Ik wilde even een klein simpel voorbeeldje uitproberen om te zien hoe .Net omgaat met het uitvoeren van verschillende events. Nu staat er in mijn boek (MCAD: Developing Web Applications ) het volgende:
"Als je de tekstbox leeg laat en vervolgens op de knop klikt dan wordt de RequiredFieldValidator getoond ( klopt ), verder worden er geen andere events of postback afgehandeld ( klopt niet? ).
Om dit te testen heb ik het volgende voorbeeldje gemaakt:
En de code-behind:
Dit alles kan je natuurlijk ook zelf proberen via: http://castelein.xs4all.nl:82/WebApplication1/WebForm1.aspx
Vul niks in, klik op OK, je ziet de RequiredField melding maar alsnog een Postback + tevens een event van het klikken. Zie ik nu iets stoms over het hoofd?
"Als je de tekstbox leeg laat en vervolgens op de knop klikt dan wordt de RequiredFieldValidator getoond ( klopt ), verder worden er geen andere events of postback afgehandeld ( klopt niet? ).
Om dit te testen heb ik het volgende voorbeeldje gemaakt:
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <form id="Form1" method="post" runat="server"> <asp:TextBox id="TextBox1" runat="server" AutoPostBack="false"></asp:TextBox> <asp:Button id="Button1" runat="server" Text="Klik"></asp:Button> <asp:RequiredFieldValidator id="RequiredFieldValidator1" runat="server" ErrorMessage="RequiredFieldValidator" ControlToValidate="TextBox1"></asp:RequiredFieldValidator> </form> |
En de code-behind:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e) { // Put user code to initialize the page here Response.Write("isPostBack:"+ IsPostBack); } private void TextBox1_Click(object sender, System.EventArgs e) { Response.Write("Button Clicked"); } private void TextBox1_Changed(object sender, System.EventArgs e) { Response.Write("Text Changed"); } private void InitializeComponent() { this.Button1.Click +=new EventHandler(TextBox1_Click); this.TextBox1.TextChanged +=new EventHandler(TextBox1_Changed); this.Load += new EventHandler(this.Page_Load); } |
Dit alles kan je natuurlijk ook zelf proberen via: http://castelein.xs4all.nl:82/WebApplication1/WebForm1.aspx
Vul niks in, klik op OK, je ziet de RequiredField melding maar alsnog een Postback + tevens een event van het klikken. Zie ik nu iets stoms over het hoofd?