleverde pc (geboot van de CD). Toen alles klaar was en ik eindelijk kon zien wat ie er allemaal van gebakken had bleek de volgorde van de driveletters niet helemaal te zijn wat ik ervan verwacht had, namelijk

A: Floppy (zit geen floppy in)
B: USB 2.0 Kaart lezer
C: USB 2.0 Kaart lezer
D: USB 2.0 Kaart lezer
E: USB 2.0 Kaart lezer
F: DVD brander (Primary IDE)
H: Primary partition (Windows System) (SATA1)

Allemaal leuk en aardig, maar deze volgorde lijkt niet meer aan te passen te zijn na de installatie. Nou wil ik best Windows er nog een keer op zetten, maar dan liefst met een andere drive order.

Iets van:

C SATA1
D Primary IDE
WXYZ: Kaart lezer

Mijn systeem bestaat uit het volgende:
ASUS a8n32-sli deluxe, BenQ DVD brander, Samsung SATA harddisk, APACER 15 in 1 kaartlezer.

Iemand enig idee?

• ToAoM
HA! gevonden. Moest wel Windows XP opnieuw installeren, maar dat duurt minder lang dan vroeger :)

De truuk was om in het BIOS het emulation type voor de kaartlezer op CD-ROM te zetten, dan komt ie na de HD. Zo werd ook meteen de DVD burner op de goede plek gezet. MS zou de optie moeten bieden om bij de setup de driveletters toe te wijzen :)

Verwijderd

In je bios moet je alles goed zetten voor win 64

EN dan opnew installeren dan moet die het zeker doen, Maar volgens hoef hem nog niet eens opnew installeren

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:37
Inderdaad, dat ontbreekt echt nog in de setup. Andere mogelijkheid die ik toepas die altijd werkt is het gewone even afkoppelen en dan installeren...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• ToAoM
FragileM64 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:15:
Inderdaad, dat ontbreekt echt nog in de setup. Andere mogelijkheid die ik toepas die altijd werkt is het gewone even afkoppelen en dan installeren...
Ik was juist zo blij dat ik die irritante stekkertjes op m'n moederbord had weten te vrotten (zitten aan de onderkant strak tegen de bodem van de kast aan, had haast m'n vriendin gevraags met d'r slanke vingers :)

Ach, het werkt nu. Een setup van XP kost echt veel minder tijd dan vroeger, dus ik vond het niet zo erg. Ik kan me nog een windows95 setup op een pentium 60 herinneren, daar kon ej gerust een halve dag voor uittrekken :)