Op mijn muziekspeeldoos (MPD draaiend op Ubuntu 5.10) heb ik een mount naar een Samba share op mijn Windows XP SP2 machine. Op deze machine staat de muziek. Nou heb ik een issue met die samba mount, namelijk de charset klopt niet. Als ik een directory heb met accenten (Björk), dan geeft zegt ls: 'Bj?rk'. Als ik cd Bj en dan <tab> doe, komt er 'Bjrk' te staan bij de suggestions, ogenschijnlijk zonder een karakter er tussen. Ik ben er niet achter hoe ik daadwerkelijk naar die directory kan cd'en, zonder gebruik te maken van wildcards. Het gedrag bij filenames is hetzelfde, ? met een ls, niks bij de suggestions. Uiteraard geeft dit allerhande problemen in MPD, waaronder het kunnen vinden of het niet correct kunnen tonen van namen. Als ik MPD gebruik in UTF-8 mode, worden alle bestanden met accenten overgeslagen, als ik MPD gebruik in iso8859-1 mode, komen er overal blokjes of verkeerde karakters te staan ipv de correcte tekens.
Ik heb de share in de fstab staan, als volgt:
Nu ben ik absoluut niet thuis in linux, maar kan vooralsnog niet veel andere zinnige zaken vinden over dit probleem, zowel op Google niet, als hier niet. De enige suggesties waren de codepage en iocharset, maar die helpen niet of ik gebruik ze verkeerd.
Sidequestion: kan ik de share zoals deze in de fstab staat, re-mounten? Iedere keer rebooten als ik de fstab verander gaat me vervelen, het is nml. niet de snelste hardware
Ik heb de share in de fstab staan, als volgt:
code:
Ik heb redelijk wat geprobeerd, zoals een codepage (850 of cp850) en/of een iocharset (UTF-8 of iso8859-1) achter de credentials, maar er is tot nu toe niks wat het gedrag ook maar veranderd heeft.1
| //winxppc/music /usr/share/mpd/music smbfs credentials=/home/ubuntu/.smbmountpasswd 0 0 |
Nu ben ik absoluut niet thuis in linux, maar kan vooralsnog niet veel andere zinnige zaken vinden over dit probleem, zowel op Google niet, als hier niet. De enige suggesties waren de codepage en iocharset, maar die helpen niet of ik gebruik ze verkeerd.
Sidequestion: kan ik de share zoals deze in de fstab staat, re-mounten? Iedere keer rebooten als ik de fstab verander gaat me vervelen, het is nml. niet de snelste hardware