E-tech Triple Play modem/router/voip ADWV01(Billion 7402VGP)

Pagina: 1
Acties:

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Heeft iemand ervaring met de E-tech Triple Play modem/router/voip combi ADWV01, a.k.a. Billion 7402VGP? Ik kan er op internet weinig over vinden.

Ben voornamelijk benieuwd naar nummerweergave-support (werkt dit echt?) en PSTN-afhandeling. Kan bijvoorbeeld ingesteld worden welke van de twee FXS-poorten wordt aangestuurd bij een inkomend gesprek via de KPN-lijn (PSTN)?

• Chris27
Op een of ander buitenlands forum lees ik niet al te enthousiaste reacties over de PSTN-kant... Toch heeft deze all-in-one precies datgene wat ik zoek (o.m. 2x FXS, 1xFXO). Niemand die kan melden hoe tevreden hij/zij is?

• Chris27
Begin onderhand wel te twijfelen of ik het apparaat wel moet aanschaffen. Is hier echt niemand die mij iets hierover kan vertellen? Zelfs op de site van E-tech staat dit product niet aangegeven!

• Chris27
Ondertussen heb ik het product op de site van E-tech gevonden en hen een aantal vragen gesteld. Voor de belangstellenden onder ons een bloemlezing hieruit met de antwoorden van e-tech cursief:

1) Ondersteunt dit modem KPN-nummerweergave?
Ja, mits de laatste firmware wordt gebruikt. Let daarbij wel op de ondersteuning van uw telefoontoestellen (DTMF of FSK). Op een KPN aansluiting wordt b.v alleen DTMF gebruikt, via SIP kan dit FSK zijn afhankelijk van de provider.

2) Ik ben van plan op één van de FXS-poorten een fax aan te sluiten. Wordt dit ondersteund?
Het protocol G711 ondersteunt fax verbindingen via SIP. Het is daarnaast ook afhankelijk van de hardware van het modem. In principe kan het modem wel een fax ontvangen mits de fax-compressie uitgeschakeld is. Dit is echter niet getest en kunnen wij niet garanderen.

3) Als een gesprek binnenkomt via PSTN, kan ik dan instellen of ik alleen wil doorgeven aan FXS1 of FXS2 of gaan de toestellen op FXS1 en FXS2 beide over?
Beide toestellen die aangesloten zijn op FXS1 en FXS2 gaan over (rinkelen) als een gesprek binnen komt op de lifeline poort (KPN lijn).