Toon posts:

Chrome Orb (Socket A) Resultaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zouden de blije bezitters van deze koeler hun ervaringen en everklok resultaten alstublieft kunnen posten?
Ik ben van plan om zelf ook zo'n koeler te kopen bij ocshop.nl en ben wel benieuwd naar de resultaten, maar voorla ook naar het geluid wat dit ding maakt. In de reviews stonden dat ie wel aardig weinig geluid maakt, maar wat zijn jullie ervaringen???

Alvast bedankt!!!

Verwijderd

Best een goeie koeler (neem de 1,5 GHZ versie is niet veel duurder)

De fan van de voeding maakt meer lawaai :(

Duron 700@850 45 oC stressed. Dit terwijl ie bij 700@700 de 44 oC was. Natuurlijk een extra koeler in de kast.>:)

Verwijderd

Heb hem ook op mijn Duron 700. Met deze koeler kom ik helaas niet hoger dan 950 maar de CPU blijft best koel met deze. En hij is ook mooi stil, voeding maakt idd meer lawaai.

Plus het feit dat hij er gewoon :9~ uitziet.

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
kan ik hem ook nog gebruiken met een tb 1100 mhz?

debeerzietzevliegen.nl

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

AMDK6-2 400@500, standaardkoeler 52 graden
Chorb 40 graden

Helpt wel degelijk >:)

Verwijderd

De Chrome Orb zuigt!!! Ik had eerst een Coolermaster koeler van 35 piekies en heb toen een Chrome Orb voor 60 piek aangeschaft en wat schetste mijn verbazing: Dezelfde processor onder dezelfde omstandigheden (lees: snelheid)werd met Chrome Orb 5 graden warmer dan met CoolerMaster. :(
NIET KOPEN DUS!!

Verwijderd

Ik heb 'm hier trouwens nog liggen, voor 20 piek mag je 'm hebben (scheelt je weer 20 piek...)

Verwijderd

Ik wil em wel hebben voor 2 tientjes :)

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 18:06 schreef Goa.Viper het volgende:
Ik wil em wel hebben voor 2 tientjes :)
Stuur maar ff een mailtje met je gegevens: eyecathers@talkline.nl

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op zondag 21 januari 2001 17:52 schreef Gretzky het volgende:
De Chrome Orb zuigt!!! Ik had eerst een Coolermaster koeler van 35 piekies en heb toen een Chrome Orb voor 60 piek aangeschaft en wat schetste mijn verbazing: Dezelfde processor onder dezelfde omstandigheden (lees: snelheid)werd met Chrome Orb 5 graden warmer dan met CoolerMaster. :(
NIET KOPEN DUS!!
nou dan doe je iets gigantisch verkeerd. ik had het eerst ook maar je moet hem er gewoon goed opzetten(dat er dus geen spleetje etc. tussen zit). eventueel de cpu iets hoger in de socket. verder moet je de thermal pad inburnen met 60+ graden C.(eitje, voor jou blijkbaar niet) daarna doet hij het perfect

nu 40C(stressed,idle:23C) met tbird 800@935@1,85V B-)

maarre ik heb wel 2 80mm koelers in me kast zitten die toch wel voor een 10C daling zorgen.

specs

Verwijderd

P3 700@931 socket 370 met chrome Orb>:)
asus cuv4x
kingston 128mb 133
stressed 44C:(
gewoon op 22C
geforce1DDR iiyama 450 19"
sb Live Four point seround 2000:7

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik wil hem namelijk gebruiken op een Thunderbird 950 (dus niet overgeclockt)... Maar daar werkt ie wel op (houd hem dus wel koel???)

Verwijderd

ik vind dat warm voor mijn gevoel
ik zie soms 37Cstressd daarom

• Tripp

Tripp

Wreah

Op zondag 21 januari 2001 19:03 schreef scriptkidie het volgende:
ik vind dat warm voor mijn gevoel
ik zie soms 37Cstressd daarom
heb je ook xtra koelers?
en 44C is niet echt een temp om je druk over te maken. je hebt hem ook wel ver over geklokt. hoeveel V?

specs

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 18:42 schreef executor het volgende:

