Gaming headset

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

• 3rik493
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Hoi,

Ik zoek een gaming headset.
Ikzelf zit steeds te kijken naar de Sharkoon Cosmic 5.1, die zit over je oren, en is 5.1. Ik heb daar nix over kunnen vinden op GoT.
Zijn er ervaringen met deze headset? Vooral de bass vind ik belangrijk, er staat geen frequentiebereik op de site staat en ook niet op inet :(

Suggesties zijn welkom, prijs max E50.

Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door 3rik493 op 06-01-2006 18:50 ]

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Over gaming headsets is genoeg op GoT over te vinden. Zalman heeft ook een redelijk goede 5.1 headset. Echter top gaming headsets zijn nog steeds de Sennheiser PC150 en PC160 en van Plantronics de Audio .90. Deze zijn wel stereo maar hebben een uitermate goede kwaliteit. Qua bass zijn ze alle 3 top, de Plantronics heeft waarschijnlijk iets meer bass, alleen hebben de Sennheisers een veel beter geluid. Bij Plantronics klinken alle andere geluiden naar een goedkope laptop...

Zelf heb ik nu een Plantronics .90. Een zeer fijn dingetje, echter kan hij niet toppen aan de PC150 die ik hiervoor had.

• 3rik493
Maar bij beide zit volgens mij niet je oor er helemaal in, en van de plantronics heb ik gelezen dat ie zeer snel kapot gaat.
Over die Plantronics trouwens, ze gaan erg snel kapot. 5 a 6 vrienden van mij had deze headset en daarvan zijn er nog maar 2 heel. Bovendien ben ik niet echt te spreken over het surrounding van deze headset EN de oorschelpen worden niet compleet afgedekt waardoor je redelijk veel last heb van omgeving geluid.
Ik heb het liefst dat je oren er helemaal inzitten zodat je weinig/geen last heb van omgevingsgeluid (ivm computer in de keuken :x ) en er moet een microfoon opzitten.

Maar heeft er iemand ervaring met de Sharkoon?

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:02

Shaggy

Misantroop pur sang

Zoals die Tucker :P hierboven al zei: Senheisser PC-150/155/160 etc. Je van het op game gebied en muziek.

En erg goed qua spraak audio, wat ivm Teamspeak/Ventrilo toch ook belangrijk is.

Al schijnt Steelpad ook een nieuwe headset neer te hebben gezet, hiermee heb ik helaas nog geen ervaring. Ziet er wel gelikt uit.

Making an ass of myself since the 70's

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 21:31
Als je een surround koptelefoon wilt kan ik je de Zalman aanraden, ik heb hem zelf al een fiks tijdje en bevalt goed :)

User Error -- Please Replace User

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
ik heb dit probleem ook gehad nadat me 2e audio 90 was overleden en heb nu een sennheiser pc160 en beter is er niet meer voor mij:D
me pa heeft de pc150 maar die zit niet lekker te kleine oordoppen

[ Voor 23% gewijzigd door jorisw86 op 06-01-2006 19:12 ]

• Nvidiot
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

De Senheiser PC160 daar zitten je oren wel helemaal in. De PC150 niet, die ligt bovenop je oren.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• 3rik493
Ikke_Niels schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:09:
Als je een surround koptelefoon wilt kan ik je de Zalman aanraden, ik heb hem zelf al een fiks tijdje en bevalt goed :)
Is dat deze: Zalman ZM-RS6F 5.1?
Daar zit geen micro bij (of met zo'n touwtje eraan), en het laagste wat hij aankan is 50 Hz, wat ik vrij hoog vind.

Die PC-160 vind ik iets te prijzig. ( D'r is ook niks goed voor mij :P )

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik vind het nog steeds knap dat men 5.1 suround uit een headset kan halen :O

Maar zoals je wel ziet is er keuze genoeg. Dus tjsa, welke is goed... Je kan ook hetvolgende doen:

Mevr. Search:
Search "Welke headset?

Dhr. Google:
LOGITECH PRECISION PC GAMING HEADSET
eDimensional AudioFX Gaming Headset Review
Steel Sound 5H USB Professional Gaming Headset

Zoals je ziet zijn er al erg veel topics over geweest, en is er ook erg veel info over te vinden. Mischien even de schouders eronder en flink wat reviews bekijken ipv je door ons iets te laten aansmeren ;)

• 3rik493
shaggy8675 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:50:

Zoals je ziet zijn er al erg veel topics over geweest, en is er ook erg veel info over te vinden. Mischien even de schouders eronder en flink wat reviews bekijken ipv je door ons iets te laten aansmeren ;)
Maar er is bijna niks te vinden van de sharkoon. Wat atm toch nr 1 is op mn lijstje :)

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

3rik schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:10:
[...]

