[A8N-E/Athlon64 3200+] HTT wil niet hoger

Pagina: 1
Acties:

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
ik heb sinds enkele maanden een leuk system met o.a.:
AMD Athlon64 3200+
Scythe Ninja passieve cpuheatsink
Asus A8n-e
Twinmos dualchannel 1GB PC3200
Maxtor DM10 160GB SATA
en dit op 'n nieuwe Tagan 380W.

Ik heb ruim 'n maand dit alles overclocked tot 2,25Ghz (10*225), dit was 't hoogste wat m'n geheugen op DDR400 trok, nooit problemen met stabiliteit/hitte gehad (m'n Ninja houd de CPU stressed rond de 34 graadjes, idle 'n graadje of 25-26)

Nu probeerde ik gister met CrystalCPUID/RMClock m'n voltages etc aan te passen om zo van de 1,45vcore af te zijn die m'n mobo standaard gaf, Prime95 tests gingen prima, RMClock leek z'n werk prima te doen.
Helaas kwam ik er vandaag achter dat m'n HTT onder Windows gewoon op de stock 200 blijft staan (Volgens CPU-Z/CrystalCPUID/RMClock/Windows zelf), het lijkt dus alsof m'n BIOS instellingen genegeerd worden. Het gekke is alleen dat in m'n BIOS de snelheid van m'n CPU wel gewoon als 2,25Ghz gezien wordt. Ook na 'n reinstall van Windows XP SP2 was dit nog niet opgelost.

Ik hoop dat iemand 'n oplossing weet voor dit (vreemde) probleem.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ff zoek functie gebruiken, iemand had dit eerder ook.

Als je wilt overklokken moet je het anders aanpakken. Wil je gewoon je cpu overklokken, of dat je 2,25 in windows krijgt? Beetje onduidelijk.

En wat heb je zelf al gedaan? Chipset drivers geupdate? Bios geflasht?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
WingsOfFury schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:34:
Ff zoek functie gebruiken, iemand had dit eerder ook.

Als je wilt overklokken moet je het anders aanpakken. Wil je gewoon je cpu overklokken, of dat je 2,25 in windows krijgt? Beetje onduidelijk.

En wat heb je zelf al gedaan? Chipset drivers geupdate? Bios geflasht?
Ik heb gewoon m'n FSB (volgens CpuZ HTT, ff kwijt hoe 't nou "echt" heet) omhoog gegooit, van 200 naar 225 waardoor de uiteindelijke snelheid van de CPU op 225*10=2225mhz zou moeten komen, maar onder Windows wordt de snelheid van m'n FSB gewoon gezien als 200mhz en komt m'n snelheid dus op "maar" 2ghz. Overigens staat de HTT Multiplyer 4x ivm verhoogde FSB.

Drivers zijn up to date, bios laatste revisie.

Je had gelijk, moest ff (beter) verder zoeken: Kan niet overklokken, windows negeert bios

Ik ga ook even proberen m'n floppy weer te enablen (heb ik uitgezet omdat ik er vanaf wou, aangezien er helemaal geen floppy aan m'n systeem hangt).

Edit; en jawel hoor, floppydrive "aan" en m'n FSB komt meteen goed door, geweldig die Asus software.

[ Voor 34% gewijzigd door Leftblank op 06-01-2006 19:47 ]