[..]
nou dan doe je iets gigantisch verkeerd. ik had het eerst ook maar je moet hem er gewoon goed opzetten(dat er dus geen spleetje etc. tussen zit). eventueel de cpu iets hoger in de socket. verder moet je de thermal pad inburnen met 60+ graden C.(eitje, voor jou blijkbaar niet) daarna doet hij het perfect

nu 40C(stressed,idle:23C) met tbird 800@935@1,85V B-)

maarre ik heb wel 2 80mm koelers in me kast zitten die toch wel voor een 10C daling zorgen.
Cooler heeft er goed opgezeten, zelfs een beetje pasta ertussen gehad, dus van een spleetje was weinig sprake 8-). De CoolerMaster koelt gewoon echt beter. Duron 650@950 @ 39 graden stressed. Owja, ik heb 4 casefans dus daar zal het niet echt aan liggen. (8>

Verwijderd

chrome orb op proc
en vier case vans een achte van ave 100mm
twee aan de zijkant 120mm van sunon en een 80mm aan de voorkant

Verwijderd

Ik heb geen probs ondervonden met de koeler. Mijn kast staat altijd open en is dus mooi om te zien, is stil en koelt goed. Ik ben geen superoverclocker, maar ik heb met FSB mijn 1000 naar de 1100 gehaald en dat op 43 graden stressed (1,775volt). Met multiplier zal ie nog wel hoger gaan denk ik. :7

• Tripp

Tripp

Wreah

Gretzky:

okeej das duidelijk:7 maar heb je die rotzooi die eraan zat er wel afgehaald want anders had die koelpasto ook niet veel zin. zit je nog steeds met die thermal pad(die kleurige rotzooi dus).
Op zondag 21 januari 2001 19:09 schreef scriptkidie het volgende:
chrome orb op proc
en vier case vans een achte van ave 100mm
twee aan de zijkant 120mm van sunon en een 80mm aan de voorkant
:7:7
okee daar ligt het dus niet aan;)

specs

Verwijderd

ik heb er geen koel pasta op zitten ze zijden dat dat niet nodig was. misschien ligt het daaraan

Verwijderd

Gretzky:
okeej das duidelijk maar heb je die rotzooi die eraan zat er wel afgehaald want anders had die koelpasto ook niet veel zin. zit je nog steeds met die thermal pad(die kleurige rotzooi dus).
duhuh..

• Tripp

Tripp

Wreah

gauw erop smeruh dus:o

specs

Verwijderd

je kunt zeggen wat je wilt hij houd mijn proc dus best cool ookal is hij niet gemaakt voor een p3>:)

Verwijderd

Check this:

AMD TB 1000 MHz (niet overgeclocked) runt idle en stressed rond de 60 graden!!! :( :(
In standby wil het weleens 40 worden |:(.

Maar ik heb een k.tvoeding :( die veel afwijkingen in de voltages heeft en een butt-fan. Maar wel een extra 80mm fan erin. Zwaar niks dus. Ben al met de kistenboer gaan praten over het retourneren van dit kreng.

Nieuwe kast gaak voorzien van 80mm fan :), ouwe 120mm fan *D (uit ouwe 286 HP, roels!) en misschien een nieuwe CPU-afkoelert (orb?).

Is er iemand met zo'n extreem hoge :(-temp? Ennuh...wat heb je eraan gedaan? Tnx.

Verwijderd

koop een orb altijd goed:9~ maakt niet zoveel uit welke en een paar extra Fans van sunon of een of andere supppper merk voila en je temp zakt alleen de koeling pasta niet vergeten:( die was ik zelf dus vergeten:?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ik vind het echt tegenvallen. duron600@997,5@1,75 case closed +koe 57graden. Ik heb hem er al drie keer opnieuw opgezet, met keurig een dun laagje koelpasta. Dus zeg niet dat ik iets verkeerd doe... hij koelt gewoon brak

Geen inspiratie

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb AMD800 op 60C altijd.
Ik vind het wel warm, maar ja, zolang ie het doet doe ik de kast niet eens open (kan ik lekker garantie krijgen :) )

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

gewoon nieuwe cooler kopen simpel toch*D

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op zondag 21 januari 2001 19:34 schreef scriptkidie het volgende:
gewoon nieuwe cooler kopen simpel toch*D
Silverado is in bstelling :9~

Geen inspiratie

• Tripp

Tripp

Wreah

sorry maar me chr. orb doet ie het gewoon goed.

dus ik snap er geen ruk van waarom bij jullie niet(voor degenen die hoge temp+orbhebben)

specs

Pagina: 1