Maar er is bijna niks te vinden van de sharkoon. Wat atm toch nr 1 is op mn lijstje :)
Idd erg weinig hits als ik: Sharkoon COSMIC 5.1 intik op Google... :?

http://www.technic3d.de/?...e&action=article&a=75&p=1
http://www.techzine.nl/exreviews/1230
http://www.caseumbau.de/index.php?page=test337/test337_2
http://www.allround-pc.co...reviews/05084/bericht.htm

• 3rik493
En dat is allemaal Duits, en ik kan geen duits. Zou iemand die het wel snapt misschien de belangrijkste dingen kunnen opnoemen?

EDIT:
Die van caseumbau had ik nog niet gezien, ff kijken of ik er wat van ga snappen, bedankt.

[ Voor 29% gewijzigd door 3rik493 op 06-01-2006 20:30 ]

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 13:52
Ik zie hier veel mensen die de Sennheiser PC series aanprijzen, in reviews (Toms hardware/Gotfrag) worden deze echter de grond in geboord.

De Sennheiser PC150 word als beter ervaren dan de PC160 (Die heeft nauwelijks bass), en voor beiden geldt VEEL te duur voor de kwaliteit die ze bieden.

De HD serie van Sennheiser is echter heel goed, en word door vele mensen aanbevolen, De Sennheiser HD280Pro is volgens mij ook niet zo heel duur, dus die zou misschien nog net in je budget passen. Mocht je besluiten er iets meer geld aan uit te geven zou ik voor een HD5xx gaan, deze zijn echt heel goed.

Let wel op de de HD serie van Sennheiser geen microfoon heeft, als je een goede headset met microfoon wilt zou ik wat meer geld uitgeven en voor óf de Steelpad 5H gaan, óf de Icemat Siberia. Beiden worden geleverd met een geluidskaart, deze stop je in de USB poort, en in die geluidskaart stop je de headset weer. Deze bieden ook beiden een gesimuleerd 7.1 geluid, de reviewers bij Gotfrag waren daar erg sceptisch over maar kwamen wel tot de conclusie dat het echt werkt. Om het verhaal compleet te maken: Bij Gotfrag werd de Icemat Siberia het beste beoordeeld, vlak boven de Steelpad 5H.

Edit:
Mocht je voor de Steelpad/Icemat kiezen, let dan wel op dat de Steelpad een mic heeft die vast zit, die van de Icemat zit er los bij. Dus mocht je Headset ooit kapot gaan zou je in principe bij de Icemat de mic kunnen bewaren en op een andere headset klikken.

[ Voor 11% gewijzigd door XyritZz op 06-01-2006 20:37 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• 3rik493
Hmm, ik zat zelf ook al te denken aan misschien een siberia, die steelpad vond ik weer iets te duur. Daar ook maar es wat over gaan lezen, thnx :)

EDIT: Die Siberia MET soundcard is 80 euro :/, ik zat steeds te kijken naar die zonder SC, maar maakt dat wat uit als je um in een gewone SC doet? Of zal het geluid dan een stuk minder zijn?

enneuhm
Ein weiteres Komfort Merkmal ist der, das dass Cosmic 5.1, automatisch von Stereo Sound auf 5.1 Sound umstellt.
Zum dem leuchtet eine Blaue Status LED auf, sobald das Headset mit Strom aus dem Externen Steckernetzteil versorgt wird.
zou iemand dat kunnen vertalen?

[ Voor 18% gewijzigd door 3rik493 op 06-01-2006 20:45 ]

Verwijderd

Ik wil je even wijzen op de posts van shaggy8675, daar staan toch wel goede opties in om tot een antwoord te komen. Maargoed, het blijft een kwestie van smaak en ik denk dat je zelf beter een mediamarkt in kan lopen waar je die dingen kunt beluisteren.

Daarnaast beginnen je vragen wel erg basic te worden en is dit geen vertaalforum. Met Altavista bablefish moet je daar echt wel zélf uit kunnen komen.

Dit topic gaat om bovenstaande redenen dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.